جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

رشد ۱۵ درصدی صادرات ایران به بازار اوراسیا
مدیرکل همکاری‌‌‌های بین‌المللی گمرک از رشد ۱۵درصدی صادرات کالاهای ایرانی به بازار اوراسیا در سال گذشته خبر داد. به گزارش صداوسیما، حسین کاخکی با بیان اینکه اتحادیه اوراسیا در سال ۲۰۱۰ با حضور پنج‌کشور آغاز به کار کرد، افزود: ایران هم در سال ۱۳۹۸ برای مشارکت و تبادل تجاری با این اتحادیه تفاهم‌نامه سه‌ساله منعقد کرد.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از دنیای اقتصاد، مدیرکل همکاری‌‌‌های بین‌المللی گمرک از روسیه به‌عنوان بزرگ‌ترین شریک تجاری ایران در این اتحادیه نام برد و اظهار کرد: مجموع تجارت ما با اتحادیه اقتصادی اوراسیا در ۱۱ماه سال گذشته، ۵میلیارد و ۳۴میلیون دلار بود که نسبت به سال ۹۹ با ۲میلیارد و ۹۷۰میلیون دلار، ۶۹‌درصد افزایش داشته است. 

وی مجموع صادرات ایران به اعضای اتحادیه اقتصادی اوراسیا را حدود یک‌میلیارد و ۱۷۰میلیون دلار و میزان واردات را بیش از ۴میلیارد دلار بیان کرد و افزود: در سال ۱۴۰۰ صادرات کالای ایرانی نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۱۵‌درصد رشد داشت. 

کاخکی افزود: ایران به کشورهای روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، ارمنستان و بلاروس در زمینه محصولات کشاورزی و گیاهی صادرات داشته و کالاهایی مانند گندم، جو، ذرت، نهاده‌‌‌های دامی و محصولاتی را که در تولید کاربرد دارند، وارد می‌کند.

مدیرکل همکاری‌‌‌های بین‌المللی گمرک ایران با اشاره به انتقادات کارشناسان اقتصادی مبنی بر روسیه‌محور بودن این اتحادیه افزود: با توجه به تمایل هند و کشورهای دیگر از جمله کشورهای غرب آسیا برای پیوستن به این اتحادیه، کشورهای عضو از جمله ایران در درازمدت منفعت بیشتری خواهند داشت و پیش‌بینی می‌شود گردش تجارت از غرب یعنی اروپا و آمریکا به شرق و آسیای غربی یعنی هند و چین سوق پیدا کند. 

کاخکی در ادامه درباره مشکلات ابتدایی ایران درباره عضویت در این اتحادیه، بیان کرد: عمده‌‌‌ترین مشکل ما در صادرات کالا به اتحادیه اقتصادی اوراسیا، صدور گواهی مبدا بود که تاکنون بخش بیشتر آن رفع شده است. دومین چالش، نداشتن اطلاعات کامل و کافی درباره توانمندی‌‌‌ها و ظرفیت‌‌‌های استان‌‌‌های کشور در زمینه تولید کالاست.

 البته آشنا نبودن صادرکنندگان نسبت به این موضوع و مزیت‌‌‌هایی که می‌‌‌توانستند بهره‌‌‌مند شوند، از دیگر مشکلات ما در صادرات کالاها به اتحادیه اقتصادی اوراسیاست. مشاور امور بین‌الملل و توافق‌‌‌های تجاری سازمان توسعه تجاری هم با بیان اینکه ایران برای عضویت در سازمان تجارت جهانی ابراز تمایل کرده است، گفت: تحریم‌‌‌های ظالمانه و کارشکنی برخی کشورهای غربی تاکنون مانع عضویت ایران در این زمینه شده‌اند.

میرهادی سیدی افزود: با عضویت ایران در این سازمان و سایر سازمان‌های بین‌المللی اقتصادی و جذب سرمایه‌‌‌های خارجی به داخل کشور، روند تولید و رقابت در کشور مطلوب‌‌‌تر خواهد شد.
 


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟