شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

دو نیروی کوتاه‌مدت بازار ارز
روند کاهشی شاخص بازار ارز متوقف شد. در روزهای گذشته دو نیروی متفاوت کاهشی و افزایشی بازار ارز تهران مچ‌اندازی می‌کردند.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از دنیای اقتصاد،بازیگران کاهشی بازار با انتشار سیگنال‌های مثبت و با افزایش فشار فروش خود سبب کاهش قیمت دلار شده و در سمت دیگر بازیگران افزایشی با کمک اندک اخبار مبنی بر احتمال عدم حصول توافق هسته‌ای جدید، با ارائه نرخ‌هایی بالاتر از رنج بازار، قیمت این ارز را افزایش می‌دادند.

اما اکثریت قریب به اتفاق تحلیلگران سیاسی-اقتصادی بازار تهران با توجه به سخنان مختلف مقامات مسوول ایرانی و خارجی، مبنی بر قرار‌گیری مذاکرات در دور نهایی خود، احتمال حصول توافق هسته‌ای جدید را زیاد می‌دانند.

این افراد همچنین بر این باورند که با وجود پیشرفت‌های قابل توجه در متن کلی پیش‌نویس توافق، سیگنال‌های منفی‌ای از فضای این نشست‌ها منتشر می‌شود که می‌تواند ناشی از تلاش‌های طرفین مذاکرات در جهت امتیاز‌گیری بیشتر از طرف مقابل باشد. با این حال و حتی با وجود ناکام ماندن روند کاهشی روز سه‌شنبه هفته جاری، انتظارات از آینده بازار ارز تهران همچنان مثبت است.

عده دیگری از تحلیلگران بازار تهران نیز با اشاره به مطلب خبرگزاری رویترز مبنی بر افزایش چشمگیر فروش نفت ایران به چین و پیامد‌های مثبت این امر در تقویت ذخایر ارزی کشور احتمال آغاز موج افزایشی جدید را حداقل تا پایان سال جاری بسیار منتفی می‌دانند. شاخص بازار ارز در روز گذشته به رنج هفتگی خود یعنی سطح قیمتی 26 هزار و 250 تومان رسید.

دیروز چهارشنبه 11 اسفند دلار نتوانست حضور خود در کانال 25 هزار تومانی را تمدید کند. پس از کاهش قیمت صورت گرفته در نرخ اسکناس آمریکایی و رسیدن این ارز به سطح قیمتی 25 هزار و 800 تومان در روز‌های میانی هفته جاری، روز گذشته دلار مجددا به میانگین قیمتی 7 روز گذشته خود بازگشت.

ورود دلار به کانال 25 هزار تومانی که به عقیده بسیاری از تحلیلگران بازار ارز تهران ناشی از انتشار سیگنال‌های مثبت از فضای مذاکرات هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی صورت گرفته بود، دومین گریز این ارز به کانال 25 هزار تومانی در 10 روز گذشته بود.

پیش از این نیز در روز شنبه اول اسفند بازار ارز شاهد حضور اسکناس آمریکایی در کانال مذکور و رسیدن به سطح قیمتی 25 هزار و 600 تومان بود. اما در روند کاهشی پیشین نیز ‌مانند روند کاهشی هفته جاری دلار نتوانست بیش از یک روز در کانال 25 هزار تومانی حضور داشته باشد و توجه به همین امر سبب شد برخی از فعالان اقتصادی مساله عدم کشش دلار در سطوح قیمتی پایین‌تر از کانال 26 هزار تومانی را مطرح کنند.

تحلیلگران سیاسی-اقتصادی بازار ارز تهران اما انتظارات خود نسبت به آینده کوتاه مدت دلار را همچنان مثبت خواندند. این افراد بر این عقیده‌اند که با وجود برخی اختلافات بر سر امتیاز‌های قرارداد هسته‌ای جدید ایران و قدرت‌های جهانی، به دلیل مناسبات حال حاضر منطقه احتمال حصول توافق بسیار زیاد است و در نتیجه با اعلام خبر حصول توافق جدید بازار ارز نیز ممکن است تحرکات کاهشی جدیدی از خود به نمایش بگذارد.

از سوی دیگر نیز روز دوشنبه 9 اسفند خبرگزاری رویترز طی مطلبی از رکورد‌شکنی ایران در میزان صادرات نفت‌خام خود به چین از سال 2017 تا کنون خبر داد. کارشناسان اقتصادی بازار پیامد‌های مثبت این مطلب در جهت تقویت ذخایر ارزی کشور را بنیان محکمی برای ثبات نسبی نرخ ارز حداقل تا پایان سال جاری دانستند. در همین راستا رئیس کل بانک مرکزی نیز در روز‌های گذشته از وضعیت «بسیار مناسب» ذخایر ارزی کشور خبر داد.

روز چهارشنبه هر قطعه سکه امامی نیز با جبران کاهش قیمت 100 هزار تومانی خود در روز سه‌شنبه، به مرز کانال 12 میلیون تومانی و سطح قیمتی 12 میلیون و 40 هزار تومان رسید.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟