جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رادیو ویکی پلاست | بسته شنبه 17 اردیبهشت 1401/ شماره 513
رقابت پت ها افزایشی شد, قیمت جهانی کاهشی پلتس و آیسیس؛ بدون تغییر, افزایش 438 تومانی نیما طی دو هفته, تکرار دلار صرافی ملی, قیمت های بازار عمدتا افزایشی, صعود 7 دلاری برنت در هفته قبل, رشد 14 هزار واحدی بورس تهران

رقابت پت ها افزایشی شد
امروز به دلیل تعطیلات عید فطر در روز سه‌شنبه و چهارشنبه هفته قبل، معاملات پلی اتیلن ها، پلی استایرن های انبساطی و گروه ABS امروز در بورس کالا انجام شد. رقابت ها در بضی از گروه ها کاهشی و در بعضی از گروه ها افزایشی بود.

رقابت در گروه پت بطری و پت نساجی و سنگین فیلم افزایشی شد. رقابت در گروه پت بطری از 14 تا 16 درصد به 18 تا 20 درصد رسید، در مقابل کالاهای گروه سنگین اکستروژن و سنگین بادی با رقابت کمتری نسبت به دو هفته پیش، معامله شدند.

قیمت جهانی کاهشی پلتس و آیسیس؛ بدون تغییر
به روال شنبه‌ی هر هفته، امروز هم جداول مقایسه ای قیمت های جهانی محصولات پتروشیمی، منتهی به جمعه، 6 می 2022، در ویکی پلاست منتشر شد و بر اساس اطلاعات نشریه پلتس، عمده گروه های پلیمری روند کاهشی داشتند.

سنگین بادی، سنگین فیلم و سنگین تزریقی بیشترین کاهش را تجربه کردند و در مقابل گروه پلی استایرن ها افزایشی بودند. در نشریه آیسیس اما با توجه به تعطیلی عید فطر در کشورهای مسلمان در بعضی مناطق قیمت ثبت نشده بود و در کشورهای چین و ترکیه نیز، قیمت ها بدون تغییر بودند.

افزایش 438 تومانی نیما طی دو هفته
میانگین هفتگی دلار نیمایی که در آخرین روز هفته گذشته به 436 تومان افزایش رسیده بود، امروز و در شروع هفته نیز، صعودی بود و به 24 هزار و 986 تومان و اختلافِ دلار نیمایی امروز با قیمتِ یکشنبه 4 اردیبهشت به 438 تومان افزایش رسید.

میانگین روزانه امروز نیز در کانال 24 هزار و 900 تومان بود. فردا، یکشنبه 18 اردیبهشت 1401، قیمت های پایه در حالی اعلام می شود که نیما تا امروز 438 تومان افزایش داشته و قیمت های جهانی در هفته گذشته کاهشی و این هفته بدون تغییر بودند.

تکرار دلار صرافی ملی
دلار صرافی که هفته گذشته را با 6 ریال افزایش و در قیمت 25 هزار و 707 تومان به پایان رساند، امروز و هفته جدید را هم بدون تغییر نسبت به آخرین قیمت هفته گذشته، 25 هزار و 707 تومان قیمت گذاری شد.

دلار آزاد اما افزایشی بود و با 200 تومان افزایش به 28 هزار و 600 تومان صعود کرد. دلار آزاد امروز در شروع بازار تا 28 هزار و 800 تومان هم پیش رفت ولی در ادامه اندکی عقب نشینی داشت و به 28 هزار و 600 تومان بازگشت.

قیمت های بازار عمدتا افزایشی
به دنبال افزایش قیمت دلار در بازار، قیمت های بازار هم امروز، ترکیبی از افزایش و بدون تغییر بودند. در گروه پرمصرف نایلون و نایلکس سنگین بادی، سنگین فیلم و سنگین تزریقی افزایشی بودند و بین 200 تا 400 تومان رُشد را رقم زدند.

پ پ نساجی MFI بالاها 100 تا 200 تومان افزایش و MFI پایین ها بدون تغییر بودند. کالاهای پ پ های شیمیایی نیز امروز یا بدون تغییر بودند یا در برخی از کالاها مثل MR230 تا 500 تومان افزایش داشتند.

صعود 7 دلاری برنت در هفته قبل
برنت که معاملات هفته گذشته را با 106 دلار آغاز کرده بود، در طی هفته 7 دلار افزایش یافت و بازارهای جهانی را با 113 دلار به پایان رساند. قیمت پایانی نفت برنت: 113 دلار و 22 سنت.

رشد 14 هزار واحدی بورس تهران
بازار سرمایه که هفته گذشته را با 10 هزار واحد افزایش به اتمام رسانده بود امروز و هفته جدید را نیز افزایشی آغاز کرد و در پایان معاملات امروز، شاخص کل با 14 هزار 78 واحد افزایش به 1 میلیون و 543 هزار رسید.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟