پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

پیشخوان خبر
۲ تير ۱۴۰۱ 0 390

پیش‌بینی رئیس کل از آینده دلار

قیمت ارز متعادل می‌شود

قیمت ارز متعادل می‌شود
رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه از سه‌شنبه امکان انجام معاملات توافقی در بازار متشکل ارزی فراهم شده است، گفت: باتوجه به اینکه انجام معاملات ارزی تسهیل شده است، پیش‌بینی می‌‌شود آرامش بیشتری را در روزهای آینده در بازار ارز شاهد باشیم.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از دنیای اقتصاد، علی صالح‌آبادی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت با اشاره به برگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه تجاری کشور گفت: در سامانه نیما حواله‌جات را به خوبی پوشش می‌‌دهیم؛ البته صرافان و فعالان بازار انتظار داشتند که ما امکان انجام معاملات توافقی را فراهم کنیم و طی توافقی که با صادرکنندگان و با صرافان و کانون صرافان انجام شد از هفته گذشته روز دوشنبه امکان انجام معاملات ارزی به‌صورت توافقی و بر اساس مکانیزم بازار در صرافی‌‌ها فراهم شد.

قیمت ارز متعادل می‌شود

به گفته رئیس کل بانک مرکزی، امکان خوبی برای صادرکنندگان فراهم شد که ارز را به نرخی که مدنظرشان است در سامانه عرضه کنند. وی با بیان اینکه از دیروز هم امکان انجام این معاملات در بازار متشکل ارزی فراهم شده است، گفت: از دیروز تابلوی مشخصی به نام بازار توافقی در بازار متشکل ارزی ایجاد شده است و این معاملات به‌صورت توافقی در این بازار انجام می‌‌شود. صالح‌آبادی افزود: باتوجه به اینکه انجام معاملات ارزی تسهیل شده است، صادرکنندگان زیادی از ما تقاضا داشتند که ارزشان را در این بازار عرضه کنند. بنابراین پیش‌بینی می‌‌شود آرامش بیشتری را در روزهای آینده در بازار ارز شاهد باشیم و قیمت‌‌ها متعادل‌‌تر خواهد شد.

رئیس شورای پول و اعتبار در آبان سال گذشته نیز چشم‌انداز مثبتی از بازار ارز داشت. او با ابراز اینکه «بحث رفع تعهد ارزی از واردکنندگان برای ما بسیار اهمیت دارد و جزو سیاست‌‌های بانک مرکزی است و دنبال خواهد شد»، بر این نکته تاکید داشت که در بازار متشکل ارزی عرضه و تقاضا به‌‌شکل متعادلی وجود دارد و بانک مرکزی آن را تقویت می‌کند و در نتیجه بازار ارز وضعیت متعادلی را در آینده داشته باشد. حال به نظر می‌رسد با وجود تلاطم‌هایی که در بازار ارز وجود دارد، همچنان رئیس کل با نگاهی خوش‌بینانه بازار ارز را رصد می‌کند.
تصویب جزئیات تسهیلات ودیعه مسکن در جلسه شورای پول و اعتبار

رئیس کل بانک مرکزی گفت: روز سه‌شنبه در شورای پول و اعتبار میزان تسهیلات اجاره مسکن تصویب شد؛ به‌طوری‌که میزان ودیعه اجاره مسکن در تهران ۱۰۰میلیون تومان، در کلان‌شهرها ۷۰میلیون تومان و در سایر مناطق شهری ۴۰میلیون تومان در نظر گرفته شده است. وی در زمینه ارائه تسهیلات خرد به متقاضیان گفت: امسال باتوجه به اینکه تسهیلات مربوط به ازدواج، فرزندآوری، ودیعه مسکن و انواع تسهیلاتی دیگر در قانون بودجه۱۴۰۱ دیده شده پرداخت این تسهیلات جزو اولویت‌‌هایی است که حتما نظام بانکی باید آنها را پرداخت کند. رئیس کل بانک مرکزی افزود: روز گذشته در شورای پول و اعتبار در مجموع مبلغ ۴۰هزار میلیارد تومان برای ارائه تسهیلات اجاره مسکن به متقاضیان تصویب شد؛ به‌طوری‌که میزان ودیعه اجاره مسکن در تهران ۱۰۰میلیون تومان، در کلان‌شهرها ۷۰میلیون تومان و در سایر مناطق شهری ۴۰میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

وی در عین حال تصریح کرد: البته این کمک ودیعه است و طبعا هزینه‌ها را به‌صورت کامل پوشش نمی‌‌دهد؛ ولی کمکی است برای افرادی که می‌‌خواهند مسکن اجاره کنند. صالح‌آبادی افزود: البته هر کسی که می‌‌خواهد از این تسهیلات استفاده کند، باید ابتدا در سامانه وزارت راه و شهرسازی ثبت‌نام کند و بعد نسبت به گرفتن وام اقدام کند. رئیس کل بانک مرکزی در ابتدای سال جاری وعده تسهیل فرآیند پرداخت وام خرد را داده بود: بر اساس دستورالعملی که به زودی ابلاغ خواهد شد مواردی شامل قرارداد لازم‌الاجرا، چک و سفته وام گیرنده یا ضامن، سهام بورسی اعم از سهام عدالت و غیره، گواهی صندوق‌های سرمایه گذاری، اوراق بهادار، یارانه، سیم کارت دائمی به نام فرد، وثایق عینی مانند خودرو و طلا و تایید افراد توسط شورای اسلامی روستا در مناطق روستایی مبتنی بر رتبه اعتباری افراد در وام‌‌های خرد زیر ۲۰۰میلیون تومان و در قالب عقود مختلف به‌عنوان وثیقه تسهیلات مورد قبول واقع خواهد شد.

به گفته صالح‌آبادی در خصوص اعتبارسنجی این امکان وجود دارد که هر فرد از طریق شرکت‌های اعتبارسنجی به رتبه اعتباری خود دست یابد. همچنین بخشنامه مربوط به احراز هویت و افتتاح حساب غیرحضوری ابلاغ شده است. امکان استفاده از سفته الکترونیک در حال حاضر برای مردم فراهم است. همچنین ضوابط مربوط به امضای الکترونیک نیز ابلاغ شده و در بانک‌‌هایی که این زیرساخت را فراهم کردند، افراد می‌‌توانند بدون حضور در شعبه نسبت به امضای اسناد اقدام کنند. صالح‌آبادی تاکید داشت: هم وثایق بانکی تسهیل شده و هم نحوه دسترسی مردم خدمات بانکی به صورت غیرحضوری گسترش پیدا کرده و در مجموع بسته کاملی فراهم شده است.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟