جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

مالیات ۹۶۳ هزار واحد صنفی صفر تعیین شد
رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با بیان این که رشد درآمد مالیات مقطوع تعیین شده برای اصناف تاکنون نسبت به سال قبل ۶۰ درصد را نشان می دهد گفت: مالیات متعلق به ۹۶۳ هزار واحد صنفی صفر تعیین شده است.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از خبرگزاری تسنیم، داود منظور در گفتگو با رسانه مالیاتی ضمن تشریح آخرین وضعیت دریافت فرم تبصره 100 مشاغل و  اصناف و دریافت اظهارنامه از صاحبان مشاغل،گفت: تا صبح امروز سی و یکم خرداد ماه، تعداد یک میلیون و هفتصد واحد صنفی که مشمول استفاده از تبصره ماده 100 قانون مالیات های مستقیم برای پرداخت مالیات عملکرد خود در سال 1400 بوده اند ( مالیات مقطوع)، درخواست های خود را در سامانه سازمان امور مالیاتی ثبت کرده اند.

رئیس کل ساز مان امور مالیاتی کشور افزود: از این تعداد مؤدی، مالیات متعلق به 963 هزار واحد صنفی با توجه به میزان فروش آن ها در سال گذشته و ضرایب سود فعالیت ها و با در نظر گرفتن سطح درامد معاف طبق قانون بودجه 1400، صفر تعیین شده است.

وی ادامه داد: همچنین، مالیات مقطوع تعیین شده برای 518 هزار واحد صنفی کمتر از 5 میلیون تومان بوده است. به علاوه، 112 هزار واحد صنفی مالیاتی بین 5 تا 10 میلیون تومان باید بپردازند و 53 هزار واحد صنفی مالیات بین 10 تا 20 میلیون تومان می پردازند. تعداد واحدهای صنفی که می بایست بیش از 20 میلیون تومان مالیات بپردازند تنها 31 هزار واحد صنفی است که عمدتا شامل پزشکان، دندانپزشکان، طلا فروشان، آهن فروشان، نمایشگاه های اتومبیل و سایر اصناف پردرآمد می باشد.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: این گروه کوچک از اصناف پردرآمد که دو درصد از کل واحدهای صنفی را تشکیل می دهند،  35 درصد از کل مالیات های مقطوع را می پردازند.

 منظور بیان داشت:  با این وجود، رشد درامد مالیات های مقطوع تعیین شده برای اصناف تاکنون نسبت به سال قبل 60 درصد را نشان می دهد.

رئیس کل ساز مان امور مالیاتی کشور با تشکر و قدردانی از همکاری ارزنده روسای اصناف و اتحادیه ها و تلاش های خستگی ناپذیر مدیران و همکاران امور مالیاتی در سراسر کشور، تاکید کرد: نتیجه این همکاری ها و تلاش های مشترک اصناف و ماموران مالیاتی، توسعه عدالت مالیاتی و وصول عادلانه تر مالیات از اصناف مختلف با درنظر گرفتن سطح درآمد و فروش هر یک از واحدهای صنفی بوده است.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه، به منظور تکریم مؤدیان و تسهیل پرداخت مالیات، کلیه فرآیندهای درخواست برای پرداخت مالیات های مقطوع  و قطعی سازی آن به طور کامل از طریق درگاه الکترونیک خدمات مالیاتی و بدون نیاز به مراجعه حضوری به ادارات مالیاتی و فقط با صرف چند دقیقه وقت صورت گرفته است، گفت: تا کنون تعداد 700 هزار واحد صنفی اقدام به تنظیم و تسلیم  اظهارنامه های مالیاتی برای عملکرد 1400 خود نموده اند که پس از پایان مهلت تسلیم اظهارنامه نسبت به رسیدگی آن ها اقدام خواهد شد.

وی افزود: در مجموع، از ابتدای خرداد ماه تاکنون در مجموع  دو میلیون و چهارصد هزار واحد صنفی برای تبصره 100 ثبت نام کرده یا اظهارنامه تسلیم کرده اند.

 منظور تاکید کرد: با توجه به تمدید فرصت ارایه اظهارنامه تا پانزدهم تیرماه، از واحدهای صنفی که تا کنون موفق به ارایه اظهارنامه نشده اند تقاضا می شود به منظور استفاده از معافیت های پیش بینی شده قانونی و اجتناب از جرایم عدم تسلیم اظهارنامه در فرصت باقیمانده تا 15 تیر ماه نسبت به ارایه اظهارنامه اقدام کنند.

رئیس کل ساز مان امور مالیاتی کشور یادآوری کرد: در غیر اینصورت علاوه بر مطالبه جریمه عدم تسلیم اظهارنامه، سازمان امور مالیاتی با استفاده از بانک اطلاعاتی خود در مورد فعالیت های کسب و کار فعالان اقتصادی، برای آن ها اظهارنامه برآوردی تولید خواهد کرد.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟