پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

موارد مصرف پلی پروپیلن C30S + دانلود دیتاشیت
پلی پروپیلن C30S از خانواده هموپلیمرها میباشد و درجه روانروی آن در حدود ۶ است. پلی پروپیلن C30S تولید پتروشیمی های اراک و بعضا مارون است و در زمینه تولید گونی -تولید سلفون – تولید تسمه پلاستیکی پلی پروپیلنی و … کاربرد دارد.

کیسه های PP ضمن استحکام بالا، دارای وزن بسیار پایین هستند. به همین علت این نوع کیسه ها اقتصادی ترین و کم هزینه ترین نوع بسته بندی برای بسیاری از محصولات هستند.

دانلود دیتاشیت CS0s مارون

دریافت دیتاشیت از اینجا

کیسه های پلی پروپیلن نیاز بسته بندی بسیاری از صنایع را در بالاترین استانداردهای بسته بندی روز دنیا تامین می‌کنند که برای بسته بندی محصولات غذایی، کشاورزی، شیمیایی، کود، پتروشیمی، سیمان، پلیمرها و… مورد استفاده قرار می گیرند.

کیسه های پلی پروپیلن بسته به سفارش مشتری، نوع و وزن محمولات مورد بارگیری در ابعاد و همچنین با ضخامت نخ (Denier) مختلف تولید می‌شوند.

ابتدا با پلی پروپیلن یا به اصطلاحِ رایج پ پ، بیشتر آشنا شویم:

پلی پروپیلن (PP):

پلی پروپیلن نوعی از پلیمر ترموپلاست است که در یک بازه گسترده‌ از کاربردها شامل فیلم و ورق‌، قالب‌گیری دمشی، قالب‌گیری تزریقی، بسته‌بندی غذایی، نساجی، تجهیزات آزمایشگاهی و پزشکی، لوله، کاربردهای صنعتی و ساختمانی و اجزای خودرو مورد استفاده قرار می‌گیرد.

علاوه بر این، پلیمر تولید شده از منومر پروپیلن به طور معمول در برابر حلال‌های شیمیایی، بازها و اسیدها مقاوم است کد مشخصه این پلیمر هستند.

کاربردهای پلی پروپیلن:
پلی پروپیلن مهمترین ماده از مشتقات پروپیلن است که حدود 61 درصد از کل تولید پروپیلن، برای تولید آن به کار می رود. رزین های پلی پروپیلن به طور گسترده در تولید رزین های ترموپلاستیک به کار برده می‌شوند.

پلی پروپیلن بیشتر اوقات به صورت هموپلیمر به کار می‌رود ولی اخیرا محصولات کوپلیمر یا در اصطلاح بازار، پ‌پ‌های شیمیایی نیز در حال رشد هستند.

قالب گیری تزریقی (حدود ۳۵ درصد از مصرف جهانی): مهمترین مصارف آن شامل ساخت قطعات داخل خودرو، سرنگ های پزشکی، محصولات مصرفی پلاستیکی و بسته بندی است.

قطعات داخلی خودرو که از پلی پروپیلن ساخته می شوند عبارتند از: جعبه های باطری، صفحات ضربه گیر، تودوزیهای داخلی، صفحات داخلی درها محصولات پلاستیکی مصرفی عبارتند از: ظروف پلاستیکی مورد مصرف در منازل، مبلمان های پلاستیکی، وسایل سرگرمی، جعبه ابزار، اسباب بازی ها مصارف بسته بندی شامل در پوش و کلاهک، ظروف سخت و پالت ها، جعبه های بسته بندی چینی، بسته بندی داروهای مایع و جامد است.

ساخت فیبر و الیاف (حدود ۳۰ درصد): عمده ترین مصرف آن در کارخانجات فرش بافی و گونی است و مصارف دیگر آن در تولید، کیسه و پارچه های پرده است. کاربردهای غیر نساجی آن نیز عبارتند از: نوار پیچی و تسمه زنی، روبان‌های دکوری و…

تولید فیلم (حدود ۱۹درصد): پلی پروپیلن بخاطر شفافیت و عایق رطوبتی بودن در بسیاری از موارد، جایگزین سلوفان (CELLOPHANE) شده است. رزین‌های فیلمی اساسا” در بسته بندی مواد غذایی، نوار چسب‌های حساس به فشار، صفحات محافظ، بسته بندی محصولات شیرینی و دخانیات به کار می روند.

پلی پروپیلن مورد مصرف در صنعت باید با مشخصاتی که در جدول زیر داده شده مطابقت کند.

ویژگی حدود قابل قبول:

درصد خلوص(حداقل) درصدحجمی۵/۹۹
استیلن (حداکثر) ۵
متیل استیلن (حداکثر) ۲۵
پروپادی‌ان(حداکثر) ۵
اتیلن (حداکثر) ۱۰۰
متان (حداکثر) ۲۰
۱ و ۳- بوتادی ان (حداکثر) ۵۰
اتان (حداکثر) ۲۰۰
پروپان (حداکثر) ۳۰۰۰
اکسیژن (حداکثر) ۱۰
نیتروژن (حداکثر) ۲۰۰
دی‌اکسیدکربن (حداکثر) ۵
منواکسید کربن(حداکثر) ۴
گوگرد (حداکثر) ۵
هیدروژن (حداکثر) ۲۰

منبع: پلاستو ایران/ ویرایش: ویکی پلاست

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 93%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟