جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

پیشخوان خبر
۲۳ تير ۱۴۰۱ 0 434

۲۰ مبدأ عمده و ۲۰ کالای عمده وارداتی معرفی شدند

ارزبران بزرگ دو‌ماهه ۱۴۰۱

ارزبران بزرگ دو‌ماهه ۱۴۰۱
ارزهای کشور در کدام مبادی و برای چه کالاهایی هزینه شد؟ گزارش سازمان توسعه تجارت از واردات دو‌ماه فروردین و اردیبهشت امسال نشان می‌دهد ۸۴‌درصد ارزش واردات در این بازه زمانی مربوط به خرید کالا از ۱۰ کشور امارات، چین، ترکیه، هند، روسیه، آلمان، هلند، انگلیس، عمان و پاکستان است.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از دنیای اقتصاد، همچنین ۳/ ۳۶‌درصد ارزش کل واردات نیز مربوط به خرید ۱۰ کالا است که عبارتند از: گندم، گوشی تلفن‌همراه، واکسن برای پزشکی، ذرت دامی، برنج، روغن دانه آفتابگردان، دانه سویا تراریخته، تراکتورهای جاده‌ای، اجزا و قطعات رآکتورهای هسته‌ای و پالم اویل. در عین حال آنچه در آمارهای دو‌ماهه مشهود است واردات جو و کنجاله سویا کاهش قابل‌توجهی را تجربه کرده است که می‌توان آن را ناشی از جنگ اوکراین دانست.

در مجموع واردات دو‌ماهه امسال با رشد ارزشی ۲۴‌درصدی به ۸‌میلیارد و ۱۱۵‌میلیون دلار رسید ‌و وزن کالاهای واردشده نیز با کاهش ۴/ ۳درصدی، ۵‌میلیون و ۱۸۲‌هزار تن ثبت ‌شده است.

تایلند در‌ ماه دوم امسال به جمع ۲۰ مبدا مهم واردات اضافه شده و اسلواکی که در‌ ماه نخست در فهرست حضور داشت، حذف شده است. همچنین ۵ کالای جدید در لیست دو‌ماهه قرار گرفته‌اند که عبارتند از: «واکسن برای پزشکی»، «چای سیاه»، «جو به استثنای بذر»، «ماژول نمایشگر متشکل از صفحه LCDیا LED پلاسما.» در مجموع برای ۲۰ کالای عمده وارداتی در دو‌ماهه امسال ۳‌میلیارد و ۵۳۹‌میلیون دلار هزینه شده که سهم آن از کل واردات دو‌ماهه نزدیک به ۴۴‌درصد است. همچنین خرید از ۲۰‌مبدا عمده وارداتی ۷‌میلیارد و ۵۵۷‌میلیون دلار ارزبری داشته است که ۹۳‌درصد از کل ارزش واردات در این بازه زمانی را شامل می‌شود.
 


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟