یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

ماشین قالبگیری تزریقی هیدرولیکی، الکتریکی یا هیبریدی، کدامیک مناسب تر هستند؟
مهندسین طراح زمانی که یک ماشین قالبگیری تزریقی را انتخاب می کنند، گزینه های زیادی را برای برآورده سازی نیازهای آنان در نظر می گیرند.

هر یک از انواع ماشین های قالبگیری تزریقی دارای مزایا و معایبی هستند. برای انتخاب مناسب، فهم مناسب از این سه ماشین بسیار مهم است.

ماشین قالبگیری تزریقی هیدرولیکی
این ماشین ها در دهه ۱۹۳۰ در بازار ارائه شدند اما غلبه و نفوذ آنها با معرفی ماشین های الکتریکی تحت تاثیر قرار گرفت. ماشین های تزریقی هیدرولیکی هنوز بهترین انتخاب بسته به نیاز شما، قیمت برق و خواسته های شما می تواند باشند.

در این ماشین ها از سیلندرهای هیدرولیکی برای clamp کردن دو نیمه قالب با فشار بالا استفاده می شود. گرانول های پلاستیک سپس ذوب شده و مایع مذاب به داخل حفره قالب تزریق می گردد. زمانی که قطعه پلاستیکی سرد می شود و شکل خود را حفظ می کند، از قالب جدا شده و فرایند تکرار می شود.

برای جلوگیری از ایجاد پلیسه یا flash در اطراف قطعه تولیدی در زمانی که مواد مذاب با فشار به داخل قالب وارد می شود، واحد clamp باید بتواند دو کفه قالب را کاملا به یکدیگر مماس نگهدارد. این مقدار فشار clamp در قطعات با دیواره نازک و با عمق زیاد، بیشتر از قطعات ضخیم است.

ماشین های قالبگیری تزریقی هیدرولیکی امروزی قادر به کنترل نیروهای clamp تا بیشتر از ۸۰۰۰ تن و تولید قطعاتی با وزن بیشتر از ۳۰ کیلوگرم هستند. این ماشین ها انتخابی معمول در تولید قطعات خودرویی نیازمند تیراژ بالا و قطعات سنگین نظیر سپر هستند.

مزایا
۱- نیروی کلمپ بیشتر برای قطعات بزرگ
۲- سرعت تزریق بهتر
۳- دوام بیشتر
۴- shot size بیشتر
۵- قابلیت تزریق بهتر
۶- دسترسی به اکومولاتورهای گازی برای ایجاد حرکت کلمپ کندتر
۷- قیمت اولیه خرید کمتر

معایب
به علت پرقدرت بودن این ماشین ها، مقدار مصرف انرژی آن زیاد است. در زمانی که یک ماشین الکتریکی در طی یک فرایند تزریق مقدار ۲٫۵۵ kw انرژی مصرف می کند، این مقدار انرژی مصرف شده در یک ماشین هیدرولیکی حدود ۵٫۱۲ kw است. ماشین های هیدرولیکی معمولا صدای بیشتری دارند و دقت آنها نیز کمتر است.

ماشین قالبگیری تزریقی تمام الکتریکی
در آغاز سال ۱۹۸۴ به بازار راه یافتند و به تدریج بازار خود را پیدا کردند. این ماشین ها توسط سروو موتورهای با سرعت بالای قابل کنترل، نسبت به ماشین های هیدرولیکی تجهیز شدند که باعث عملیات تزریق سریعتر، دقیق تر، و با راندمان انرژی بیشتر شد.

مزایا
از آنجائیکه این ماشین ها آلودگی روغن ندارند، برای اتاق های تمیز (clean room) بسیار مفید هستند. به علت دقت بالای این ماشین ها، برای تولید قطعات ریز تا متوسط  و قطعات پزشکی از قبیل Petri dishes و سرنگ ها بسیار مناسب هستند.

دیگر مزایا عبارتند از:
•    دقت و سرعت بالا با مقدار ضایعات کم
•    عملیات کم صداتر، صدای موتور به زیر ۷۰dB کاهش یافته است.
•    سرعت تزریق سریع تر و حرکت clamp تندتر.
•    زمان شروع کوتاه تر و ۲۰% سیکل تولید تندتر.

معایب
اگرچه این ماشین ها نسبت به ماشین های هیدرولیکی سریع تر و با راندمان انرژی بالاتریی هستند اما قادر به ایجاد نیروی clamp اندازه ماشین هیدرولیکی نیستند و قیمت اولیه زیادی دارند.
 
ماشین قالبگیری تزریقی هیبریدی
آمیزه ای از بهترین ویژگی های هر دو ماشین، در ماشین های هیبریدی است. این ماشین ها با قدرت clamping یک ماشین هیدرولیکی، دارای دقت بیشتر، تکرارپذیری بیشتر، صرفه جویی انرژی بیشتر و کاهش صدای ماشین های الکتریکی هستند.

این مزایا عملکرد بهتری برای تولید قطعات دیواره نازک تا قطعات ضخیم ایجاد می کند. این ماشین ها به علت راندمان بیشتر و کاربرد آسان تر روزبروز بیشتر مورد توجه قرار می گیرند.

منبع: بسپاران

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 86%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه
مهران سلیمانی سه شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۸
با سلام و خسته نباشید.
((مقدار فشار clamp در قطعات با دیواره نازک و با عمق زیاد، بیشتر از قطعات ضخیم است.))
علت جمله بالایی رو برام توضیح بفرمایید خیلی ممنون میشم.
با تشکر از سایت خوبتون.

ارسال پاسخ

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟