جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

حذف دلار از قیمت گذاری های فولاد و پتروشیمی
فاطمی وزیر صنعت اظهار داشت: به جد دنبال این هستیم که قیمت دلاری را حذف کنیم که در مورد فولاد رخ داد. به طور کلی قیمت محصولات باید با واقعیت اقتصادی ایران تعیین شوند نه با نرخ دلار.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از اقتصادآنلاین، سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست هیات نمایندگان اتاق ایران گفت: عرضه ۱۲ ماهه  فولاد و پتروشیمی را  در ۲ هفته آینده خواهیم داشت. اگر عرضه ۱۲ ماهه را شروع کنیم، هر پیمانکار می‌فهمد قیمت کالا ۲ ماه دیگر چقدر خواهد بود و این یعنی پیش بینی کردن؛ یا بحث حذف سهمیه ها که رانت ایجاد می کند.

فاطمی با بیان اینکه سهمیه بندی حذف می‌شود، تصریح کرد: قیمت شمش در بازار ۱۳ هزار تومان است که اگر قرار بود بر اساس دلار قیمت گذاری شود به بالای ۱۸ هزار تومان می‌رسید. به طور کلی قیمت محصولات باید با واقعیت اقتصادی ایران تعیین شوند نه با نرخ دلار.

وزیر صمت در ادامه گفت: در تولید برخی محصولات کسری داریم که این کسری از طریق واردات جبران می‌شود. منتهی باید این محصولات نیز با قیمت‌های داخلی تطابق نسبی داشته باشند که این مساله با عرضه‌های تلفیقی انجام خواهد شد.

فاطمی امین تشریح کرد: دولت الکترونیک و بخشی که مربوط به صنعت، تجارت باشد تا پایان سال سرو سامان می‌گیرد. تا پایان امسال برای تمام شهرستان ها نقشه راه صنعت، معدن تجارت خواهیم داشت که در آن مشخص می کنیم چه پروژه هایی نیاز به سرمایه گذاری دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت  گفت: وظیفه ما این است که به جایی برسیم فعالین اقتصادی به جز بحث بازاریابی دغدغه نداشته باشند. باید سال آینده به جایی برویم که سال ۹۷ بوده ایم، یعنی باید به قبل از تحریم ها برگشت.

به گزارش ویکی پلاست اظهارات جدید وزیر صمت در حالیست که چند روز پیش هم، وی در دو بازدید استانی، از حذف سهمیه بندی مواد اولیه پتروشیمی و فولادی خبر داده بود.

در شهریور سال 1397 هم به دستور شریعتمداری، وزیر صمت وقت، مبنای قیمت گذاری از دلار آزاد به میانگین معاملات 4 عرضه آخر تغییر کرد که بعد از دو هفته، مشخص شد این روش هیچ راه بازگشتی برای قیمت های پایه ندارد و به نیمایی تغییر یافت.

به نظر شما آیا حذف دلار از قیمت گذاری محصولات پتروشیمی، اقدام درستی است؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه
رسول زاهدی یکشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۰
سلام وقت خوش،به نظر من اصلا بحث دلار نیست،همین دلار سال ۵۶،حدود۷تومن بوده،چه بلایی به سر اقتصاد و سیاست تعاملی خارجی اومده که واحد پول ما به این حد از ضعف رسیده؟دلار همون دلار هست،ما پس رفت عجیبی داشتیم ارسال پاسخ

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟