پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

پیشخوان خبر
۱۰ مرداد ۱۴۰۱ 0 323

قیمت نقدی دلار در معاملات یکشنبه ثابت ماند

خبر عصرگاهی بازار ارز

خبر عصرگاهی بازار ارز
روز گذشته خبری مبنی بر احتمال پیگیری نشست‌های هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی در وین، پایتخت اتریش، منتشر شد که توانست توجه فعالان بازار ارز تهران را به خود جلب کند. به صورت کلی دو دیدگاه متفاوت نسبت به خبر مذکور در فضای بازار وجود داشت.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از دنیای اقتصاد، عده‌ای از فعالان بازار که با شروع سیگنال‌های مثبت و کاهشی اقدام به خالی‌فروشی کرده و سعی دارند در همراهی با روند نزولی سود کسب کنند خبر مذکور را مثبت خوانده و معتقد بودند که بازگشت طرفین بر سر میز مذاکره می‌تواند موجب وقوع شوک کاهشی جدید در نرخ آزاد ارز شود.

از سوی دیگر معامله‌گران افزایشی بازار تهران ضمن اشاره به بی‌نتیجه ماندن نشست‌های پیشین ایران و گروه 1+4 بر این باور بودند که از شدت تاثیر‌گذاری این‌چنین اخبار سیاسی بر روند بازار ارز به میزان قابل توجهی کاسته شده و در میان معامله‌گران غیر‌رسمی بازار نوعی سر شدگی نسبت به سیگنال‌های سیاسی به وجود آمده است.

در نتیجه خبر بازگشت طرفین بر سر میز مذاکرات نمی‌تواند نوسانات قابل توجهی را در نرخ ارز ایجاد کند. در همین راستا روز گذشته قیمت دلار در معاملات غیر‌رسمی نقدی نوسانی از خود نشان نداد و در سطح قیمتی روز شنبه یعنی 31هزار و 900 تومان به فعالیت خود خاتمه بخشید.

البته این در حالی است که نرخ‌های ارائه شده برای معاملات فردایی دلار که تا پیش از انتشار خبر مذکور در نزدیکی کانال 32 هزار تومانی نوسان می‌کرد، در معاملات عصر روز گذشته در سطوح قیمتی پله نهم کانال 31 هزار تومانی اعلام شد.  روز گذشته یعقوب رضا‌زاده، عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در گفت‌وگو با «ایسنا» نسبت به احتمال شروع مجدد نشست‌های هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی اظهار امیدواری کرد.

رضا‌زاده گفت: در چند روز گذشته اعضای کمیسیون امنیت ملی جلساتی با باقری رئیس تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای داشتند. طبق مباحث مطرح شده با توجه به تلاش‌های طرف‌های اروپایی برای به نتیجه رسیدن مذاکرات برجام، احتمالا در روزهای آینده دور جدید مذاکرات برگزار خواهد شد. او افزود: این دور از مذاکرات با پشتوانه و عزم جدی طرف ما و طرف مقابل صورت می‌گیرد، و ان‌شاءالله با رویکرد جدید توافق خوبی بین طرفین انجام می‌شود.

پس از انتشار این خبر گمانه‌های مختلفی در فضای بازار ارز مطرح شد که به‌طور کلی دو جبهه متفاوت شکل گرفت.

جبهه اول مختص خالی‌فروشان بازار بود که با ارائه مبالغ پایین‌تر در معاملات فردایی اقدام به کسب سود می‌کردند.

در سمت مقابل نیز معامله‌گران افزایشی حضور داشتند که با اظهار نا‌امیدی نسبت به نتیجه‌بخشی نشست‌های سیاسی این‌گونه اخبار را در فضای حال حاضر بازار بی‌اثر می‌دانستند.

اما در این میان نتیجه برآیند دو دیدگاه متفاوت فعالان ارزی افت نرخ‌های مطرح شده در معاملات فردایی دلار به پله نهم کانال 31 هزار تومانی بود و در مجموع می‌توان گفت که خبر منتشر شده در روند بازار روز یکشنبه بی‌تاثیر نبود.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟