سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

دردسر خریداران محصولات پتروشیمی انتخاب با انبار تهران
انبار پتروشیمی انتخاب در تهران به علت فقدان امکانات لازم برای تخلیه و حمل، هیچ ماشینی حاضر به این همه انتظار برای بارگیری نیست. عدم بررسی لازم برای تعیین انبار تهران، خریداران را متحمل هزینه های گزاف کرده است.

در نامه ای که به ویکی پلاست ارسال شده، تولید کنندگان پایین دستی صنعت پلی استایرن انبساطی و از مشتریان شرکت پلی استایرن نسبت به شرایط جدید تحویل کالا از این پتروشیمی اعتراض خود را به شرح زیر اعلام کرده اند:


بسمه تعالی

موضوع : شکایت از پتروشیمی انتخاب

مدیریت محترم بازرسی بورس کالای ایران 

احتراما به استحضار می رساند اینجانبان بعنوان تولید کنندگان پایین دستی صنعت پلی استایرن انبساطی و از مشتریان شرکت پلی استایرن انتخاب شکایت هایی در خصوص این شرکت به حضورتان اعلام می نماییم.

در ماه های اخیر شرکت پلی استایرن انبساطی انتخاب اقدام به عرضه ی کلیه محصولات خود از انبارهای موجود درتهران نموده است و هیچ گونه عرضه ای از درب کارخانه انجام نداده است که این به نوبه ی خود موجب تحمیل هزینه های سنگین کرایه حمل به تولید کننده ها شده است. علاوه بر مشکل مذکور مسائل و مشکلات جدی دیگری نیز به مشتریان تحمیل گردیده است که به شرح ذیل می باشد.

طبق مقررات انبار انتخاب واقع در تهران کلیه حواله های صادره پس از 3 روز کاری که حمل نگردند مشمول 33/1% جریمه از کل مبلغ خرید می شوند (بعنوان مثال به ازای خرید هر 10 تن حدود 46.000.000 ریال).

این درحالی است که بعلت نارسایی ها و ناهماهنگی های داخلی شرکت انتخاب، خریدار در بسیاری از موارد از صدور حواله ی خود بی اطلاع بوده و متاسفانه مشاهده شده است که علیرغم پیگیری ها و شکایت های فراوان همکاران تولید کننده، نتیجه ای حاصل نشده و مشتری به اجبار ناچار به پرداخت هزینه های گزاف انبارداری شده اند.
و اما مهم ترین دلیل نگارش این شکایت نامه ورای مشکلات فوق می باشد. انبار انتخاب تهران بدلیل فراهم نبودن امکانات تخلیه و حمل، قادر به تخلیه و بارگیری این حجم انبوه عرضه ها نبوده بطوری که هر ماشین باید حداقل 5 الی 6 ساعت در انبار منتظر مانده تا نوبت بارگیری برسد و همین موجب شده است که هیچ راننده و شرکت باربری حاضر نشود مسئولیت حمل مواد از انبار انتخاب را به عهده بگیرد و تولیدکنندگان را با مشکل پیدا کردن ماشین جهت حمل مواجه ساخته است.

عدم حمل به موقع کالا ظرف 3 روز بعد صدور حواله علاوه برتحمیل هزینه گزاف انبارداری، موجب عدم تامین به موقع مواد اولیه ی واحدهای تولیدی شده و مشکلات جدی را به تولید کننده تحمیل می نماید (مضافا اینکه پتروشیمی انتخاب حداقل با تاخیرهای یه هفته ای از موعد تحویل قرارداد اقدام به صدور حواله می نماید). 

لذا به نظر میرسد برای برون رفت از این بحران دو راه حل پیش رو باقی می ماند. راه اول اینکه پتروشیمی انتخاب بخشی از عرضه های خود را از محل کارخانه عسلویه عرضه نماید. راه دوم اینکه زیرساخت ها و امکانات و نیروی انسانی لازم در انبار تهران جهت تسهیل در تخلیه و حمل بکار گماشته شود تا دیگر شاهد بروز چنین بی تدبیری هایی نباشیم.

لذا از مقام محترم نظارت بورس کالا عاجزانه استدعا داریم ضمن انتقال مطالب و شکایات واحد های تولیدی به مدیران پتروشیمی مذکور، مبادرت به استیفای حقوق ضایع شده ی تولیدکنندگان و مشتریان نمایند.

از همکاری و حسن توجهتان کمال تشکر و امتنان را داریم.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه
رضا دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳
دو هفته مواد خریدی هنوز دریافت تکردیم . مدیریت تحویل دهی خیلی خراب ارسال پاسخ
رضا یکشنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
متاسفانه بین فروش مدیران انتخایب و دلالان مافیای مواد ارتباط وجود دارد . ارسال پاسخ
بنی عقیل چهارشنبه ۹ تير ۱۴۰۰
متاسفانه شرکت انتخاب از هر روزنه ای برای سودجویی از تولید کنندگان جزء بهره میبرد اصولا وقتی یک کالا در بورس عرضه میشود چرا مبلغ قابل توجهی هز خریدار به عنوان پیش کرایه دریافت میشود واحد تولیدی بنده در شهر گرگان هست قبلا برای یک تریلی ۲۰ تن بین ۱۰ تا ۱۱ ملیون کرایه بار از محل کارخانه اناخاب تا شهر خودم پرداخت میکردم اکنون برای همان یک تریلی ۲۰ تن شرکت انتخاب ۱۲ ملیون کرایه حمل از کارخانه اش تا محل انبار تهران از ما میگیرد و ما هم باید مجددا حدود ۸ ملیون بابت حمل بار از تهران تا گرگان پرداخت کنیم وقتی یک شرکت بار خود را در بورس عرضه میکند و محل تحویل ان را تهران اعلام میکند هیچ دلیلی ندارد که هزینه حمل بار از محل تولید تا انبار تهران بر دوش تولید کننده جزء بیفتد حالا کسری وزن بار پاره بودن کیسه ها خیس بودن بار در مواقعی فاقد گاز بودن مواد و کهنه بودن ان و همچنین کیفیت پایین ان در مواقعی بماند همه را به جان میخریم ولی این هزینه واقعا منطقی ندارد این شرکت فقط در هفته گذشته بیش از ۳ ملیارد تومن نسبت به قیمت پایه و بیش از سود متعارف خود از تولید کنندگان جزء دریافتی داشته است شایسته است حداقل براس تحویل درست بار انبار خنک مناسب و برنامه ریزی دقیق برای تحویل به موقع داشته باشد اگر خریدار یک روز در پرداخت وجه تاخیر کند انواع جرایم برایش منظور میشود ولی شرکت انتخاب گاها تا چندین روز تاخیر حواله صادر میکند و علاوه بر پیش کرایه هزینه انبارداری و هرزش افزوده اش را از خریدار میگیرد شایسته است بازرسی دفتر پتروشیمی بورس کالا در این زمینه ها بررسی کامل انجام دهد تا حقوق تولید کنندگان جزء ضایع نشود ارسال پاسخ
ماشاله زارعی چهارشنبه ۹ تير ۱۴۰۰
سلام
مطلبی فرستاده بودم که متاسفانه ایمیلم فراموش شده بود و خدمتتان اعلام میدارم ارسال پاسخ
ماشااله زارعی چهارشنبه ۹ تير ۱۴۰۰
سلام وقت بخیر
به نطر یکسری ناهماهنگی ها و اتخاذ تصمیمات هیجانی بدون در نطر گرفتن جمیع جهات باعث بوجود آمدن چنین مشکلاتی شده که این امر موجب نادیده انگاری کار بزرگ پتروشیمی انتخاب مبنی بر عرضه مرتب،پیوسته و هفتگی مقدار حدود ۳۰۰۰ تن مواد اولیه در بورس کالا گردیده است.
در کل با توجه به شرایط جوی این فصل در عسلویه و خطرات ایمنی نگهداری مواد پلی استایرن در محل پتروشیمی عسلویه به هیچ وجه بصلاح نیست ولی اعتقاد دارم که انتخاب این انبار در تهران با توجه به میزان ورودی و خروجی مواد اولیه تصمیم مناسبی نبوده که حال میتوان با اضافه نمودن نیروی انسانی و تجهیزات مکانیک همچون لیفتراک این نقیصه را اصلاح و روند را بهبود بخشید.
پتروشیمی میتواند مقدارقابل توجهی از سفارشات را به آدرسی که خریداران در موقع تسویه حساب بورس میدهند مستقیما ارسال نماید و از تخلیه و بارگیری در انبار خویش معاف باشد.
به نظر یکی از مشکلات ،تعدد مراکز تصمیم گیری ،چالاک نبودن و عدم هماهنگی قسمتها است.به عنوان مثال در کامیونهایی که تا دیروز ۱۰ جامبو بارگیری میشد از امروز و بدون اطلاع مشتری و قسمت فروش فقط ۸ جامبو بارگیری میشود این درحالی است که حواله ها معمولا مضربی از ۱۰ هستن و عملا ۲ تن باقی ماندهباعث مشکلات میگردد.پیشنهاد میکنم به قسمت فروش بخاطر ارتباط مستمر و مستقیم انان با مشتریها ،اختیار عمل وسیعتری داده شود.
در پایان بقول حضرت حافظ
"عیب می جمله بگفتی هنرش نیز بگو"
اقدام قابل تحسین و بزرگ پتروشیمی انتخاب در عرضه مستمر و تامین مواد اولیه بیش از ۸۰ در صد بازار نباید در سایه این مشکلات کوچک نادیده گرفته شده و مورد قدردانی و تشکر است.
حق یارتان ارسال پاسخ
سهرابی چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۲
سلام. من تازه شروع به تولید کردم. ی سری سوال دارم اگه شماره یا ایمیل بدید ممنون میشم
سعید سالن چهارشنبه ۹ تير ۱۴۰۰
بله برای ما هم این اتفاق افتاده مدیران انتخاب پاسخگو نیستن ارسال پاسخ
تولید کننده بیچاره چهارشنبه ۹ تير ۱۴۰۰
این یک نوع دزدی حساب میشه از تولید کننده ارسال پاسخ
باقری چهارشنبه ۹ تير ۱۴۰۰
متاسفانه ... مدیران دارن توی این پتروشیمی مدیریت میکنن و ذره ای حقوق مشتری واسشون مهم نیست. ارسال پاسخ
مهدی چهارشنبه ۹ تير ۱۴۰۰
ظن جدی وجود رانت به شکل نان قرض دادن پتروشیمی مذکور به انبار مورد اشاده وجود دارد و نهادهای نظارتی باید ورود کنند.
حتی نهادهایی مثل دادستانی هم جا دارد ورود کنند چون این تولید کننده ها که چنین هزینه های بی موردی پرداخت می کنند نهایتا آنرا روی بهای کالای خود اضافه می کنند و همین می شود تورمی که مردم بدبخت ما باید تحت فشارش قرار بگیرند. ارسال پاسخ

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟