یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

صف های خرید پتروشیمی در هفته اول پاییز
از 22 نماد مثبت این هفته گروه، یازده نماد سود هفتگی بالاتر از 10 درصد را ثبت کردند که سودی بسیار چشمگیر است. 4 سهم هم سود بین 5 تا 10 درصدی داشتند و هفت سهم دیگر نیز سودی پایین تر از 5 درصد داشتند.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از نیپنا، اولین هفته کاری پاییز (3- 7 مهرماه) اگرچه فقط چهار روز کاری داشت و اگر کلیت بورس را در نظر بگیریم افزایش سود چشمگیری در آن نبود، اما برای سهم های مرتبط با پتروشیمی هفته ای جذاب و پرسود بود.

شاخص کل بورس در آغاز معاملات روز شنبه عدد یک میلیون و 386 هزار واحد را نشان می داد و پس از چهار روز معاملات در ظهر روز چهارشنبه به یک میلیون و 436 واحد رسید که به این ترتیب علاوه بر بازپس گیری کانال یک میلیون و چهارصد هزار واحدی، نشان دهنده میانگین سود 3.6 درصدی نسبت به هفته ماقبل داشت.

این در حالی است که نگاهی به سهام مرتبط با پتروشیمی در این هفته نشان می دهد که وضعیت این گروه به مراتب بهتر از میانگین بورس است. این هفته از 29 نماد قابل خرید و فروش در این گروه 22 نماد مثبت بودند و فقط 7 نماد هفته ای منفی را ثبت کردند

این وضعیت دقیقا برعکس وضعیت هفته ماقبل آن بود که در آن پتروشیمی ها هفته بدی را سپری کرده بودند و عموم سهام این گروه با کاهضش قیمت مواجه شدند.

نکته دیگر قابل توجه در پایان معاملات روز چهارشنبه شکل گیری صف های خرید برای سهام مختلف این گروه بود که امیدواری نسبت به وضعیت این سهم ها در هفته آینده را به شدت افزایش می دهد.

سه نماد از این گروه، پتروشیمی ممسنی (ممسنی)، پتروشیمی کازرون (کازرو) و پتروشیمی دهدشت( دهدشت) به علت ابهام در وضعیت اطلاعاتی از سال گذشته بسته شده و هنوز در حالت تعلیق است.

بیشترین رشد

از 22 نماد مثبت این هفته گروه، یازده نماد سود هفتگی بالاتر از 10 درصد را ثبت کردند که سودی بسیار چشمگیر است. 4 سهم هم سود بین 5 تا 10 درصدی داشتند و هفت سهم دیگر نیز سودی پایین تر از 5 درصد داشتند.

سهام پرسود این هفته عموما در هفته قبل دچار کاهش قیمت شده بودند و به نظر می رسد که به کف قیمتی خود رسیده بودند و اینک با توجه به صورت های مالی خوبی که منتشر شده یا سهامداران چشم انتظار انتشار آنها هستند، رشد قیمتی این سهم ها چندان عجیب نیست.

پنج سهم پتروشیمی که در این هفته بیشترین سود را داشتند به ترتیب عبارتند از:

بیشترین زیان

همان طور که گفته شد این هفته فقط 7  سهم مرتبط با پتروشیمی کاهش قیمت داشتند که 6 نماد کاهش قیمتی کمتر از 5 درصد داشتند و تنها یک سهم کاهشی بیش از 5 درصد داشت. پتروشیمی فسا (فسا) مدتها است که دچار کاهش قیمت و صف فروش است و عجیب نیست که در فضای افزایش قیمت عموم سهام پتروشیمی دچار این وضعیت باشد.  

پنج سهم پرزیان در هفته گذشته عبارت است از:

چشم انداز هفته پیش رو

سهم های پتروشیمی خراسان (خراسان)، پتروشیمی فارابی (شفارا)، پتروشیمی امیرکبیر (شکبیر)، پتروشیمی شیراز (شیراز)، پتروشیمی پردیس (شپدیس)، سرمایه گذاری پتروشیمی (وپترو)، پتروشیمی کرمانشاه (کرماشا)، پتروشیمی بوعلی (بوعلی) و پتروشیمی غدیر (شغدیر) در پایان معاملات روز چهارشنبه با صف های خرید بسته شدند که همین موضوع نشان دهنده وضعیت خوب این سهم ها حداقل در آغاز هفته پیش رو است.


ویکی پلاستیکی | مرجع بازار صنعت پلاستیک

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟