پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

تفاوت فیلم bopp / opp / cpp چیست؟
فیلم سلفون BOPP (پلی اتیلن با محوریت دو طرف چاپ پذیر) یکی از متنوع ترین فیلم ها در بازار فیلم های پلاستیک است. فیلم BOPP مقاومت استثنایی در برابر گرما، رطوبت، روغن، اسیدها و برخی از حلال ها ارائه می دهند.

فیلم BOPP
این یک ماده بسته بندی قابل انعطاف بسیار مهم با کاربردهای گسترده است. فیلم BOPP بی رنگ، بی بو، بدون بو، غیر سمی است و دارای مقاومت کششی، مقاومت در برابر ضربه، استحکام، مقاومت و شفافیت بالا است.

انرژی سطح فیلم BOPP کم است و قبل از چسباندن یا چاپ نیاز به درمان تاج است. با این حال، پس از درمان تاج، فیلم BOPP قابلیت چاپ خوبی دارد و می توان برای بدست آوردن ظاهر نفیس، از چاپ بالایی برخوردار بود، بنابراین اغلب از آن به عنوان ماده لایه سطحی فیلم کامپوزیت استفاده می شود.

فیلم BOPP همچنین دارای کاستی هایی نظیر تجمع آسان الکتریسیته ساکن و عدم قابلیت انعطاف پذیری گرما است. 

در یک خط تولید با سرعت بالا، فیلم BOPP مستعد الکتریسیته ساکن است، بنابراین نصب حذف کننده الکتریسیته ساکن ضروری است. به منظور بدست آوردن یک فیلم BOPP قابل انعطاف پذیری از گرما، می توان چسب رزینی قابل انعطاف پذیری گرما، مانند لاتکس PVDC، لاتکس EVA و غیره را پس از تیمار تاج، چسب حلال یا پوشش اکستروژن یا سطح بر روی سطح فیلم BOPP پوشش داد.

روش تولید همزمان اکستروژن و ترکیب، فیلم BOPP قابل حرارت پذیری را تولید می کند. از این فیلم در بسته بندی نان، لباس، کفش و جوراب و همچنین بسته بندی جلد سیگار و کتاب بسیار استفاده می شود. مقاومت پارگی ناشی از فیلم BOPP پس از کشش بهبود می یابد، اما قدرت پارگی ثانویه بسیار کم است. 

بنابراین، نباید هیچ برشی در دو انتهای فیلم BOPP باقی بماند، در غیر این صورت فیلم BOPP هنگام چاپ و لمینیت به راحتی پاره می شود. بعد از اینکه BOPP با چسب خود پوشانده شد، می توان نوار آب بندی تولید کرد که بازاری با مقدار زیادی BOPP است.


فیلم BOPP را می توان با روش فیلم لوله یا روش فیلم تخت تولید کرد. خصوصیات فیلمهای BOPP به دست آمده از روشهای مختلف پردازش متفاوت است. فیلم BOPP تولید شده با روش فیلم تخت نسبت کشش زیادی دارد (تا 8-10)، بنابراین مقاومت از روش فیلم لوله بیشتر است و یکنواختی ضخامت فیلم نیز بهتر است.

به منظور دستیابی به عملکرد کلی بهتر، معمولاً در طول استفاده با روش ترکیبی چند لایه تولید می شود. BOPP را می توان با بسیاری از مواد مختلف ترکیب کرد تا نیازهای برنامه های خاص را برآورده کند.

به عنوان مثال، BOPP را می توان با LDPE (CPP)، PE، PT، PO، PVA و ... ترکیب کرد تا مانع گاز بالا، سد رطوبت، شفافیت، مقاومت در برابر درجه حرارت بالا و پایین، مقاومت در برابر پخت و پز و روغن به دست آورد. می توان از فیلمهای ترکیبی مختلفی روی غذاهای روغنی استفاده کرد.


فیلم CPP
از ویژگی های شفافیت خوب، براقیت بالا، سختی خوب، مقاومت در برابر رطوبت خوب، مقاومت در برابر حرارت عالی و آب بندی حرارت آسان برخوردار است فیلم CPP چاپ و بسته بندی شده و مناسب برای: لباس، لباس بافتنی و کیسه های بسته بندی گل است.

فیلم سند و آلبوم عکس؛ بسته بندی غذا؛ و فیلم متالیزه برای بسته بندی و تزئینات مانع. موارد استفاده بالقوه همچنین شامل: بسته بندی مواد غذایی، بسته بندی آب نبات (فیلم پیچ خورده)، بسته بندی دارویی (کیسه تزریق)، جایگزینی PVC در آلبوم های عکس، پوشه ها و اسناد، کاغذ مصنوعی، نوار چسب، نگهدارنده های کارت ویزیت، پوشه های حلقه ای و کامپوزیت کیسه ایستاده ماده


CPP مقاومت بسیار خوبی در برابر حرارت دارد. از آنجا که نقطه نرم شدن PP در حدود 140 درجه سانتیگراد است، می توان از این نوع فیلم ها در پر کردن گرم، کیسه های معکوس، بسته بندی اسپتیک و سایر زمینه ها استفاده کرد.

همراه با مقاومت عالی در برابر اسید، قلیایی و چربی، اولین انتخاب برای بسته بندی محصولات نان یا مواد ورقه ای می شود. در تماس با غذا بی خطر است، عملکرد عالی دارد، بر طعم غذای داخل غذا تأثیر نمی گذارد و می تواند درجه های مختلفی از رزین را انتخاب کند تا مشخصات لازم را بدست آورد.


همانطور که در بالا ذکر شد، روند تولید فیلم بازیگران به طور کلی از روش T-die استفاده می کند. ویژگی های این روش عبارتند از:

(1) روش ریخته گری مرحله دمیدن فیلم از روش فیلم لوله را از بین می برد، که رانندگی آسان است و ضایعات کمتری دارد.

(2) در تولید با روش ریخته گری، مولکول های شیمیایی به ترتیب مرتب شده اند، بنابراین برای بهبود شفافیت، براقیت و یکنواختی ضخامت فیلم مفید است و برای بسته بندی پیشرفته مناسب است.

(3) قسمت ریخته گری از نوع چرخش الکتریکی بالا و پایین و ساختار حرکت عقب و جلو استفاده می کند که کار با آن آسان است.

(4) قسمت تاج هوا خنک و آب خنک است و تغییر شکل محصول آسان نیست.
اکسترودر ابتدا رزین ماده اولیه را ذوب می کند و رزین مذاب با یک سطح صاف از طریق قالب روی غلتک خنک کننده ریخته می شود تا به سرعت درون یک فیلم خنک شود. پس از اندازه گیری ضخامت، کشش، عمل تاج تاخت و صاف کردن، مواد لبه ضخیم تری را برش داده، باز کنید و دوباره به صورت رول فیلم درآورید.


نکات اصلی فرآیند تولید فیلم بازیگران CPP
هد نوع T یکی از تجهیزات اصلی تولید است. طراحی سر باید مواد را به طور مساوی در کل عرض لب جاری کند. در کانال جریان در داخل سر زاویه مرده وجود ندارد و قالب مواد دارای دمای یکنواخت است. باید رئولوژی مادی را در نظر بگیرد. عوامل بسیاری از جمله رفتار. برای استفاده از سرهای ماشینکاری دقیق، معمولاً از سر آویزهای منیفولد کاهش تدریجی استفاده می شود. 

سطح غلتک خنک کننده باید تمام شود، زبری سطح نباید بیشتر از 0.15 میلی متر باشد، سرعت باید ثابت باشد و عملکرد تعادل دینامیکی باید خوب باشد تا از نوسانات ضخامت طولی جلوگیری شود. برای دستیابی به تحمل رضایت بخش ضخامت، از ضخامت سنج اشعه β یا مادون قرمز استفاده کنید. برای تولید یک فیلم بازیگران واجد شرایط، نه تنها باید مواد اولیه تنظیم شود، بلکه باید شرایط پردازش نیز تسلط یابد.

بیشترین تأثیر در عملکرد فیلم دما است. با افزایش دمای رزین، مقاومت کششی طولی (MD) فیلم افزایش می یابد، شفافیت افزایش می یابد و تیرگی به تدریج کاهش می یابد، اما مقاومت کششی عرضی (TD) فیلم کاهش می یابد. دمای مناسب 230 ~ 250 است.

چاقوی هوا روی رول خنک کننده باعث می شود فیلم و سطح رول خنک کننده یک لایه هوای نازک تشکیل دهند، به طوری که فیلم به طور یکنواخت خنک شود و در نتیجه تولید با سرعت بالا حفظ شود. تنظیم چاقوی هوا باید مناسب باشد.

حجم زیاد هوا یا زاویه نامناسب باعث می شود ضخامت فیلم ناپایدار باشد یا به رول نچسبد، در نتیجه چین و چروک ها یا الگوها بر کیفیت ظاهر تأثیر می گذارند. دمای رول خنک کننده افزایش می یابد، سختی فیلم افزایش می یابد و تیرگی افزایش می یابد.

اگر مواد افزودنی داخلی ماده اولیه بر روی غلتک خنک کننده رسوب می کند، دستگاه باید تمیز شود تا جلوی ظاهر فیلم را نگیرد. فیلم گچ نسبتاً نرم است و فشار و تنش باید با توجه به عواملی مانند ضخامت فیلم و سرعت تولید در هنگام سیم پیچ تنظیم شود.

در غیر این صورت، باعث ایجاد امواج می شود و بر صافی تأثیر می گذارد. انتخاب تنش به مقاومت کششی محصول بستگی دارد. به طور کلی، هرچه کشش سیم پیچ بیشتر باشد، محصول پس از سیم پیچ کمتر دچار لقی و انحراف رول می شود، اما در ابتدای سیم پیچ در معرض امواج است که بر صاف بودن رول تأثیر می گذارد.

برعکس، کشش سیم پیچ کوچک است و اثر اولیه آن خوب است، اما هرچه سیم پیچ بیشتر باشد، فیلم شل شده و انحراف رخ می دهد. بنابراین، تنش باید متوسط   باشد و کشش باید ثابت نگه داشته شود.

مشخصات فرآیند فیلم بازیگران لایه اکسترود شده چند لایه:
به منظور بهبود عملکرد فیلم، کاهش هزینه ها و تأمین نیازهای کاربر برای استفاده های چند منظوره و عملکرد بالا، فیلم های چند لایه کامپوزیت به سرعت در حال توسعه هستند، به ویژه در کشورهای پیشرفته که سطح زندگی نسبتاً بالا است، بر حفاظت از محیط زیست تأکید می شود و ماندگاری و کیفیت غذا لازم است تمدید شوند.

فیلم ریخته گری کوپلیمر شده چند لایه نیز یکی از فیلم های چند لایه است که باعث تغییر در مشکلات و اشکالات محصولات فیلم CPP شده که دارای عملکرد واحد هستند و نمی توانند نیازهای بازار را برآورده کنند.

1. نوع جهانی: فیلم ریخته گری کوپلیمر شده چند لایه را می توان برای اهداف و طرح های مختلف مانند بسته بندی نان، لباس (به خصوص لباس زیر، شلوار) بسته بندی، بسته بندی میوه و غیره در دستگاه های بسته بندی اتوماتیک یا بعد از چاپ با BOPP استفاده کرد این فیلم به یک فیلم دو لایه BOPP / CPP ترکیب شده است، که برای بسته بندی لباس و غذای خشک (مانند کیسه های رشته فرنگی فست فود، روکش های کاسه و غیره) استفاده می شود. ساختار هدف کلی کوپلیمر PP / homo PP / co PP یا هموپلیمر است.

2. نوع متالیزه: سطح محصول لازم است که چسبندگی زیادی به فلز رسوب داده شده در بخار (مانند آلومینیوم) داشته باشد، و هنوز هم می تواند ثبات ابعاد و سختی پس از رسوب بخار را حفظ کند. سطح دیگر دارای درجه حرارت آب بندی حرارت پایین تر و مقاومت در برابر آب بندی حرارت بالاتر است، ساختار فلزی نیز کوپلیمر PP / هموپلیمر PP / PP کوپلیمر است.

3. نوع پخت و پز: CPP دو لایه کوپلیمر شده برای پخت و پز استفاده می شود، که می تواند پخت و پز و عقیم سازی را با فشار 120 ℃ و 15MPa تحمل کند. این ماده نه تنها شکل و عطر و طعم غذای داخلی را حفظ می کند، بلکه فیلم ترک نخورد، پوست کنده یا پیوند نخورد و از ثبات ابعادی بسیار خوبی برخوردار است. این ماده اغلب با فیلم نایلون یا فیلم پلی استر ترکیب می شود و همراه با غذاهای سوپ، کوفته، کوفته و کوفته است. برای غذا یا غذای منجمد فرآوری شده قبل از خوردن، ساختار فیلم لایه ای سه لایه PP نوع پخت و پز co-PP / co-PP / co-PP است.

4. نوع پخت و پز با درجه حرارت بالا: بسته بندی مرغ سوخاری، دنده و مربا تفت داده شده، نوشیدنی ها باید 121-135 درجه سانتیگراد ster فیلم لایه بردار سه لایه کوپلیمر ضدعفونی کننده درجه حرارت بالا داشته باشند، از این رو کوپلیمر PP نیاز به عملکرد بهتر از کوپلیمر PP نوع پخت و پز عمومی دارد. علاوه بر فیلم سه لایه، بسته بندی پنج لایه با ویژگی های مانع ریخته گری نیز وجود دارد. ساختار آن: PP / چسب / PA / چسب / کوپلیمر PE است. PP / چسب / PA / چسب / EVA ؛ PP / چسب / EVOH / چسب / PE؛ PP / چسب / EVOH / چسب / EVA ؛ PP / چسب / EVOH / چسب / PP.

فیلم OPP
فیلم OPP نوعی فیلم پلی پروپیلن است. از آنجا که فرآیند تولید اکستروژن چند لایه است، به آن فیلم پلی پروپیلن گرا با هم اکستروژن (فیلم پلی پروپیلن گرا) می گویند. اگر در فرآیند فرآیند کشش دو محور وجود داشته باشد، به آن فیلم پلی پروپیلن دو محوره گفته می شود. در مقایسه با فرآیند هم اکستروژن، دیگری فیلم Casting Polypropylene Film نامیده می شود که نسبتاً ضخیم است.

کاربردهای فعلی در بسته بندی شامل برچسب های چسبنده، برچسب های داخل قالب، برچسب های سیم پیچ و برچسب زدن به نقطه چسب مرطوب است. دومی به طور عمده در برچسب نوشیدنی و الکل در خارج از کشور استفاده می شود. در چند سال گذشته، به تدریج از اروپا به بازار چین وارد شده است و زمینه های کاربردی آن شامل محصولات غذایی، شیمیایی و شیمیایی روزانه است.

علاوه بر این، OPP برای کوچک کردن فیلم مانند فیلم PE و PVC استفاده می شود. از مزایای آن می توان به شفافیت بالا، براقیت خوب، انقباض و انقباض زیاد، اما عملکرد ضعیف درزگیری حرارت و استحکام آب بندی حرارتی، دمای جمع شدن زیاد و محدوده باریک اشاره کرد.

برای محصولات شیمیایی نسبتاً اشباع و همگن روزانه در بازار، ظاهر همه چیز است. برداشت اول رفتار خرید مصرف کنندگان را تعیین می کند. از شامپو، ژل دوش، شوینده و سایر محصولات در حمام ها و آشپزخانه های گرم و مرطوب استفاده می شود. برچسب ها برای مقاومت در برابر رطوبت بدون افتادن لازم است. مقاومت در برابر فشار آنها باید با بدنه بطری مطابقت داشته باشد.

در عین حال، بدنه بطری شفاف برای چسب مناسب است و شفافیت مواد سطح برچسب، الزامات سختگیرانه را ایجاد می کند. در مقایسه با برچسب های کاغذی، برچسب های OPP دارای مزایای شفافیت، مقاومت بالا، مقاومت در برابر رطوبت و مقاومت در برابر افتادن هستند.

اگرچه هزینه افزایش می یابد، می تواند نمایشگر برچسب خوبی داشته باشد و از اثر استفاده کند. با پیشرفت فناوری چاپ داخلی و فناوری پوشش، تولید برچسب های فیلم چسبنده و برچسب های فیلم چاپی دیگر مشکلی ندارد. قابل پیش بینی است که استفاده از برچسب های OPP داخلی همچنان افزایش یابد.

از آنجا که برچسب خود از PP ساخته شده است، می توان آن را به خوبی با سطح ظروف PP / PE ترکیب کرد. تمرین ثابت کرده است که فیلم OPP در حال حاضر بهترین ماده برای برچسب های داخل قالب است. این ماده به طور گسترده ای در زمینه های غذایی و شیمیایی روزمره اروپا مورد استفاده قرار گرفته و به تدریج در چین گسترش یافته است، کاربران بیشتری شروع به توجه یا اتخاذ روند برچسب گذاری در قالب می کنند.

منبع :  m.green-bags.net


 

ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 79%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه
مرضیه صبوحی چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
ترجمه تحت الفظی و ترنسلیتی ارسال پاسخ

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟