جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

پیشخوان خبر
۱۸ مرداد ۱۴۰۰ 0 595

wikiplast.ir

مقاومت دلار در برابر نزول

مقاومت دلار در برابر نزول
دلار در دومین روز هفته نه تنها کاهش قیمت را تجربه نکرد، بلکه با سرعت بیشتری حرکت در مسیر افزایشی را ادامه داد. روز یکشنبه اسکناس آمریکایی به این ترتیب، پس از تغییر ریاست‌جمهوری در ایران و برگزاری مراسم تحلیف، اسکناس آمریکایی طی دو روز کاری کاهش قیمت را تجربه نکرد.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از دنیای اقتصاد ،این در حالی بود که برخی از فعالان انتظار داشتند که با آغاز به کار ابراهیم رئیسی، میزان عرضه ارز افزایش پیدا کند و قیمت دلار در مسیر کاهشی قرار بگیرد.

  عوامل صعودی در بازار ارز
به نظر می‌رسد معامله‌گران نگرانی‌ها و ابهام‌هایی دارند و همین مساله موجب شده است که سطح تقاضا در بازار پایین‌تر نیاید. از یکسو مشخص نیست که دولت جدید چه برنامه‌ها و سیاست‌هایی برای مدیریت بازار ارز خواهد داشت و از سوی دیگر، تنش‌های منطقه‌ای کمی بالاتر رفته است. عامل دوم کمی سطح تقاضای احتیاطی بازار را بالا برده است.

عده‌ای نیز عنوان می‌کنند سطح عرضه ارز در دو روز ابتدایی هفته تغییر معناداری نکرد که زمینه‌ساز نزول قیمت اسکناس آمریکایی شود.

 این گروه باور دارند که با استقرار گروه جدید در وزارت اقتصاد و تغییر رئیس کل بانک مرکزی، سطح عرضه ارز بیشتر خواهد شد. حتی دیروز برخی کانال‌های اطلاع‌رسانی معامله‌گران عنوان می‌کردند که ممکن است سخت‌گیری‌های بیشتری نسبت به دلالان صورت بگیرد. با این حال، هیچ منبع رسمی چنین خبری را تایید نکرد.

  نقطه‌های حساس در بازار ارز
به‌طور کلی می‌توان گفت بازار جهت خود را از ابتدای هفته گذشته پیدا نکرده است و معامله‌گران با تردید اقدام به خریدوفروش می‌کنند.

با این حال، تا روز یکشنبه، نیروی نزولی خاصی در بازار نبود که بتواند حمایت مهم 25هزار و 200تومانی را شکست دهد و حتی اسکناس آمریکایی طی دو روز ابتدایی هفته توانست خود را بار دیگر به مقاومت 25هزار و 800تومان نزدیک کند. از نگاه تحلیلگران فنی درصورتی‌که دلار از محدوده 25هزار و 800تومانی عبور کند، توان صعود تا محدوده 26هزار و 200تومان را خواهد داشت. شکست محدوده 26هزار و 200تومان می‌تواند زمینه‌ساز ورود تقاضای بیشتر به بازار و رفتن دلار به سطوح بالاتر شود.

  اهرم صعودی دلار برای سکه
در روزی که دلار رشد قیمت را تجربه کرد، سکه امامی نیز از فاز نزولی خارج شد و توانست به بالای مرز مهم 11میلیون و 200هزار تومان بازگردد. روز یکشنبه اسکناس آمریکایی 100هزار تومان افزایش قیمت را به ثبت رساند و به بهای 11میلیون و 250هزار تومان رسید. صعود سکه در روز یکشنبه تا حدودی انتظارات افزایشی را در بازار تقویت کرد.

سکه‌بازان امیدوارند که روز دوشنبه اونس طلا نیز در بازارهای جهانی، معاملات خود را افزایشی آغاز کند و از این طریق، به افزایش ارزش فلز گرانبهای داخلی کمک کند. برخی از تحلیلگران فنی باور داشتند که در صورت برگشت اونس طلا به کانال هزار و 800دلاری، سکه می‌تواند عبور از محدوده مقاومتی 11میلیون و 340هزار تومان را مورد آزمون قرار دهد.

روز شنبه، سکه‌بازان در واکنش به سقوط حدودا 40دلاری اونس طلا، به یک‌باره در موقعیت فروش قرار گرفتند و قیمت فلز گرانبهای داخلی تا محدوده 11میلیون و 80هزار تومانی ریزش کرد. با این حال، در همان روز به تدریج خریداران به بازار بازگشتند و در نهایت در ساعات پایانی روز شنبه و در معاملات پشت خطی، فلز گرانبهای داخلی به بالای مرز 11میلیون و 200هزار تومان بازگشت. حرکت صعودی دلار عامل اصلی جسارت سکه‌بازان بود.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟