پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

پیشخوان خبر بانک مرکزی
۲۲ شهریور ۱۴۰۰ 0 818

ماندگاری سکه امامی بالای مرز 12 میلیون

جو بازار دلار تغییر کرد

جو بازار دلار تغییر کرد
در دومین روز هفته، دلار دومین افت متوالی را تجربه کرد. روز گذشته اسکناس آمریکایی 220 تومان از ارزش خود را از دست داد و به بهای 27 هزار و 500 تومان رسید. در مقاطعی از روز، اسکناس آمریکایی حتی در محدود 27 هزار و 400 تومانی مورد معامله قرار گرفت.

 به گزارش ویکی پلاست به نقل از دنیای اقتصاد، به گفته فعالان، سفر غیرمنتظره مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران در آستانه نشست شورای حکام، جهت انتظارات در بازار ارز را تغییر داد و موجب شد که از اواسط روز شنبه، تمایل به خرید ارز در بازار کاهش پیدا کند.

همچنین دیروز ظهر، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در بیانیه‌ای مشترک بر گسترش همکاری‌های فنی ایران و آژانس در زمینه‌های مختلف هسته‌ای تاکید کردند.

پس از انتشار این بیانیه نیز بازار نوسان افزایشی خاصی را تا ساعت 4 بعدازظهر تجربه نکرد و قیمت دلار بیشتر در حوالی سطح 27 هزار و 500 تومان معامله شد.

افت قیمت دلار در روز یکشنبه موجب شد سکه‌بازان نیز در موقعیت فروش قرار بگیرند. افزایش فروش‌ها در بازار فلز گران‌بهای داخلی موجب افت 40 هزار تومانی سکه امامی و رسیدن آن به قیمت 12 میلیون و 80 هزار تومان شد. با وجود افت روز یکشنبه، فلز گران‌بهای داخلی توانست مرز 12 میلیون تومانی را حفظ کند.

به گفته فعالان، سکه‌بازان سعی کردند تا حدی در برابر افت مقاومت کنند، چرا که امیدوار هستند اونس طلا در ابتدای روز دوشنبه به مرز هزار و 800 دلاری حمله کند.

اثر حضور گروسی در بازار

برخی معامله‌گران تصور می‌کردند که آمریکا با سه کشور اروپایی طرح قطعنامه‌ای را برای ارائه به جلسه شورای حکام آماده کنند. با توجه به سفر گروسی به تهران، معامله‌گران امیدوار شده‌اند که قطعنامه‌ای علیه ایران صادر نشود. البته «نور‌نیوز» نیز گزارش داده بود که قطعنامه ضد ایرانی در دستور کار نشست آتی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیست.

در این میان، ‌برخی از فعالان باور دارند در صورتی که تا پایان شهریورماه تکلیف آینده مذاکرات هسته‌ای روشن نشود، باز هم تقاضای احتیاطی به بازار بازخواهد گشت و فارغ از تصمیم شورای حکام، قیمت دلار تحریک خواهد شد. دلار در سال 1400 نتوانسته است به بالای محدوده 28 هزار و 300 تومان سرک بکشد، ولی عبور از آن می‌تواند زمینه‌ساز حرکت اسکناس آمریکایی به سوی مرز 30 هزار تومانی شود.

نقش هیجان در بازار دلار

 برخی از معامله‌گران باور دارند دلار ظرفیت رشد بیشتر را ندارد و بیشتر به واسطه عوامل هیجانی در مسیر صعودی قرار گرفت.

از نگاه آنها با کاهش سطح هیجانات، روند قیمت نزولی‌تر خواهد شد. در شرایط کنونی به نظر می‌رسد بیشتر معامله‌گران از هفته دوم شهریورماه راه احتیاطی را در پیش گرفته‌اند و بی‌گدار به آب نزده‌اند.

آنها معمولا در حوالی 26 هزار و 800 تومان خریدهای خود را بیشتر کرده‌اند و نزدیکی مرز 28 هزار تومانی در موقعیت فروش قرار گرفته‌اند. افت قیمت دلار در روز یکشنبه نیز در شرایطی صورت گرفت که بیشتر تحلیل‌گران اعتقاد داشتند معامله‌گران باید از فروش‌های هیجانی خودداری کنند.

از نگاه آنها وضعیت بازار به گونه‌ای است که هر لحظه امکان تغییر مسیر وجود دارد و در چنین فضایی بهتر است که به سرعت موقعیت معاملاتی را تغییر دهند.

 تحلیل‌گران به معامله‌گران توصیه می‌کنند که به صورت پله‌ای اقدام به خریدوفروش کنند. به عنوان مثال دیروز به معامله‌گران پیشنهاد داده می‌شد که پس از فروش در محدوده 27 هزار و 800 تومانی، در صورتی فروش‌های تازه‌ای را کلید بزنند که محدوده 27 هزار و 500 تومانی از دست برود. حتی تحلیل‌گران فنی پیشنهاد می‌دادند که معامله‌گران یک بخش از فروش‌های خود را در صورت تثبیت بالای محدوده 27 هزار و 500 تومانی، با خرید جایگزین کنند.

 


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک
 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟