شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

شکست وزارت صمت در قیمت گذاری تلفیقی
به گفته تولیدکنندگانی که پت ترفتالات بطری و نساجی استفاده می‌کنند، قیمت گذاری و عرضه تلفیقی، بدون اینکه عرضه ها زیاد شود، فقط به بالا رفتن قیمت پایه منجر شد.

به گزارش ویکی پلاست، در حالی که انجمن نساجان ایران هم صراحتا و با ذکر دلایلی همچون، استخراج قیمت میانگین برای عرضه مشترک و افزایش قیمت پایه، مخالفت خود را با قیمت گذاری تلفیقی اعلام کرده بودند، اما سیاستگذار، همچنان بر قیمت گذاری تلفیقی، اصرار دارد.

پنجم تیرماه که برای نخستین بار از قیمت های تلفیقی پت های بطری و نساجی رونمایی شد، به یکباره قیمت های پایه 8 تا 11 درصد، یعنی 2400 تا 3870 تومان افزایش یافت.

این در حالی بود که بر اساس وعده قبلی قرار بود عرضه ها افزایش پیدا کند اما مقایسه عرضه های دو هفته تیرماه با عرضه های خرداد نشان میدهد تنها 100 تن! به جمع عرضه ها اضافه شده است. عرضه های خردادماه ماه هر هفته 6512 تن و عرضه های دو هفته گذشته تیرماه، 6622 و 6578 تن بوده است.

نکته مهمی که در محاسبات وزارت صمت جایی ندارد، این است که ابتدا باید کالای وارداتی موجود شود، بعد برای آن قیمت و عرضه مشخص شود، نه اینکه سلف سه ماهه، قیمت تلفیقی اش به کالاهای موجود تعلق بگیرد! فراموش نکینم واردات 10 هزار تن واردات پت چینی سال قبل را که وارد کننده نتوانست تعهدش را به جا بیاورد و مقروض خریداران شد! با این تجربه، چه طور خریداران به سیاست های شما اعتماد کنند؟

درصد تلفیق چطور محاسبه شده؟ کجا این درصد را برای خریداران شرح دادید و مگر قرار نبود، قیمت ها را با کاهش رقابت ها کنترل کنید؟ پس چرا هم قیمت ها بالا رفت و هم دوباره، رقابت ها برگشت؟

نتایج تصمیمات وزارت صمت نه تنها هیچ کمکی به افزایش عرضه و تعدیل قیمت ها نکرد بلکه به افزایش قیمت های پایه و باز هم افزایش رقابت ها، منتهی شد.

 


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک
 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 75%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه
بهزاد علیزاده حداد سه شنبه ۲۱ تير ۱۴۰۱
سلام وقت به خیر
کاملا گزارش و تحلیل درستی بود
امیدوارم مشابه این تحلیل در قالب یک مطالبه از وزارت صمت مطرح شود و بنده به عنوان یکی از مصرف کنندگان امادگی خود را برای پیگیری این مطالبه جمعی اعلام میکنم ارسال پاسخ

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟