جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

پیشخوان خبر
۸ آذر ۱۴۰۰ 0 457

wikiplast.ir

دلار روی مقاومت حساس

دلار روی مقاومت حساس
اسکناس آمریکایی قبل از شروع رسمی مذاکرات هسته‌ای، رشد محدودی را تجربه کرد. روز یکشنبه دلار 130 تومان رشد قیمت را به ثبت رساند و در محدوده 29 هزار و 180 تومان قرار گرفت. محدوده 29 هزار و 200 تومانی مقاومت حساسی است که در صورت عبور دلار از آن، احتمال ورود تقاضای بیشتری به بازار وجود خواهد داشت. این دیدگاهی است که بخشی از تحلیلگران در روزهای قبل بر آن تاکید داشته‌اند.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از دنیای اقتصاد، با این حال، بخشی از معامله‌گران باور دارند تا پیش از اتمام مذاکرات هسته‌ای، بیشتر نوسانات ارزی جنس هیجانی و موقت خواهد داشت. 

گروهی باور دارند حتی اگر مذاکرات هسته‌ای به نتیجه نرسد، بازارساز با عرضه سنگین ارز مانع از ورود اسکناس آمریکایی به کانال 30 هزار تومانی خواهد شد.  این در حالی است که دسته دیگری باور دارند، شماری از معامله‌گران به دلیل احتمال توافق هسته‌ای، خریدهای ارزی خود را به تاخیر انداخته بودند.

  در واقع از نگاه این گروه، عدم رسیدن به یک توافق زمینه‌ساز ورود تقاضای به تاخیر افتاده به بازار خواهد شد.  با این حال، به نظر می‌رسد وضعیت بازار ارز پیچیده‌تر از دیدگاه‌های یاد شده باشد.

  ممکن است توافق موقتی بین طرفین صورت بگیرد.  ممکن است توافقی صورت نگیرد ولی امیدها برای رسیدن به یک توافق در دورهای بعدی زنده بماند.  حالتی که برای بازار ارز ناخوشایند است، ‌‌عدم رسیدن به توافق و همچنین دور شدن امید رسیدن به یک توافق هسته‌ای در دورهای بعدی است.

  در این میان، شماری از فعالان اعتقاد دارند که با قطع شدن فروش ارز سهمیه‌ای، دست بازارساز برای مداخله در بازار ارز بالاتر رفته است.  بانک مرکزی در ابتدای هفته بخشنامه‌ای را منتشر کرد که فروش ارز را در سرفصل‌های 25‌گانه به صرافی‌ها ابلاغ کرد. 

در این فهرست 25 ‌گانه خبری از فروش ارز سهمیه‌ای نبود.  به این ترتیب می‌توان گفت که بازارساز به صورت چراغ خاموش پرداخت ارز سهمیه‌ای را متوقف کرده است. 

در هفته‌های گذشته بالاتر رفتن اختلاف قیمت بین ارز صرافی‌های منتخب و بازار آزاد موجب شده بود که صف‌های بزرگی در بازار ارز شکل بگیرد. در این شرایط بازارساز بخشی از ذخایر ارزی خود را با قیمت‌های پایین ارائه می‌کرد.

برخی فعالان باور دارند با قطع شدن فروش ارز سهمیه‌ای، بازارساز می‌تواند ذخایر خود را با قیمت‌های بالاتری به‌طور مستقیم روانه بازار آزاد ارز کند.

در واقع دیدگاه برخی فعالان این است که به زودی سمت عرضه ارز تقویت خواهد شد. این در حالی است که دسته دیگری باور دارند ممکن است قطع فروش ارز سهمیه‌ای به دلیل کمبود ذخایر باشد.

به نظر می‌رسد بازار هنوز نسبت به اثرات تصمیم بازارساز برای قطع فروش ارز سهمیه‌ای به جمع‌بندی نرسیده است و بیشتر در شرایط کنونی به مذاکرات هسته‌ای دقت دارد که قرار است از روز جاری به صورت مستقیم بعد از ماه‌ها از سر گرفته شود. در صورتی که خبر مثبتی طی روزهای آتی از مذاکرات منتشر شود، قیمت دلار حداقل مرز 29 هزار تومانی را به صورت موقت از دست خواهد داد.

البته بخشی از معامله‌گران باور دارند که بازار نسبت به شرایط توافق احتمالی نیز حساس است. توافقی که در آن بخش قابل توجهی از ارزهای بلوکه شده ایران آزاد نشود، نمی‌تواند انتظارات کاهشی بازیگران ارزی را محقق کند.  در روزی که دلار کمی افزایش قیمت را تجربه کرد، سکه امامی نیز به بالای محدوده 12 میلیون و 600 هزار تومان رفت.

فلز گران‌بهای داخلی دیروز 50 هزار تومان رشد را به ثبت رساند و در محدوده 12 میلیون و 620 هزارتومان قرار گرفت. در صورتی که در روز جاری، اونس طلا در مسیر صعودی قرار بگیرد، ‌‌احتمال افزایش بیشتر سکه وجود خواهد داشت.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟