شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

فروش کالا درب کارخانه به خریدار خارجی صادرات نیست
رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: امروز فروش کالا درب کارخانه به طرف خارجی، اسمش صادرات نیست، هر چند ممکن است باعث ارزآوری نیز شود.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از اکسپورتنا پیمان پاک رییس سازمان توسعه تجارت با اشاره به برخی اختلافات درخصوص بحث توسعه تجارت و مانع‌زدایی از آن، اظهار داشت: وزارت صمت تلاش‌های خود در این زمینه را آغاز کرده است و باید این هماهنگی‌ها به نحوی انجام شود که موضوع تنظیم بازار داخل با موضوعات تجارت خارجی اختلالی ایجاد نکند.

وی با تاکید بر اینکه کشور باید از خام‌فروشی به سمت تولید محصولات با ارزش افزوده بالاتر حرکت کند‌، تصریح کرد: در این بین ادبیات حوزه صادرات باید تغییر کند. امروز فروش کالا درب کارخانه به طرف خارجی، اسمش صادرات نیست، هر چند ممکن است باعث ارزآوری نیز شود.

رئیس سازمان توسعه تجارت افزود: خرده‌فروشی در بازار هدف سود صادرکننده را چند برابر می‌کند و اقداماتی نیز به صورت پایلوت در برخی کشورها آغاز  شده است.

پیمان پاک با اشاره به مزیت صادرات در بخش‌های مختلف صنعت،  گفت: باید رویکردها صادرات محور شود. این موضوع  نباید به صادرات کالای مازاد نیاز داخل محدود شود. اگر تولید برای صادرات نباشد بازار مصرف داخل تحت تاثیر قرار گیرد.

وی تاکید کرد: یک سری محصولات در داخل بازار مصرف ندارد اما در کشورهای  دیگر یک کالای استراتژیک  محسوب می‌شود و ساماندهی این موضوع به اولویت سازمان تبدیل شده است. در این راستا کنسرسیوم سازی با هماهنگی اتاق  بازرگانی در دستور کار قرار گرفته است تا تولید کشور صادرات محور شود.

به گفته این مقام مسئول، آینده پژوهی بازارهای هدف نیز در دستور کار سازمان قرار دارد  تا جهت‌گیری‌های آتی تولید براساس شرایط بازار مشخص شود.

رئیس سازمان توسعه تجارت با اشاره به استفاده از فرصت‌های  تجاری در  حوزه اورآسیا که این روزها دچار برخی تنش‌ها شده‌اند، گفت: اخیرا در دولت سیزدهم یک فضای  سیاسی خوبی در خصوص همکاری کشورهای حاشیه خلیج فارس ایجاد شده است که به طور حتم بایستی سهم محدود کشور از این بازارها بایستی جهش کند.

پیمان پاک گفت: تعامل با بخش خصوصی در دستور  کار قرار گرفته و تصمیم‌سازی‌ها در حوزه تجارت خارجی با مشورت و تعامل با تشکل‌های بخش خصوصی از جمله اتاق‌های مشترک بازرگانی، اتاق تعاون و…انجام‌می‌شود که این روند با استقبال  بخش خصوصی مواجه  شد.

وی در خصوص اقدامات سازمان، در حوزه شعار سال، گفت: صادرات دانش‌بنیان برای گرفتن سهم جدی در تجارت کشور زمانبر است و در کوتاه‌مدت این هدف شدنی نیست ولی باید  مشوق‌های لازم در این خصوص تعریف شود.

رئیس سازمان تجارت تصریح کرد: توسعه فعالیت‌های  تجاری در فضای  مجازی و استفاده از حوزه‌هایی مانند رمزارز و متاورس برای گذار از تجارت سنتی به تجارت بروز و جهانی ضروری است.
 


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟