دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

همه گزینه های روی میز بازار محصولات پلیمری در این هفته
با اظهارنظرهای مثبت مذاکره کنندگان در وین و توافق قریب الوقوع، دلار آزاد کانال 26 هزار تومان را امروز از دست داد و به کانال 25 هزار تومان عقب نشینی کرد.

به گزارش ویکی پلاست، هفته پایانی بهمن، شاهد بیشترین معاملات در 24 هفته گذشته بودیم و حجم معاملات به بالای مرز 86 هزار تن رسید. حالا و بعد از انتشار قیمت های پایه، سیمای بازار محصولات پتروشیمی به این شرح است:

1- دلارها!
با نزولی شدن قیمت دلار آزاد و رسیدن دلار صرافی به 24,538، فاصله دلار صرافی با میانگین هفتگی در حال کم شدن است و می توان انتظار داشت دلار نیمایی نیز با تغییر مسیر، وارد فاز نزولی شود. کاهشی شدن دلار نیمایی می تواند این انتظار را ایجاد کند که در هفته‌ی دوم اسفند، قیمت های پایه، از سمت نیما، تأثیر افزایشی نداشته باشند.

داشتن انتظار کاهشی از سمت دلار نیمایی، احتمالا در قیمت های پایه هفته آینده، محقق نشود و رسیدن تأثیرات بازار ارز به دلار نیمایی به زمانی حداقل 10 روزه نیازمند است.

2- قیمت جهانی نفت
نفت برنت تا قبل از جدی شدن نتایج مذاکرات وین، سودای رسیدن به 100 دلار را داشت اما ورود ایران به بازار جهانی نفت، افق 100 دلار را از دسترس زودهنگام خارج کرد. بر اساس گزارش بلومبرگ، بازگشت نفت ایران به طور سریع تأثیری جدی بر کاهش قیمت نفت در بازار جهانی خواهد داشت چون ایران دستکم 85 میلیون بشکه نفت ذخیره و آماده فروش دارد و می تواند ظرف مدت 1 سال بیش از 1.3 میلیون بشکه نفت به ظرفیت کنونی عرضه نفت خود بیفزاید.

ثبات قیمت نفت یا حتی بر اساس آنچه پیش بینی های اخیر نشان می دهد بازگشت نفت به کانال 80 دلار، می تواند مانعی در برابر صعودی شدن قیمت های جهانی باشد.

با در کنار هم گذاشتن احتمالات نفت و دلار، احتمالا در هفته های باقی مانده تا پایان سال 1400، در قیمت های پایه، شاهد اتفاق مهمی از حیث افزایش یا سقوط های شارپ، نباشیم.

3- سهمیه ها و پایان سال
با شروع ماه جدید، میزان خرید از بهین یاب کالاهایی که سهیمه آن ها یک ماهه است شارژ می شود. تجربه ماه های گذشته در عرضه های پایین تر از نیاز بازار در گروه پ پ های نساجی، شیمیایی و پی وی سی ها، این احتمال که بازار کالاهای جذاب با رکود مواجه شود را کم رنگ می کند اما در کالاهای پر مصرف، انتظارات کاهشی دلار نیمایی، می تواند زمینه ساز کاهش معاملات این هفته باشد.

از سوی دیگر، اوج گیری تولید در روزهای واپسین هر سال و بالا رفتن سفارش های تولید، عامل دیگری است که می تواند مانع کاهش معاملات شود و حتی انتظارات کاهشی دلار نیمایی یا قیمت های جهانی هم نیز برای خریداران، اهمیت زیادی نداشته باشد.

4- عرضه ها
اگر عرضه ها در محدوده هفته گذشته (بیش از 95 هزار تن) باقی بماند، احتمال دارد شارژ سهمیه ها و تقاضای پایان سال، یک هفته رؤیایی دیگر برای بورس محصولات پلیمری بیافریند و اگر چشم ها خیره به کاهش بیشتر قیمت های مواد اولیه باشد، ممکن است خریدها به هفته های بعد، موکول شود.

شما چه فکر می کنید؟

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟