پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

پیشخوان خبر
۴ مرداد ۱۴۰۱ 0 319

سکه طلا روی پله نهم کانال ۱۴ ایستاد

۲ روایت متفاوت بازار ارز

۲ روایت متفاوت بازار ارز
مشاهدات خبرنگار «دنیای اقتصاد» از هسته مرکزی بازار ارز تهران در روز گذشته حاکی از آن است که جمعیت قابل توجهی از متقاضیان خرید ارز در حوالی میدان فردوسی و گذر منوچهری حضور دارند.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از دنیای اقتصاد، این افراد با حضور در صف‌های متعدد و طولانی در تلاش برای خرید اسکناس‌های خارجی با نرخ‌های توافقی از بنگاه‌های ارزی مجاز کشور هستند. این در حالی است که کامران سلطانی‌زاده، دبیر‌کل کانون صرافان کشور، روز یکشنبه هفته جاری از شرایط مازاد عرضه در معاملات توافقی ارز خبر داد و گفت: تا پیش از ظهر روز یکشنبه بیش از ۸۶ میلیون دلار در بازار توافقی با قیمت ۳۰ هزار و ۲۵۰ تومان عرضه شد، درحالی‌که تنها برای حدود ۴۵ هزار دلار مشتری وجود داشت و بقیه دلارهای عرضه شده، بدون مشتری ماند.

کارشناسان ارزی گزارش‌های ارسال شده از بازار تهران و سخنان رئیس کانون صرافان کشور را 2 روایت متفاوت از فضای روز‌های اخیر بازار می‌دانند. گفتنی است که طبق بررسی‌های به عمل آمده از معاملات توافقی در بازار تهران نرخ فروش اسکناس آمریکایی در بازه قیمتی 30 هزار و 300 تا 30 هزار و 800 تومان حضور دارد. در این میان قیمت هر برگ اسکناس دلار آزاد نیز در بازار روز گذشته با حدود 130 تومان کاهش نسبت به نرخ روز یکشنبه به رقم 31 هزار و 820 تومان رسید.

  دیروز دوشنبه 3 مرداد ماه روند قیمت دلار آزاد در بازار تهران کاهشی بود. هر برگ اسکناس دلار در نخستین معاملات روز گذشته با 50 تومان کاهش نسبت به نرخ روز یکشنبه در رقم 31 هزار و 900 تومان فعالیت خود را آغاز کرد. با گذشت چند ساعت از معاملات روز یکشنبه‌ دلار مجددا دچار کاهش قیمت شد به صورتی که در حوالی ظهر دیروز معاملات غیر‌رسمی دلار در سطح قیمتی 31 هزار و 850 تومان بسته شد.

در نهایت و در معاملات عصر روز گذشته قیمت هر برگ اسکناس آمریکایی در معاملات آزاد بازار تهران با حدود 130 تومان کاهش نسبت به نرخ روز یکشنبه در رقم 31 هزار و 820 تومان به فعالیت خود پایان داد. مشاهدات به عمل آمده از هسته مرکزی بازار تهران حاکی از آن است صرافی‌های میدان فردوسی روز‌های پر رفت و آمد خود را سپری می‌کنند.

طبق گزارش خبرنگار «دنیای اقتصاد» درصورت عبور از هسته مرکزی بازار ارز تهران با صف‌های طویلی از متقاضیان ارز مواجه خواهید شد که در تلاش برای خرید ارز با نرخ توافقی هستند. در کنار این افراد نیز معامله‌گران غیر‌رسمی مشاهده می‌شوند که با ارائه نرخ‌های مختلف در جهت خرید دارایی‌های خریداران دلار توافقی تلاش می‌کنند. این در حالی است که مقامات رسمی بازار ارز تهران بر این باورند که بخش عمده‌ای از ارز‌های موجود در بازار متقاضی قابل توجهی نداشته و شرایط مازاد عرضه در بازار وجود دارد.

به عقیده کارشناسان این بازار با توجه به حجم متقاضیان حاضر در معاملات ارزی، ارقام مطرح شده به عنوان حجم تقاضای موجود در بازار معاملات توافقی قابل استناد نیست. روز گذشته نرخ خرید هر برگ دلار در معاملات توافقی در محدوده قیمتی 30 هزار و 300 تا 30 هزار و 800 تومان قرار داشت. با کاهش قیمت ارز در معاملات غیر‌رسمی قیمت سکه طلا نیز دچار کاهش قیمت شد. هر قطعه از این فلز گران‌بها که در معاملات روز یکشنبه در رقم 14 میلیون و 930 هزار تومان به فروش می‌رسید، در معاملات روز گذشته با حدود 70 هزار تومان کاهش به رقم 14 میلیون و 860 هزار تومان رسید.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟