جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

پیشخوان خبر
۵ اسفند ۱۴۰۰ 0 358

نرخ دلار در کانال 26 هزار تومان باقی ماند

بازار ارز در فاز انتظار

بازار ارز در فاز انتظار
کریدور جدید و کوتاه‌مدت بازار ارز شکل گرفت. پس از قرار گرفتن شاخص بازار ارز در کف 7 ماهه خود در روز یکشنبه هفته جاری، روند افزایشی جدیدی برای دلار آغاز شد. این روند افزایشی در هفته‌های اخیر 3 مرحله داشته است.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از دنیای اقتصاد، مرحله اول در روز دوشنبه 2 اسفند ماه رخ داد که دلار در این مرحله توانست به نزدیکی مرز دو کانال 25 و 26 هزار تومانی نزدیک شود.

مرحله دوم روز سه‌شنبه و با بازگشت مجدد اسکناس آمریکایی به پله چهارم کانال 26 هزار تومانی رخ داد و مرحله سوم که در روز گذشته شاهد آن بودیم شامل نوسان دلار زیر سقف مقاومت جدید 26 هزار و 450 تومانی بود.

با در نظر گرفتن 3 مرحله مذکور عده‌ای از فعالان ارزی بازار تهران حد فاصل حمایت 25 هزار و 900 تا مقاومت 26 هزار و 450 تومانی را کریدور جدید بازار ارز نامیدند. درخصوص روند آتی دلار و خروج از این کریدور، بازار ارز نیاز به خبرهای موثق جدیدی دارد.

این افراد همچنین از احتمال حضور طولانی مدت دلار در کریدور مذکور و به انتظار نشستن این ارز تا زمان انتشار اخبار جریان‌ساز جدید خبر دادند. شاخص بازار ارز در روزی که گذشت به سطح قیمتی 26 هزار و 350 تومان رسید.

دیروز چهارشنبه 4 اسفند بازار ارز در کریدور جدید خود به ثبات نرخ نسبی رسید. دلار که در مرحله دوم روند افزایشی خود در روز سه‌شنبه توانسته بود به کانال 26هزار تومان و سطح قیمتی 26 هزار و 400 تومانی بازگردد، در روز گذشته عدم تمایل خود  را نسبت به حرکات افزایشی بیشتر نشان داد.

به همین ترتیب شاخص بازار ارز در روز چهارشنبه حرکات جالب توجهی از خود نشان نداد و در طول ساعات کاری روز گذشته زیر سقف مقاومت جدید 26 هزار و 450 تومانی به نوسان پرداخت.

بازه نوسان دلار در روز گذشته نیز آنچنان وسیع نبوده و با مشاهده سطوح قیمتی معاملات دلاری بازار ارز دیروز تهران در‌می‌یابیم که اسکناس آمریکایی در این روز کمتر از رقم 26 هزار و 300 تومان معامله نشد.

در نتیجه نوسانات روز گذشته قیمت شاخص بازار ارز در یک بازه 150 تومانی صورت گرفته است که با توجه به روند قیمتی این ارز در هفته‌های گذشته روز چهارشنبه را می‌توان جزو کم نوسان‌ترین روز‌های بازار ارز تهران حداقل طی دو ماه اخیر دانست.

در نهایت قیمت دلار در آخرین معاملات ارزی دیروز بازار تهران با 50 تومان کاهش نسبت به نرخ روز سه‌شنبه به سطح قیمتی 26 هزار و 350 تومان رسید.

برخی از کارشناسان و تحلیلگران بازار ارز تهران نیز ضمن اشاره به عدم انتشار اخبار جریان‌ساز سیاسی برای بازار ارز در روز‌های اخیر احتمال حضور دلار در کریدور 26 هزار و 450 تومان تا 25 هزار و 900 تومان را مطرح کردند.

این افراد همچنین از سکوت خبری این روز‌های مذاکرات هسته‌ای وین و قرار گرفتن نتیجه این مذاکرات در هاله‌ای از ابهام پس از بازگشت علی باقری، مذاکره‌کننده ارشد ایران در مذاکرات هسته‌ای‌ نیز سخن گفتند.

اما طبق اعلام برخی از منابع مطلع در روز‌های ابتدایی هفته آینده شورای عالی امنیت ملی جلساتی را حول محور مذاکرات ایران و قدرت‌های جهانی برگزار می‌کند که به عقیده برخی از تحلیلگران سیاسی-ارزی بازار تهران، خروجی این جلسات می‌تواند اخبار جریان‌سازی را برای خروج شاخص بازار ارز از این کریدور انتظار داشته باشد.

در سوی دیگر اما عده دیگری از تحلیلگران بازار ارز تهران ضمن اشاره به کانال‌شکنی‌های پنج‌گانه اسکناس آمریکایی همزمان با برگزاری دور هشتم مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+4 بر این باورند که دلار تاثیر مورد انتظار خود را با اخبار گذشته گرفته است.

بنابراین اگر دلار بخواهد به سطوح پایین‌تر از نرخ روزهای اخیر برسد، نیاز به خبرهای جدید دارد. به گفته فعالان، در حال حاضر دلار در یک فاز انتظاری قرار گرفته است. هر قطعه سکه امامی نیز در بازار دیروز با 10 هزار تومان کاهش قیمت نسبت به نرخ روز سه‌‌شنبه به رقم 11 میلیون و 930 هزار تومان رسید.

 


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک
 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟