شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

رادیو ویکی پلاست | بسته یکشنبه 5 تیر 1401/ شماره 547
عناوین خبری امروز: نیمه‌ی پُر کاهش در قیمت های جدید پایه, دلار آزاد در مسیر کاهش, قیمت های پایه، بازار را کاهشی کرد

نیمه‌ی پُر کاهش در قیمت های جدید پایه
دوازدهمین قیمت های پایه محصولات پتروشیمی در سال 1401، امروز در حالی اعلام شد که در جدول مقایسه ای، غلبه با قیمت های کاهشی است. دلار نیمایی در قیمت های امروز با 198 تومان افزایش، به 25,376 تومان رسید اما این افزایش هم، مانع از تأثیر کاهشی قیمت های جهانی، نشد.

پلی اتیلن سبک خطی با 3.9 درصد و 1,251 تومان، بیشترین کاهش امروز را دارد و ترفتالات فیلم و PVC ها با 2.5 درصد، بعد از سبک خطی، بیشترین کاهش امروز را به نام خود ثبت کردند. در سمت مقابل و در گروه افزایشی ها سنگین های اکستروژن دیده می شوند  که بین 3.9 تا 2.5 درصد، نسبت به هفته قبل، رشد قیمت پیدا کردند. قیمت کالاهای این گروه بین 897 تا 1,291 تومان بیشتر از هفته قبل است.

دلار آزاد در مسیر کاهش
بعد از حضور روز گذشته جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در تهران و انتشار اخباری در مورد از سرگیری مذاکرات هسته ای، دلار از عصر روز گذشته، نزولی شد. پس از عقب نشینی روز گذشته دلار آزاد به کانال 31 هزار تومان، امروز هم دلار به روند کاهشی خود ادامه داد و با 430 تومان اُفت تا ساعت 15.30، هر دلار آزاد 31 هزار و 420 تومان، قیمت خورد. دلار صرافی هم تا ساعت 15:30 با 10 تومان رُشد، 27 هزار و 738 تومان قیمتگذاری شد.

قیمت های پایه، بازار را کاهشی کرد
امروز با توجه کاهش قیمت دلار، قیمت های بازار ترکیبی از کاهش و بدون تغییر بود. در گروه پر مصرف نایلون و نایلکس عمده کالاها به جز گروه سبک فیلم و سبک خطی بدون تغییر نسبت به قیمت روز گذشته قیمت گذاری شدند. گروه سبک خطی و سبک فیلم به دلیل کاهش قیمت پایه روندی کاهشی داشتند و بین 200 تا 1200 تومان اُفت را رقم زد. پ پ نساجی امروز نیز کاهشی و بین 100 تا 200 تومان اُفت را ثبت کردند. پ پ شیمیایی در کالاهای 440L بین 600 تا 1500 تومان افزایش داشتند و سایر کالاهای پ پ شیمیایی بدون تغییر ماندند

خداحافظی با بدون سقف ها
بورس کالای ایران میزان سهمیه خرید از بهین یاب 20 کالای پتروشیمی را تغییر داد. کالاهایی که از اول آبان 1400 تا کنون بدون سقف بودند به 12 و 6 ماهه تغییر پیدا کردند.

تغییرات جدید در سهمیه خرید از بهین یاب کالاهای پتروشیمی از فردا، یعنی دوشنبه 6 تیرماه اعمال می شود. بر اساس ابلاغیه بورس کالا، سهمیه کالاهای ABS، استایرن بودتادین رابر تیره، سبک تزریقی، سبک خطی، سبک فیلم، سنگین تزریقی، پلی استایرن انبساطی و پ پ پزشکی به 12 ماهه، سنگین اکستروژن، سنگین بادی، سنگین دورانی و سنگین فیلم به 6 ماهه و استایرن بوتادین رابر روشن به یک ماهه تغییر پیدا کرده است.

ریزش 18 ‌هزار واحدی بورس تهران
بورس تهران که دیروز را کاهشی به پایان برده بود معاملات امروز را نیز نزولی به پایان رساند و شاخص کل در خاتمه معاملات، با 18 ‌هزار و 986 واحد اُفت به 1 میلیون و 501 هزار عقب نشینی کرد.
 


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟