چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

پتروشیمی ها: مواد را صادر می کنید/تولیدکننده ها: موادی گیرمان نمی آید
این روزها مناقشه دو طرف پتروشیمی ها و تولیدکننده های صنایع پایین دستی بالا گرفته و پتروشیمی ها قائل‌اند تولیدکنندگان به جای استفاده از مواد اولیه در تولید آن را صادر می کنند و تولیدکنندگان هم قائل‌اند پتروشیمی ها با عدم رعایت کف عرضه، التهاب بازار را بالا نگه داشته و فقط به فکر صادرات خودشان هستند.

به گزارش ویکی پلاست، اما راه حل چیست؟! شفافیت تنها راه اعتمادسازی است. اگر تولیدکنندگانی که مواد اولیه تهیه شده از بورس کالا را به محصول تمام شده تبدیل کرده اند نسبت به اطلاع رسانی از میزان مواد اولیه خریداری شده، میزان تولید محصول از همان مواد و فروش آن، اقدام کنند، بهانه از دست پتروشیمی ها خارج می شود.

متقابلا، چنانچه پتروشیمی ها هم تعهدات خود در تأمین کف عرضه محصولات پتروشیمی را با سند ارائه کنند، اعتراض و انتظار تولیدکنندگان، پاسخ خود را خواهد یافت.

انجمن ها در این بین می توانند، نقش مؤثری در اعتماد سازی متقابل ایفا کرده و به بهبود وضعیت بازار کمک کنند. 

به هیچ وجه نمی توان خروج مواد اولیه خریداری شده با ارز دولتی از کشور را کتمان کرد. اجرایی نشدن دستور ممنوعیت صادرات غیر پتروشیمی ها، همچنان می تواند برای کدهای غیرفعال در اختیار واسطه ها، جذاب باشد و به خوبی می دانیم این مواد از دست تولیدکننده واقعی داخلی خارج و به نیت سودآوری بیشتر به کشورهای همجوار، صادر می شود.

تفاوت بالای نرخ ارز بازار آزاد و ارز دولتی موجب می‌شود كه تمایل خریدان مواد به جای تولید محصول نهایی به سمت صادرات مواد خام بیشتر شود.

به طور مثال در خصوص مواد لوله پلی اتیلن كه از ابتدای سال حدود ١١٥ هزار تن عرضه در بورس صورت گرفته است در حالی كه جهاد كشاورزی و شرکت های آب و فاضلاب و شهرداری ها و آب های مرزی از عدم انجام تعهدات تولیدكنندگان لوله، معترض هستند، یا مثال های دیگر.

حرکت به سمت شفافیت، راه موجود و عملی رسیدن به بهبود بازار است و می شود به جای مکاتبات بی پاسخ، حداقل به یک کار اثربخش که در ید و اختیار خود تولیدکنندگان و انجمن هاست دل بست و آن را عملی کرد تا تا سیه روی شود هر که در او غش باشد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟