سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

کاهش 12 درصدی قیمت پایه پی وی سی در اردیبهشت ماه
67 درصدِ عرضه های پی وی سی در اردیبهشت 1400 تحت تاثیر کاهش نرخ دلار نیمایی و ثبات قیمت جهانی معاملات این گروه کالایی، معامله شد. اخبار مثبت از مذاکرات وین، ثبات و کاهش اندک قیمت جهانی با توجه اوج گرفتن پاندمی کرونا در هند و ماه رمضان که تاثیر مستقیم بر کاهش تقاضا داشتند، از عوامل موثر بر بازار اردیبهشت 1400 بودند.

در4 هفته معاملات پی وی سی در اردیبهشت  ماه از 41 هزار تن پی وی سی عرضه شده 27 هزار تن پی وی سی معادل 67 درصد عرضه ها معامله شد. مهمترین نکته در معاملات این ماه کاهش قیمت پایه به علت کاهش قیمت دلار نیمایی و واکنش خریداران به این موضوع بود. مقدار ریالی معاملات این ماه 877 میلیارد تومان و مقدار ریالی رقابت 5 میلیارد و 300 میلیون تومان بود.

در اردیبهشت ماه دلار نیمایی کار خود را با کاهش 2353 تومانی و در عدد 207794 ریال به پایان رساند این در حالیست که در هفته آخر قیمت فروش دلار صرافی در کانال 22300 تومان قرار داشت و قیمت جهانی که در سه هفته اخیر ثابت بوده است احتمالا با افزایش تقاضا بعلت اتمام ماه رمضان در منطقه جنوب آسیا و کاهش اثرات پاندمی کرونا در هند با چالشی جدید در ماه آتی روبرو خواهد شد.



گرید 65 بر روی مدار مصرف
در اردیبهشت ماه، 77 درصد عرضه این گرید معادل 22 هزار تن، معامله شد. کاهش قیمت پایه و ورود به کانال  29 هزار تومان در هفته آخر باعث تقویت تقاضا و ایجاد رقابت 4.8 درصدی برای عرضه 65 پالت پتروشیمی بندر امام شد. البته سوختن سهمیه در صورت عدم خرید و ایجاد انتظارات تورمی و افزایش قیمت به علت احتمال بالا رفتن قیمت دلار نیمایی در هفته های بعد بین خریداران در ایجاد این رقابت بی تاثیر نبود.

تنوع سبد عرضه:
پتروشیمی ها در این ماه 4 گرید قابل عرضه پی وی سی سوسپانشن شامل 57، 60، 65، 70 را  به همراه گرید E6834  امولسیون عرضه کردند ضمنا با توجه به شکایت تولیدکنندگان لوله و اتصالات نسبت به سهمیه بندی گرید S60 جلسه ای در شرکت ملی پتروشیمی برای بررسی این موضوع برگزار شد.

مجید کرباسی زاده
عضو انجمن پلیمر استان اصفهان 


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک
 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟