چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

چطور تنش‌های پیش‌آمده در محل کار را مدیریت کنیم؟
جو برخی از شرکت‌ها آرام‌تر از بقیه شرکت‌هاست، اما به هر حال هر جا گروهی از افراد در کنار هم مشغول کار کردن باشند، بروز تنش یا عصبانیت امری گریزناپذیر است. حتی صبورترین و وظیفه‌شناس‌ترین کارمندان هم گاهی از یکدیگر دلخور یا ناامید خواهند شد و این قضیه طبیعی است.

بنابراین به جای این‌که مانند کبک سرمان را زیر برف فرو کنیم و امید داشته باشیم که هیچ‌گاه تنشی رخ ندهد، باید نحوه مدیریت کردن این تنش‌ها در محیط کار را بیاموزیم.

بسیاری از واحدهای مختلف یک شرکت را می‌شود با کشف نقاط تنش‌زا و پیش‌گیری از تبدیل شدن آنها به یک بحران، تا حد زیادی نسبت به آسیب‌های جدی مصون کرد.

در این مقاله به شما خواهیم گفت که چگونه می‌توانید تنش‌های پیش‌آمده در محل کار را مدیریت کنید.

مثبت باقی بمانید

مثبت باقی ماندن حتی به هنگام بروز اختلاف نظر باعث خواهد شد تا در جایگاه مناسبی در محل کار قرار بگیرید. مثبت بودن باعث می‌شود تا نسبت به تنش‌ها و اختلافات کاری احتمالی که ممکن است در آینده پیش بیاید آماده‌تر باشید.

وقتی مدیرتان در مورد اختلاف نظر بین شما و همکارتان در مورد یک موضوع کاری نظر نهایی را داد، رای او را بپذیرید. حتی اگر فکر می‌کنید مدیرتان مرتکب اشتباه شده، تبعات این اشتباه و تصمیم با خود اوست و کسی شما را تخطئه نخواهد کرد، چون قبلا نظرتان را گفته‌اید.

ادامه دادن بحث در مورد تصمیمی که نهایی شده به هیچ عنوان سازنده و کمک‌کننده نخواهد بود. به جای بحث بهتر است نظرات خود را مکتوب یا مستند کنید تا در موقع لزوم، دیگران را به آن ارجاع دهید. در نهایت ممکن است حقانیت شما اثبات و تصمیم گرفته شده بر اساس رای شما تغییر کند.

به دنبال راه حل‌های دوستانه باشید

تنش بین شما و یک همکار در مورد موضوعات شخصی یا کاری ممکن است رابطه دوستانه‌ای که قبلا با هم داشتید را دچار آفت کند. بنابراین در هنگام بروز اختلاف کاری به دنبال راهی برای حل اختلاف به دور از چشم دیگران و از طریق گفتگو باشید.

در حالت ایده‌آل چه به توافق برسید و چه نه، رابطه بین شما بر همان منوال و نظم سابق ادامه پیدا خواهد کرد. هیچکس انتظار ندارد که دو همکار الزاما بهترین دوستان یکدیگر نیز باشند. بنابراین حل اختلاف قرار نیست به یک رفاقت صمیمانه منجر شود! بلکه باید باعث شود تا هر دو طرف در چارچوب حرفه‌ای‌گری و نزاکت در کنار هم به کار کردن زیر یک سقف ادامه دهند. یادتان باشد که اگر به این فرایند به چشم سازش و مصالحه نگاه کنید، احتمالا طرف دیگر ماجرا هم به همان چشم به موضوع نگاه خواهد کرد.
بزنید به دل موضوع اختلاف

قبل از این‌که موضوع اختلاف را به خوبی متوجه شوید، شاید لازم باشد زمانی را به کشف دلایل وقوع آن اختصاص دهید. تلاش برای کشف دلایل باعث می‌شود تا موضوع مورد نظر به شکل ریشه‌ای و دائمی حل شود و حل اختلاف موضوعی موقت و صوری نباشد.

گاهی اوقات دلیل بروز یک اختلاف آن چیزهایی که گفته شده یا انجام داده شده نیست، بلکه مسائلی است که در ظاهر گفته نشده یا انجام داده نشده. شاید یکی از طرفین به خاطر عدم درک درست نسبت به یک موضوع یا سوء تفاهم آزار دیده باشد، توضیح این‌گونه مسائل برای دیگران سخت و نیازمند یک توضیح شفاف و بازتابنده است، بنابراین قبل از اینکه به دل موضوع اختلاف بزنید، زمانی را برای کشف دلایل بروز آن اختصاص دهید.

این احتمال را بدهید که شما مقصر هستید
یکی از سخت‌ترین موضوعات برای پذیرش در محیط کار این است که قبول کنید در یک اختلاف کاری، شما مقصر هستید. این‌که شما به مقصر بودن در ایجاد یک اختلاف اعتراف کنید، کاری زمان‌بر است و فروتنی زیادی می‌طلبد.

اگر در محیط کارتان برداشت عموم نسبت به شخصیت شما این است که همیشه در متن درگیری‌ها حضور دارید و مقصر هستید، خودتان را برای تغییر راه و روش‌تان آماده کرده و به هنگام بروز تنش، جلوی زبان خود را بگیرید. عذرخواهی کردن به وقت تقصیر می‌تواند بخش عمده‌ای از مشکل را حل کند و همه چیز را سر جای اولش بازگرداند.

قدم‌های بعدی

اگر تلاش‌تان برای مصالحه نتیجه‌ای نداد، باید راه‌های دیگری را آزمایش کنید. مثلا در صورت امکان در مورد موضوع با مدیرتان صحبت کنید. اگر از صحبت با او نتیجه‌ای نگرفتید یا اساسا خود مدیرتان یکی از طرفین دعوا بود، برای مصالحه پیش یکی از مدیران یا دیگر اعضای ارشد شرکت بروید.

یا به جای این کار می‌توانید با واحد منابع انسانی صحبت کنید، فقط یادتان باشد که آنها وظیفه حمایت از تمام طرفین درگیر را به عهده دارند. هنگامی که مسائل از دست خارج می‌شود و علی‌رغم تمام تلاش‌های شما قابل حل نیست، حتما سوابق رویدادهای مربوطه را جایی یادداشت کنید و پرونده‌ای در مورد آن نزد خودتان داشته باشید.

این پرونده هنگامی که موضوع بیخ پیدا کند و به یک بحران یا مایه آزار و اذیت تبدیل شود، به دردتان خواهد خورد. 
منبع


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟