چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

افزایش ماشین‌آلات مشمول معافیت گمرکی
تعداد ماشین آلات و ماشین آلات مستعمل مشمول معافیت گمرکی در دو ماهه امسال به ترتیب نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۸.۲ درصد و ۱۶۹ درصد افزایش داشته است.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از ایسنا ، بر اساس ماده 119 قانون امور گمرکی و تفاهم نامه بین گمرک و وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت)، واحدهای تولیدی مجاز می‌توانند در صورت تائید عدم ساخت داخل از معافیت حقوق ورودی ماشین آلات استفاده کرده و در حداقل زمان ممکن ماشین آلات و تجهیزات خطوط تولید خود را از گمرک ترخیص کنند.

البته براساس تعهدی که متقاضی ارائه می‌کند، باید ماشین آلات و مواد اولیه وارداتی را در محل واحد صنعتی موضوع پروانه نصب کند.

این در حالی است که انجمن سازندگان تجهیزات صنعتی ایران (ستصا) قبلا گفته بود بسیاری از شرکت‌ها بر اساس یکی از بندهای قانون امور گمرکی و بدون پرداخت حقوق ورودی و مالیات بر ارزش افزوده، ماشین آلاتی که در داخل ساخته می‌شود را هم به کشور وارد می‌کنند.

در این میان جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، ‌معدن و تجارت (صمت) نشان می‌دهد که این روند همچنان ادامه دارد و در دو ماهه امسال 541 فقره مجوز برای ماشین آلات و 113 ماشین آلات مستعمل مشمول معافیت گمرکی به ارزش 343 میلیون و 260 هزار دلار و 22 میلیون و 950 هزار دلار صادر شده که به ترتیب نسبت به مدت مشابه سال قبل به لحاظ تعداد 28.2 درصد و 169 درصد افزایش داشته است.

یعنی در مدت مشابه پارسال به ترتیب 422 فقره مجوز برای ماشین آلات و 42 ماشین آلات مستعمل مشمول معافیت گمرکی صادر شده است.

البته ارزش مجوزهای معافیت گمرکی ماشین آلات و ماشین آلات مستعمل در این مدت به ترتیب 54.6 و 65 درصد نسبت به دو ماهه اول پارسال افزایش یافته است.

همچنین در این مدت 160  فقره مجوز مواد اولیه مشمول معافیت گمرکی به ارزش 16 میلیون و 173 هزار دلار صادر شده که به لحاظ تعداد نسبت به صدور 120 فقره در مدت مشابه سال گذشته 33.3 درصد کاهش داشته است. ارزش این مجوزها نسبت به دو ماهه سال قبل 7.2 درصد کاهش یافته است.

البته طبق اعلام سازمان صمت استان تهران، این سازمان از واحدهای تولیدی دارای مجوز صنعتی که از معافیت گمرکی ماشین آلات استفاده کرده‌اند بازرسی می‌کند و در صورت عدم استقرار ماشین آلاتی که از معافیت گمرکی استفاده کرده‌اند، در محل مجاز موضوع پروانه صنعتی عملکرد واحد صنعتی، به عنوان قاچاق محسوب می‌شود.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟