پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

آرامش بیشتر در بازار پلیمرها
آمار معاملات پلیمرها در بورس کالا در هفته گذشته نشان می‌دهد که با وجود حجم مطلوب معاملات، رقابت برای خرید کاهش یافته که به معنی افت التهاب در این بازار است. تعدیل بهای ارز، در دسترس بودن مواد اولیه، افت بهای نفت‌خام و موجودی نسبتا بالای انبارها، در کنار کاهش سهمیه برخی از خریداران از دلایل این روند عمومی بود.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از دنیای اقتصاد ،هفته گذشته در بازار پلیمرهای بورس کالا شاهد عرضه 88هزار و 534تن انواع این گروه کالایی بودیم که در برابر این رقم عرضه، 104هزار و 185تن تقاضا به ثبت رسید و در نهایت خروجی آن معامله 72هزار و 177تن انواع پلیمرها بود.

به گزارش انجمن ملی صنایع پلیمر ایران، در هفته گذشته از 156گرید (گونه تخصصی پلیمر) عرضه‌شده، 58گرید پلیمری با قیمت پایه معامله شدند و برای خرید 76گرید رقابت به ثبت رسید. 20گرید نیز بدون تقاضا باقی ماندند.

این در حالی بود که خریداران در هفته دوم مرداد 1400، 96میلیارد و 903میلیون تومان هزینه رقابت پرداخت کردند که در مقایسه با هفته پیش از آن، حدود 9درصد کاهش داشت.

به عبارت دقیق‌تر در فرآیند رقابت برای خرید، خریداران حاضر به پرداخت رقمی نزدیک به 97میلیارد تومان شدند تا بتوانند به مواد اولیه مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند. این در حالی بود که پلی‌ترفتالات بطری گرید BG735 و گرید BG781 به ترتیب با 43 و 31 درصد بیشترین میانگین درصد رقابت‌ها را به خود اختصاص دادند.

همچنین دو گرید پلی‌اتیلن ترفتالات نساجی و پلی‌اتیلن سبک فیلم به ترتیب با 30 و 29 درصد در جایگاه‌های بعدی بیشترین میانگین درصد رقابت‌ها ایستادند. شایان ذکر است که 100درصد عرضه گروه‌های کالایی پلی‌اتیلن سنگین اکستروژن، استایرن بوتادین رابر، پلی‌اتیلن سنگین لوله، پلی‌اتیلن سنگین دورانی، پلی‌اتیلن سبک تزریقی، پلی‌اتیلن ترفتالات نساجی و پلی‌اتیلن ترفتالات بطری مورد داد و ستد قرار گرفت. همچنین 90درصد عرضه‌ گروه‌های کالایی پلی‌پروپیلن گرید فیلم و پلی‌اتیلن سبک خطی مورد معامله قرار گرفت.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟