جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

سه پیشنهاد مهم مالیاتی وزیر اقتصاد به شورای هماهنگی اقتصادی دولت
وزیر امور اقتصادی و دارایی با ارسال نامه ای به محسن رضایی، معاون اقتصادی رئیس جمهور از او خواست تا پیشنهادات سه گانه وزارتخانه متبوعش در حوزه اجرای موثرتر و مرحله ای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان را در دستور کار بررسی و تصویب ستاد هماهنگی اقتصادی سران قوا قرار دهد.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از اکسپورتنا، احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی با ارسال نامه ای به معاون اقتصادی رئیس جمهور بر ضرورت تصویب و ابلاغ احکام مالیاتی در شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا تاکید کرد و گفت: قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان در مهرماه سال 98 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده و علیرغم اینکه قانونگذار برای اجرای آن 15 ماه در نظر گرفته، لیکن این قانون در دولت دوازدهم اجرایی نگردیده است.

با روی کار آمدن دولت سیزدهم و استقرار تیم اقتصادی دولت در وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان امور مالیاتی کشور، اجرای قانون مذکور به عنوان مهمترین اولویت سازمان امور مالیاتی کشور در نظر گرفته شده و سامانه مودیان از تاریخ 20 تیر 1401 پس از تولید و انجام تست های سرد و گرم وارد مرحله پیاده سازی شده است.

از طرفی نظر به اینکه قانون مذکور از حیث پیاده سازی و اجرا علاوه بر ایجاد سامانه و آمادگی سازمان امور مالیاتی کشور برای اجرا نیازمند آماده سازی، اطلاع رسانی و انجام برخی اقدامات توسط مودیان محترم مالیاتی بوده و از طرف دیگر میزان گستردگی در سطح کلیه فعالان اقتصادی اعم از خرد و کلان در کل کشور است، لذا اجرای مطلوب آن نیازمند در نظر گرفتن ملاحظات خاص و استفاده از کلیه ظرفیتهای حاکمیتی مخصوصا در دوره گذار می باشد، بنابراین اجرای مرحله ای و با مشوق های مورد نیاز، امکان انجام موفق طرح را به شدت افزایش خواهد داد.

از این رو برای اجرای مرحله ای قانون و عدم ایجاد اختلال در نظام اقتصادی کشور نیاز است که احاکام مالیاتی زیر برای اجرای هر چه بهتر قانون در شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا تصویب و ابلاغ شود.

  •     مفاد ماده 191 قانون مالیات های مستقیم تا پایان سال 1402 در خصوص اشخاص مشمول قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان که در اجرای ماده 2 این قانون توسط سازمان امور مالیاتی کشور به صورت مرحله ای فراخوان می شوند، جاری می باشد.
  •     مالیات بر ارزش افزوده خریدهای پرداختی مربوط به صورتحساب های صادره خارج از سامانه مودیان تا پایان دوره فراخوان های مرحله ای پس از رسیدگی قابل پذیرش می باشد.
  •     اجرای ماده 14 قانون مالیات بر ارزش افزوده تا پایان شهریورماه سال 1401 به تعویق می افتد.

    ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟