سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رویه ثبت اطلاعات در سامانه جامع تجارت/ فرآیند اعلام تحویل در بورس کالا
در این پست با رویه ثبت اطلاعات در سامانه جامع تجارت به منظور انجام صحیح فرآیند اعلام تحویل در بورس کالا آشنا می شوید

1- ثبت نام در سامانه جامع تجارت و بارگذاری مجوزهای مربوطه در صورت نیاز
کلیه عرضه کنندگان و خریداران باید نسبت به ثبت نام و بارگذاری مجوزهای فعالیت خود از جمله مجوز بهین یاب، پروانه صنفی و... در سامانه تجارت اقدام نمایند۔ ثبت نام برای اشخاص حقوقی توسط مدیرعامل شرکت انجام می شود۔

2- ثبت نام انبار و مراکز نگهداری کالا در سامانه جامع انبارها
کلیه عرضه کنند گان و خریداران باید انبار و محل نگهداری کالای خود را در سامانه جامع انبارها ثبت نمایند۔ همچنین واحدها می بایست در زمان تایید خرید و یا ثبت فروش محصول نسبت به ثبت انبار خود در سامانه جامع تجارت اقدام نمایند که در این صورت به صورت خود کار انبار آنها در سامانه جامع انبارها نیز ثیت خواهد شد۔

3۔ اخذ شناسه کالا
کلیه واحدهای تولیدی می بایست برای محصولات تولیدی خود، شناسه کالا دریافت نمایند۔ این شناسه، با تکمیل اطلاعات مورد نیاز برای هر سرفصل کالایی توسط کاربران در سامانه جامع تجارت، ایجاد می گردد۔

4- ثبت اظهار تولید
کلیه واحدهای تولیدی می بایست پیش از ثبت فروش، اطلاعات تولید محصولات خود را پس از پایان فرآیند تولید برای هر محصول و اضافه شدن آن به موجودی واحد، به صورت آنی در سامانه اظهار نمایند. لازم به ذکر است ثبت اطلاعات فروش در گام بعد، صرفا به میزان موجودی انبار آن واحد در سامانه امکان پذیر است۔

۵۔ ثبت اطلاعات فروش و تحویل کالا
فروشندگان کالای مشمول ملزم به ثبت اطلاعات فروش در سامانه جامع تجارت به صورت آنی در زمان تحویل محموله به خریدار
می باشند جهت ثبت اطلاعات توجه به نکات زیر ضروری است:

1-5 به منظور تامین داده های مورد نیاز فرآیند تحویل در بورس کالا، فروشندگان موظفند به ازای هر محموله تحویل شده، یک سند انتقال مالکیت و مکان با درج شماره صحیح بارنامه در سامانه جامع تجارت ثبت نمایند۔ در این راستا و باتوجه به لزوم درج شماره صورتحساب یکتا در سامانه جامع تجارت، لازم است شماره صورت حساب صادره با درج کاراکتر "-" و سریال سه رقمی برای هر محموله تحویلی انجام شود۔ به عنوان نمونه در صورتی که شماره صورتحساب 123456 است و این صورتحساب طی ‎50‏ محموله تحویل مشتری می گردد در فایل ارسالی به سامانه جامع تجارت ، شماره صورتحساب به صورت زیر درج گردد:

برای محموله اول: 001-123456
برای محموله دوم: 002-123456
برای محموله پنجاهم: 050-123456

2-5 با توجه به ضرورت وجود شماره بارنامه برای تحویل کالا، در صورتی که در زمان تحویل، اطلاعات بارنامه در دسترس
نباشد، الزاما می بایست شماره بارنامه توسط خریدار در زمان تایید تحویل درج گردد.
 در غیر این صورت فرآیند اعلام تحویل در بورس کالا انجام نخواهد شد۔ لازم است فروشندگان در این حالت، اطلاع رسانی لازم را به خریداران داشته باشند.

3-5 با عنایت به لزوم بررسی تعهدات تحویل از سوی شرکت بورس کالا وفق ضوابط و مقررات فروشند گان موظفند به ازای هر سند انتقال مالکیت و مکانی شماره قرارداد بورسی را نیز در سامانه جامع تجارت ثبت نمایند۔ در این خصوص و از آنجا که کنترل ایفای تعهدات مرتبط بر هر قرارداد از طریق فرآیندهای سیستماتیک صورت می پذبرد درج صحیح شماره قرارداد ۱۳ رقمی شرکت بورس کالای ایران مورد تأکید قرار می گیرد.

4-5  با توجه به اینکه صرفا اطلاعات ثبت شده ای که توسط خریدار تایید شده باشد جهت رسید گی در فرآیند تحویل توسط بورس کالا مدنظر قرار می گیرد لازم است این موضوع در تعاملات میان فروشندگان و خریداران مد نظر قرار گرفته و اطلاع رسانی لازم از طرف فروشندگان نیز به خریداران صورت پذیرد.

5-5 با عنایت به اهمیت و حساسیت اطلاعات ثبت و تأیید شده از سوی طرفین معامله، مسئولیت عدم ثبت و همچنین ثبت ناقص اطلاعات که به تاخیر در فرآیند تحویل کالا منجر گردد به عهده ثبت کننده اطلاعات است.

6- تایید خرید
کلیه خریداران موظفند فروش های ثبت شده به نام آنها در سامانه جامع تجارت را پس از تحویل محموله به صورت آنی تایید نمایند. در صورتی که اطلاعات ثبت شده توسط فروشنده مورد تایید نمی باشد؛ خریدار می تواند نسیت به رد آن فروش در سامانه اقدام نماید.

تا زمانیکه خریدار، فروش ثبت شده به خود را در سامانه مذکور تأیید ننماید، فروش ثبت شده توسط فروشنده بلااثر خواهد شد. در زمان تایید اطلاعات خرید در صورتی که اطلاعات انبار خریدار (انبار ثیت شده در سامانه جامع انبارها) و بارنامه حمل جادهای یا شهری توسط فروشنده ثیت نشده،‏ درج این اطلاعات توسط خریدار در زمان تایید خرید الزامی است.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 25%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟