جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

نکاتی مهم که در خرید لوله پلی اتیلن باید رعایت کرد
امروزه انواع لوله های پلی اتیلن در بازار با برند های مختلف موجود است. لذا باید از کارخانجات و نمایندگی هایی لوله های خود را خریداری کنید که بتوانند لوله هایی باکیفیت با شناسه ی کد معتبر را در اختیار شما قرار دهند.

نشان استاندارد و مشخصات لوله پلی اتیلن
در ابتدا این نکته را در متذکر می شویم  که لوله های پلی اتیلن بر اساس استاندارد ملی ایران INSO 14427-2  تولید می‌شوند و جدول موجود در این استاندارد مرجع تولید و آزمایشگا‌های کنترل کیفیت می‌باشد.

 لوله پلی اتیلن باید دارای نشانه گذاری باشد:  نشان استاندارد را داشته باشد، نشان کد ده رقمی استاندارد درج شده، نام کارخانه تولید کننده (برند معتبری باشد)، تاریخ تولید، شماره خط تولید، نوع مواد اولیه پلی اتیلن، رده فشار کاری باید بر روی لوله درج شده باشد و شما با رجوع به این اطلاعات می‌توانید اطلاعات پایه‌ای در مورد لوله پلی اتیلن را بدست آورید و اگر لوله‌ای یکی از این موارد را نداشت از خرید لوله پلی اتیلن مورد نظر انصراف دهید.

استعلام مشخصات لوله پلی اتیلن از اداره استاندارد
 برای اینکه برخی تولیدکنندگان و فروشندگان با هدف جلب اعتماد مشتریان نشان استاندارد را جعل ‌نکنند، مصرف کنندگان جهت اطلاع از صحت این نشان کد ده رقمی نشان استاندارد درج شده برروی لوله مورد نظر را به شماره 10001517 پیامک کنند تا ظرف چند ثانیه سازمان ملی استاندارد ایران  پاسخی به آن‌ها خواهد داد  که درآن صحت نشان استاندارد، تاریخ اعتبار، شرکت درخواست کننده، نوع محصول و تاریخ صدور قید شده است.

درصورتی که ظرف 5 تا 10 ثانیه پاسخی دریافت نشد، نشان استاندارد حک شده برروی محصول جعلی است و در این شرایط مشتریان می‌توانند ضمن تماس با شماره تلفن گویای 1517، مراتب را جهت بررسی و پیگیری‌های لازم به کارشناسان سازمان ملی استاندارد اعلام کنند.

برند لوله پلی اتیلن
حال که از نشانه گذاری بر روی لوله پلی اتیلن و استاندارد بودن آن اطمینان حاصل کردیم  میتوان از برند بودن لوله مطمئن شد. محصولاتی برند هستند که کارخانه تولیدی سابقه درخشان در صنعت  داشته باشد و محصولاتش در بازار کم یاب و خواهانش زیاد باشد.

تولید کننده هایی خوشنام و معتبر هستند که پای بند به رعایت استانداردهای الزام آور باشند و با بهره گیری از آزمایشگاه کنترل کیفیت مجهزبه جدیدترین و به روز ترین وسایل آزمایشگاهی گامی به سوی بهبود مداوم کیفیت محصول که همان تضمین کننده رضایت مشتریان است بر میدارند.

یکی دیگر از شاخص های های  تولید کننده خوشنام و معتبر این است که در جهت اطمینان مشتری اجازه بازدید از خط تولید، فرآیند تولید و مواد اولیه را به مشتریان خود بدهد. 

بازدید از کارخانه
در فاز تائید تولید کننده، بازدید از کارخانه نقش بسیار مهمی در خرید لوله پلی اتیلن خواهد داشت، حتما هماهنگی لازم را جهت بازدید از کارخانه انجام دهید. همانطور که از نام گذاری مشخص است لوله های پلی اتیلن از مواد پلیمری تولید می شود و شاید برای شما جالب باشد اگر بدانید مواد پلی اتیلن به تنهایی سفید رنگ و شفاف است، درموقع تولید مقدار کمی رنگدانه یا مستربچ (در حدود 2 درصد) به آن اضافه می شود. درهنگام بازدید اطمینان حاصل نمایید که مواد پلی اتیلن از نوع مواد مرغوب PE100 , PE80 پتروشیمی ها (پتروشیمی جم، پتروشیمی مارون، پتروشیمی امیرکبیر) باشد.


نکاتی که به هنگام بازدید از کارخانه باید به آن توجه داشت
مکان شرکت تولیدی در منطقه صنعتی شناحته شده باشد و به آزادراه‌های کشور دسترسی بدون محدودیت داشته باشد.
محیط و فضای کارخانه منظم و عاری از عناصر اضافه باشد
محل نگهداری مواد اولیه در سوله و به دور از رطوبت باشد
مواد اولیه از طریق موادکش به داخل اکسترودرها تزریق گردد
سال ساخت اکسترودرها و دیگر ادوات خط تولید پائین باشد
بر روی خط تولید لوله پلی اتیلن , سامانه گراویمتریک نصب باشد
سیستم خنک کننده داخل لوله و خارج لوله پلی اتیلن
سیستم‌های جانبی خط تولید (چیلر خنک کننده, برق, کمپرسورها و …. )
 کنترل ابعاد لوله پلی اتیلن در حین و بعد از تولید لوله پلی اتیلن
واحد کنترل کیفیت و آزمایشگاه مجهز باشد
محل نگهداری لوله های پلی اتیلن سطحی صاف  داشته باشد
روش حمل و بارگیری لوله‌های پلی اتیلن مناسب باشد

پرسش و تحقیق در مورد لوله پلی اتیلن برند و معتبر از بازار
مرحله دیگر برای خرید لوله پلی اتیلن با کیفیت، پرسش و تحقیق از اتحادیه صنف مربوطه، عاملین و فروشگاه های معتبر، و مجریان ذیصلاحی که اعتماد دارید و می شناسید، که با صداقت لوله پلی اتیلن باکیفیت و استاندارد را پیشنهاد می کنند و معتقد به فرمول ساده برد برد هستند، به عبارتی دیگر منفعت خود و خریدار را در نظر می گیرند.


نکته آخر:
 به طور قطع و یقین لوله پلی اتیلن استاندارد جوابگوی نیاز شما برای آبرسانی می باشد، پس این شما هستید که باید تصمیم گیری کنید که لوله پلی اتیلن را با چه کیفیت و چه فشاری خریداری کنید. شرکت شیلنگ و لوله خوزستان با بیش از سه دهه سابقه تولید در لوله و اتصالات پلیمری آماده می باشد که جوابگوی نیاز شما باشد و منطبق با کاربرد و شرایط محیطی لوله ای متناسب با ویژگی های مورد نیاز شما تولید و ارائه نماید.

منبع


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟