پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

انواع مختلف مدیر و نحوه کار با آنها
در زندگی کارمندی، کار با مدیران و رئسا، بخشی طبیعی از چرخه کاری است. چه یک کار معمولی داشته باشید که از ساعت ۸ صبح شروع می‌شود و تا ۵ بعدازظهر طول می‌کشد و باید به یک مدیر گزارش دهید، چه به عنوان یک فریلنسر کار کنید که باید به مشتریان گزارش دهد، بسیار مهم است که بدانید چطور با مدیران خود برخورد کنید و تعامل داشته باشید.

در این مقاله به شما کمک می‌کنیم تا با انواع مختلف مدیر و نحوه کار با مدیری که دارید (یا ممکن است در آینده داشته باشید)، آشنا شوید.

مدیر نوع یک: معتاد به کار

مدیری که به کار معتاد است، ساعت‌های طولانی از روز را به کار اختصاص می‌دهد. حتی گاهی اوقات در تعطیلات آخر هفته نیز کار کردن را تعطیل نمی‌کند و به نظر می‌رسد انرژی بی پایانی دارد. ممکن است برای همگام شدن با مدیری که به کار معتاد است، لازم باشد که تلاش زیادی کنید، اما این تلاش زیاد زمانی ارزش دارد که شما و تیمتان بتوانید خیلی زودتر از برنامه به اهداف برسید.

کلید همگام شدن با یک مدیر معتاد به کار، یافتن تعادل کامل بین کار و زندگی است. برای همگام شدن با چنین مدیری می‌توانید بین محل کار و خانه مرزبندی داشته باشید تا کار و زندگی شخصی شما به هم گره نخورند و شما از این بابت ضرر نبینید. حتما مانند هر انسان دیگری زمانی را برای استراحت در عصرها، آخر هفته‌ها و تعطیلات اختصاص دهید تا تجدید قوا کنید و سپس زمانی که با مدیر خود در دفتر کار هستید، ۱۰۰ درصد زمان و حواس خود را به او اختصاص دهید.

مدیر نوع دو: سنت‌گرا

اگر مشاهده می‌کنید که مدیر شما دوست دارد تا کارها را به روشی انجام دهد که همیشه انجام می‌داده و تمایلی در تغییر ندارد، باید بگوییم که با مدیری سنت‌گرا مواجه هستید.

زیر نظر یک مدیر سنت‌گرا، روش‌های آزمایش شده و عالی برای حل مشکلات رایج را یاد خواهید گرفت. در حالی که تفکر خارج از چارچوب و ایده‌پردازی در زمان کار با چنین مدیری ممکن است سخت باشد، اما خوب است بدانید که یک مدیر سنت‌گرا محیط کاری بسیار امنی برای کارکنان خود فراهم می‌کند که در آن ریسک‌ها نقش کم‌رنگ‌تری دارند.

مدیر نوع سه: پیشه‌ور یا تکنسین

گاهی اوقات ممکن است همکار شما در سازمان ارتقا شغلی بگیرد و به عنوان مدیر انتخاب شود. در بیشتر موارد، این نوع مدیر یک پیشه‌ور یا یک تکنسین است که در مدیریت تیم شما مهارت بالایی دارد و به خوبی می‌تواند وظایف محول شده به تیم را مدیریت کند.

برای کار با این نوع مدیران باید صبور باشید، زیرا علاوه بر این که در کار خود بسیار با استعداد هستند، اما به مرور یاد می‌گیرند که چگونه افراد را مدیریت کنند. صبور بودن باعث می‌شود که در آینده بتوانید از تجربه و تخصص چنین مدیرانی نهایت بهره را ببرید.

مدیر نوع چهار: مدیر میکرو

اگر مدیر شما دائما هر بخش کوچکی از پروژه شما را پیگیری می‌کند، باید بدانید که در حال کار کردن با یک مدیر میکرو هستید. در حالی که نحوه مدیریت ذره‌بینی یا همان میکرو می‌تواند نقاط ضعفی بسیاری داشته باشد، اما گاهی اوقات دانستن اینکه کسی پشت شماست و مرحله به مرحله پیشرفت شما را پیگیری می‌کند، آرامش‌بخش است.

هنگام کار با یک مدیر میکرو، در مورد گزارش‌های روزانه، هفتگی و ماهانه، نقاط عطف یا سایر جزئیات، حتی قبل از اینکه مدیر از شما درخواست کند، فعال باشید.

مدیر نوع پنج: هدف‌گذار

بسیاری از مدیران بر اساس اهدافی که خودشان یا مافوقشان تعیین می‌کنند، کار می‌کنند و تیم خود را هدایت می‌کنند. اگر با مدیری کار می‌کنید که در هدف‌گذاری مهارت دارد، کار خود را حول اهدافی متمرکز کنید که بیشتر به آنها اهمیت می‌دهد.

وقتی در مورد پیشرفت کارها به او گزارش می‌دهید، مطمئن شوید که این گزارش در رابطه با اهدافی است که مدیر تعیین کرده و تیم قرار است به آنها برسد.

مدیر نوع شش: آلفا

برخی از مدیران ذاتا با خصوصیات رهبری به دنیا می‌آیند و به همین خاطر، روزی آنها را در صندلی مدیریت می‌بینید. به این مدیران، مدیران آلفا گفته می‌شود و دارای ویژگی‌های شخصیتی خاصی هستند که اغلب آنها را واجد شرایط برای رهبری تیم‌ها می‌کند.

برای کار با یک مدیر آلفا، باید برای رهبری و مدیریت آنها احترام قائل شوید و به خوبی آنچه قصد دارند به شما آموزش دهند را قبول کنید. در زمان کار با چنین مدیرانی، اگر بیشتر درگیر کار تیمی شوید، بیشتر شما را زیر بال خود خواهند گرفت.

مدیر نوع هفت: جزئی‌نگر

اگر مدیری دارید که درگیر کوچکترین جزئیات می‌شود، احتمالا مدیر شما جزئی‌نگر است. برای کار با مدیری که به جزئیات کوچک اهمیت می‌دهد، زمان بیشتری را برای ارائه‌ی جذاب یا اضافه کردن یک چیز خاص به پروژه اختصاص دهید. آنها متوجه این کارها خواهند شد و برای شما احترام بسیاری قائل خواهند شد.

مدیر نوع هشت: متمرکز بر اعداد

برخی از مدیران بیش از هر چیز به «اعداد» اهمیت می‌دهند. این اعداد ممکن است شامل فروش، تعداد بازدیدها، روزهای همراه با موفقیت یا معیارهای دیگر شود.

برای کار با یک مدیر متمرکز بر اعداد، به این درک برسید که آنها به چه اعدادی اهمیت می‌دهند و سپس کار روزانه خود را برای کمک به بهبود آن اعداد متمرکز کنید.

مدیر نوع نُه: پرمشغله

کارفرمایان پرمشغله همیشه مشغول پروژه، جلسه، ایده‌پردازی یا گزارش هستند. این ویژگی می‌تواند برای کارمندانی که به دنبال استقلال هستند، چیز خوبی باشد و به شما فرصت می‌دهد تا پروژه‌های مهم خود را به راحتی پیش ببرید.

برای کار با یک مدیر شلوغ و پرمشغله، نمی‌توانید به صورت برنامه‌ریزی نشده جلسه برگزار کنید. برای برگزاری جلسه، تاریخی در تقویم مشخص کنید و آماده باشید تا یک جلسه کارآمد و موثر داشته باشید.
مدیر نوع شماره ده: ساکت
سرانجام، به مدیران ساکت می‌رسیم. برخی از رؤسا ترجیح می‌دهند فقط سرشان را پایین بیندازند و کار خود را انجام دهند و اگر از نوع افراد اجتماعی نباشند، این می‌تواند برای شما موهبتی باشد.

برای کار با یک مدیر ساکت، ممکن است لازم باشد تا برخی اوقات بازخورد خاصی به او ارائه دهید و یاد بگیرید که با او از طریق ایمیل، Slack یا دیگر ابزارها، ارتباط برقرار کنید.

چه نوع مدیری دارید؟

انواع مدیران ممکن است از این تعدادی که ما نام بردیم بیشتر باشد، اما در نهایت، کار با هر نوع از این مدیران یک چالش سرگرم‌کننده و هیجان‌انگیز است. هنگام استخدام در سازمانی، حتما زمانی را برای تعیین نوع مدیر خود بگذارید تا بتوانید برای کار با او برنامه ریزی کنید و بهترین تعامل را رقم بزنید.
منبع


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟