یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

کمترین و بیشترین سود خالص پتروشیمی ها
نتایج بررسی داوران هشتمین جشنواره ملی بهره وری از ۳۴ شرکت پتروشیمی ایرانی نشان می دهد که حاشیه سود خالص این صنعت پس از یک دوره رشد در سال ۱۳۹۴ دوباره افت کرده است.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از رتبه آنلاین، نتایج بررسی داوران هشتمین جشنواره ملی بهره وری از ۳۴ شرکت پتروشیمی ایرانی نشان می دهد که حاشیه سود خالص این صنعت پس از یک دوره رشد در سال ۱۳۹۴ دوباره افت کرده است.


این نسبت سود خالص شرکت را با فروش کل مقایسه می‌کند و نتیجه نهایی مدیریت را به نمایش می‌گذارد. با مقایسه حاشیه‌های سود خالص و ناویژه یک شرکت، می‌توان درک خوبی از هزینه‌های غیرتولیدی، غیر عملیاتی و غیر مستقیم مانند هزینه‌های مالی، اداری و بازاریابی فراهم آورد.


زمانی که یک شرکت حاشیه سود بالایی دارد، نشان‌دهنده این است که در عرصه رقابت خود از نقاط قوت برجسته‌تری نسبت به سایرین برخوردار است. شرکت‌هایی که از حاشیه سود خالص بالاتری برخوردارند امنیت بیشتری در مواجهه با موقعیت‌های سخت دارند و شرکت‌ها با حاشیه سود پایین، در دوران افول بازار، وضعیت غیراقتصادی را پشت سر خواهند گذاشت.

درصد حاشیه سود پتروشیمی ها
درصد حاشیه سود خالص شرکت های پتروشیمی ایران در فاصله سال های ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۴ با رفت و برگشت زیادی همراه بوده است. در میان این سال ها ۱۳۹۱ سال طلایی صنعت پتروشیمی از نظر حاشیه سود خالص محسوب می شود.


طبق برآوردهای صورت گرفته در سال ۱۳۸۹ درصد حاشیه سود خالص این صنعت برابر با ۱۴٫۷ درصد بوده است که در سال ۱۳۹۰ به ۲۶٫۹ درصد افزایش یافته است. اما با رشد قابل توجهی این درصد در سال ۱۳۹۱ به ۳۷٫۴ درصد رسیده است. در سال ۱۳۹۲ حاشیه سود خالص این شرکت ها در همین حد یعنی ۳۶٫۲ درصد حفظ شده است.


ولی از سال ۱۳۹۳ سود صنعت پتروشیمی رو به کاهش گذاشته است به طوری که در سال ۱۳۹۳ درصد حاشیه سود خالص آنها به ۲۷٫۸ درصد و در سال ۱۳۹۴ با افت مشهودتری به ۱۷٫۸ درصد رسیده است.

درصد تغییرات سود خالص صنعت پتروشیمی
با قراردادن ۱۳۸۹ به عنوان سال پایه درصد حاشیه سود خالص صنعت پتروشیمی در سال ۱۳۹۰ با ۱۸۲٫۵ درصد تغییر همراه بوده است. در سال ۱۳۹۱ با رشد بیشترحاشیه سود این درصد به ۲۵۴٫۴ درصد افزایش یافته است. در سال ۱۳۹۲ نیز این نسبت برای صنعت پتروشیمی به ۲۴۵٫۸ درصد رسیده است.


درسال ۱۳۹۳ حاشیه سود شرکت های پتروشیمی با افت همراه شده و به ۱۸۹٫۱ درصد رسیده است. در ضعیف ترین عملکرد شش ساله ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۴ هم درصد حاشیه سود خالص پتروشیمی ها به ۱۲۱٫۱ درصد کاهش یافته است.

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟