چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

قیمت پایه پتروشیمیایی‌ها با دو سیگنال صعودی سبز پوش شد
قیمت پایه محصولات پتروشیمیایی بورس کالا، روز گذشته در حالی افزایشی اعلام شد که دو محرک اصلی معادله کشف نرخ پایه یعنی قیمت مبنای دلار و نرخ جهانی محصولات پتروشیمیایی همسو باهم افزایشی بودند. افت و خیزهای بهای نیمایی دلار طی هفته گذشته منجر به رشد 34/ 2 درصدی میانگین هفتگی نرخ نیما شد و قیمت مبنای دلار را به 22 هزار و 100 تومان رساند.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از دنیای اقتصاد، بنابراین متوسط هفتگی دلار نیمایی از مرز 22هزار تومان عبور کرد و بار دیگر فرضیه افزایش قمیت‌های پایه را تصدیق کرد. اگرچه در هفته گذشته بهای ارز در بازار آزاد از رشد خود بازماند، اما هنوز نیما متاثر از صعود هفته‌های ماقبل بهای ارز در بازار آزاد قرار دارد.

در بازار جهانی محصولات پتروشیمیایی نیز اگرچه هنوز هم برخی از مواد اولیه افت محدود نرخ داشته اما عموم پلیمرها و محصولات شیمیایی با افزایش نرخ جهانی همراه شدند. از این رو هر دو متغیر اصلی تعیین نرخ پایه همسو باهم عمل کرد و سبب سبز پوش شدن قیمت‌های پایه هفته جاری را رقم زد.

در بازار پلیمرها برای دومین هفته متوالی یکی از گریدهای پلی‌وینیل کلراید(PVC-E6834) با 71 دلار افزایش در قیمت جهانی خود، بالاترین تغییرات در نرخ پایه را داشت و با 03/ 6 درصد رشد قیمت نسبت به هفته ماقبل با قیمت 42 هزار و 816 تومان در هفته جاری عرضه خواهد شد.

اما سایر گریدهای PVC، بیشترین کاهش قیمت پایه را با افت 22دلاری نرخ جهانی داشته که در نهایت رشد کمتر از یک درصدی را در قیمت پایه خود تجربه کردند.

پلی‌اتیلن ترفتالات گرید بطری با 45/ 5 درصد افزایش قیمت پایه در ردیف بعدی قرار گرفتند. دو پلیمر جذاب این بازار یعنی پلی پروپیلن شیمیایی و نساجی با 8 دلار افزایش در قیمت جهانی، رشد نزدیک به 3 درصدی قیمت پایه را تجربه کردند.

بالاترین قیمت پایه هفته جاری در بین محصولات شیمیایی مربوط به اوره گرانول است که با رشد نزیک به 13 درصدی همراه شد. اسید استیک با کاهش 6/ 7درصدی قیمت پایه تنها محصولی است که در بین شیمیایی‌ها نرخ پایه کاهشی داشته است و در هفته جاری با قیمت 18 هزار و 864 تومان در بورس کالا عرضه خواهد شد.

 


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک
 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟