جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

به‌روزرسانی رتبه‌بندی بازرگانان از 1 شهریور در سامانه جامع تجارت
سامانه جامع تجارت در اطلاعیه ای از به روزرسانی رتبه بندی بازرگانان از اول شهریور 1401 خبر داد و نحوه مشاهده و در صورت اعتراض، روش پیگیری را اعلام کرد.

به گزارش ویکی پلاست، متن اطلاعیه جدید سامانه جامع تجارت به شرح زیر است:

قابل توجه کاربران محترم تجارت خارجی
به اطلاع‌ می‌رساند با توجه به به‌روزرسانی رتبه‌بندی بازرگانان از تاریخ 1401/06/01 در سامانه یکپارچه اعتبارسنجی و رتبه‌بندی اعتباری، لطفاً نسبت به مشاهده و بررسی ویرایش جدید رتبه، شاخص‌ها و رشته فعالیت‌های مجاز خود از طریق سامانه جامع تجارت (بخش عملیات رتبه‌بندی و مالی- مدیریت رتبه‌بندی) اقدام فرمایید. ضمناً در صورت اعتراض به رتبه یا مقدار هر یک از شاخص‌ها، صرفاً از طریق سامانه یکپارچه اعتبارسنجی و رتبه‌بندی (بدون نیاز به مراجعه حضوری یا تماس تلفنی)، اقدام به ثبت درخواست بازبینی و بارگذاری اسناد مثبته کرده تا کارشناسان سامانه مذکور در اسرع وقت نسبت به بررسی و اعمال آن اقدام نمایند.

شایان ذکر است بازرگانان می‌توانند صرفا یکبار در هر ویرایش رتبه‌بندی، رشته فعالیت‌های خود را انتخاب نمایند و پس از ثبت نهایی تا ویرایش بعدی رتبه‌بندی امکان تغییر هیچ کدام از رشته فعالیت‌های انتخابی را نخواهند داشت.

پیرو اطلاع‌رسانی‌های قبلی مبنی بر لزوم ثبت اطلاعات صورت‌های مالی حسابرسی شده در سامانه جام برای اشخاص مشمول حسابرسی سال 1400، بازرگانانی که اقدام به ثبت اطلاعات خود در موعد مقرر نکرده‌اند، امکان رتبه‌بندی آنها میسر نبوده و سقف وارداتشان ۵۰۰ هزار دلار لحاظ شده است. بازرگانان مشمول لازم است نسبت به ثبت صورت‌های مالی در سامانه جام اقدام نموده تا پس از تایید حسابرس مربوطه، اطلاعات مالی به طور سیستمی برای سامانه رتبه‌بندی ارسال و فرآیند رتبه‌بندی و تعیین سقف واردات مبتنی بر آن به صورت خودکار انجام پذیرد.

همچنین در مورد شاخص‌های کسب‌وکار- کیفی که نیازمند دریافت اسناد و مدارک و ارزیابی‌های خبره‌محور است، بازرگانان می‌توانند از طریق مؤسسات رتبه‌بندی دارای مجوز فعالیت از سازمان بورس و اوراق بهادار اقدام نمایند که طبق تفاهم انجام‌شده با آن سازمان، نتایج ارزیابی شاخص‌های مورد نظر پس از ثبت در سامانه کدال توسط هر یک از مؤسسات و تأیید سازمان مذکور، مستقیماً در سامانه یکپارچه اعتبارسنجی و رتبه‌بندی اعتباری اعمال خواهد شد.

لازم به ذکر است که در هر دوره سه‌ماهه (فصلی) فقط یک بار ارزیابی شاخص‌های کسب‌وکار- کیفی برای هر بنگاه اقتصادی مورد پذیرش قرار گرفته و صرفاً اولین خروجی مؤسسات رتبه‌بندی در سامانه اعمال خواهد شد و اعتبار آن حداکثر یک سال پس از ثبت و ارسال اطلاعات توسط مؤسسه رتبه‌بندی است.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟