جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

۳ سؤالی که مدیران استخدام از شما می‌خواهند به آنها پاسخ دهید
مصاحبه و روند آن می‌تواند تأثیر بسیار به‌سزایی در کاریابی و به دست آوردن فرصت‌های شغلی داشته باشد. حتی اگر شما یک فرد حرفه‌ای در بازار کار باشید و تا به حال چندین مصاحبه را پشت سر گذاشته باشید، باز هم در این پروسه ممکن است با سؤالاتی مواجه شوید که در آن زمان نتوانید به خوبی به آنها پاسخ دهید.

برای پیش بردن صحیح مصاحبه‌ها، به این نکته توجه داشته باشید که استخدام کنندگان و مدیران استخدام سعی می‌کنند در مصاحبه به پاسخ تمام سؤالات خود درباره آنچه شما قرار است انجام دهید، برسند.

در این مقاله سه سؤالی که برای مدیران استخدام بسیار مهم است و آنها را حتما در مصاحبه از کارجویان می‌پرسند را بیان خواهیم کرد و در ادامه به شما راهنمایی‌هایی برای پاسخ دادن به این سؤالات خواهیم داشت.

کار با شما چگونه خواهد بود؟
هیچ‌کس نمی‌تواند از روی رزومه و نامه پوششی شما تشخیص دهد که شما چه خواهید کرد و نحوه تعامل در کار با شما چگونه است.

چیزی که شما باید در مصاحبه نشان دهید این است که در کار فردی هستید که تعامل و همکاری برای شما بیشتر از هر چیزی اهمیت دارد و از کار کردن با تیم و مدیران آینده خود لذت خواهید برد.

این بدان معنی است که یکی از مهم‌ترین فاکتورها در موفقیت مصاحبه روابط اجتماعی و نحوه تعامل شما با اطرافیان است.

بله، درست است شما باید در حیطه کاری خود موفق و حرفه‌ای باشید، اما همچنین باید به مردم کمک کنید تا شما را به عنوان عضوی از تیم تصور کنند.

یکی از اشتباهاتی که کارجویان اغلب مرتکب می‌شوند این است که با مصاحبه‌های شغلی مانند امتحان رفتار می‌کنند؛ آنها تقریبا به گونه‌ای رفتار می‌کنند که در بهترین حالت شغل را به‌دست آورند و یا اینکه توسط کارشناس و مدیر استخدام بمباران نشوند.

مشکل این چارچوب این است که کارجو فرض می‌کند مصاحبه کننده در حال ارزیابی او است و به دنبال پاسخ صحیح است، که این موضوع می‌تواند به خودی خود و به صورت ناخودآگاه باعث شود که کارجو حالت تدافعی بگیرید و رویکردی بسیار خصمانه در مصاحبه داشته باشد.


اما اگر به مصاحبه کننده و مدیر استخدام به عنوان یک هم تیمی آینده فکر کنید و مکالمه را به عنوان فرصتی برای آشنایی با یکدیگر بدانید، رابطه حاکم در مصاحبه تغییر می‌کند.

شما و استخدام کننده یا مدیر استخدام یک هدف مشترک دارید و جلسه مصاحبه باید بتواند منجر به دستیابی به آن هدف شود.

یکی دیگر از مزایای این روش این است که باعث همسو شدن تفکر شما با مصاحبه کننده می‌شود. این چیزی است که در اکثر مکالمات اتفاق می‌افتد.

مردم برای انتقال سریع اطلاعات صحبت می‌کنند و مغز شما نیز برای درک صحبت‌ها، کلمات، ساختار دستوری و لحن صدایی گوینده خود را آماده می‌کند.

در یک گفتگوی مثبت و جذاب، شما این امکان را دارید تا راحت‌تر صحبت‌های طرف مقابل خود را درک و صحبت‌های خود را به خوبی به طرف مقابل خود منتقل کنید.

اگر با مصاحبه کننده خود مانند یک همکار مورد اعتماد رفتار کنید، لبخند بزنید، احترام را فراموش نکنید، با انرژی و اشتیاق و به صورت دوستانه صحبت کنید و تماس چشمی برقرار کنید، به درک راحت‌تر می‌رسید و به این ترتیب می‌توانید بهتر به این سؤالات پاسخ دهید. برای پاسخ دادن به این سؤال تصور کنید که در آن زمان شما جزئی از سازمان هستید.

آیا توانایی و علاقه به یادگیری دارید؟
مطمئنا وقتی برای شغلی درخواست می‌دهید، توانایی‌ها و مهارت‌های مورد نیاز آن شغل را دارید، اما این را بدانید که باید همیشه به دنبال یادگیری باشید.

حتی اگر برای آن موقعیت شغلی بهترین فرد باشید و توانایی‌هایی را تمام و کمال داشته باشید، چگونه می‌توانید نشان دهید که مایل و قادر به یادگیری هستید؟

به احتمال زیاد حداقل یک سوال در طول مصاحبه وجود دارد که نمی‌دانید چگونه به آن پاسخ دهید. این سؤال ممکن است کمی گیج کننده باشد و شما حتی ندانید که منظور واقعی از مطرح کردن این سؤال چیست. یا ممکن است کلمات و عباراتی در آن وجود داشته باشد که شما نتوانید آنها را به خوبی درک کنید.

حتی ممکن است سؤال را به خوبی درک کنید، اما ندانید که چه جوابی باید به آن دهید. به هیچ وجه وسوسه نشوید که در پاسخ‌های خود سراغ دروغ بروید.

مراقب باشید که کارشناسان استخدام و مدیران استخدام به خوبی می‌توانند دروغ را حس کنند، زیرا بارها و بارها از زبان دیگر متقاضیان دروغ‌های بسیاری شنیدند.

به جای این کار می‌توانید به مصاحبه کننده بگویید که در درک یک مفهوم مشکل دارید یا موضوعی را متوجه نشدید.

بسیاری از محققان بر روی این موضوع تحقیق و بررسی‌هایی انجام دادند و مشخص شده است که بسیاری از افراد دوست ندارند تا عدم درک برخی از موضوعات را در خود قبول کنند و این موضوع باعث شده است که در مصاحبه‌های شغلی ضعیف عمل کنند.

اما مصاحبه کنندگان دوست دارند تا ببیند که فرد کارجو به دنبال پرسیدن سؤال است، یا دوست دارد تا درباره موضوعی اطلاعات کسب کند، یا پاسخ‌های آگاهانه‌تری ارائه می‌دهد و اینکه خردمندانه به سؤالات پاسخ می‌دهد.


یکی از دلایلی که افراد پاسخ مصاحبه را تمرین نمی‌کنند، این است که نگران هستند که آمادگی بیش از حد باعث شود که خیلی در مصاحبه احساس قوی بودن بکنند و حساب اتفاقات احتمالی را نکنند. اما احتمالاً چندین سؤال پیش بینی نشده خواهید داشت و شما این فرصت را دارید تا با پاسخ به این سؤالات، برخی از مهارت‌های خود در صحبت بداهه را نیز محک بزنید.

علاوه بر این، آمادگی شما برای مصاحبه مورد توجه مدیر استخدام و کارشناسان قرار خواهد گرفت و این امر به نفع شما خواهد بود. بنابراین، در آماده شدن برای مصاحبه کوتاهی نکنید.

مهم نیست که چقدر برای یک موقعیت شغلی واجد شرایط هستید یا چقدر برای مصاحبه آماده هستید، چیزی که مهم است این است که ممکن است بعد از مصاحبه امکان استخدام در آن موقعیت شغلی را از دست بدهید.

اگر حس می‌کنید که با شخص مصاحبه کننده رابطه نزدیک و صمیمی به وجود آورده‌اید، می‌توانید از سمت او پیگیری نتیجه مصاحبه شغلی را انجام دهید.

در نهایت، بهترین راه برای برجسته شدن در مصاحبه‌ها این است که قبل از استخدام به دقت در مورد آنچه که کارفرمایان آینده واقعاً از کارجویان می‌خواهند و دوست دارند درباره آنها بدانند، فکر کنید.

با این آگاهی، شما قادر خواهید بود نگرانی‌های خود قبل و بعد از مصاحبه را برطرف کنید.

منبع


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟