شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

پیشخوان خبر
۳۰ فروردین ۱۴۰۰ 0 583

معاون وزیر صمت خبر داد؛

تخفیف 10 درصدی برای تعهد ارزی صادرکنندگان

تخفیف 10 درصدی برای تعهد ارزی صادرکنندگان
معاون وزیر صمت گفت: بر اساس مصوبه جدید، به صادرکنندگان از 1398.1.1 تا پایان 1400 تخفیف 10 درصدی برای ایفای تعهد ارزی داده‌ایم.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از مهر، حمید زادبوم امروز در نشستی خبری، اظهار داشت: از فروردین سال 97 و بنا به تصمیم شورای هماهنگی سران قوا، صادرکننده موظف به بازگشت ارز حاصل از صادرات شد و در همان سال نیز ضوابطی از سوی بانک مرکزی و کمیته ماده 2 (رئیس‌کل بانک مرکزی، رئیس سازمان برنامه و بودجه، وزاری صمت، نفت و اقتصاد) ابلاغ شد.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران افزود: در تیر ماه سال 99 بخشنامه‌ای صادر شد که مبنای بازگشت ارز صادراتی میزان عرضه ارز در سامانه نیما بود.

پس از اعتراض به این موضوع در آبان 99 ستاد هماهنگی اقتصادی دولت مصوبه 177 را صادر کرد که بر مبنای آن علاوه بر ارائه در نیما، ایفای تعهد از طریق واردات در برابر صادرات نیز بعنوان یکی از کانال‌های رفع تعهد ارزی به رسمیت شناخته شد.

وی ادامه داد: در ادامه نیز ستاد هماهنگی اقتصادی دولت در 15 فروردین 1400 مصوبه 214 را ابلاغ کرد که جایگزین مصوبه 177 شد که تکمیل کننده مصوبه 177 است. همچنین کمیته ماده 2 نیز موضوع تسهیل ایفای تعهدات ارزی را تصویب کرد که تکمله همان مصوبه 214 است.

زادبوم گفت: در واقع در حال حاضر 2 مصوبه برای ایفای تعهدات ارزی داریم که یکی مصوبه 214 است که بیشتر روی صادرات تمرکز دارد و یکی هم تکمله کمیته ماده 2 است که بیشتر رویکرد وارداتی دارد.

معاون وزیر صمت افزود: از مهم‌ترین مباحث این مصوبات تعیین تکلیف تعهد ارزی سال 97، تعیین تکلیف میزان تعهد ارزی صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی، تعیین تکلیف سهمیه و تعهد ارزی مرزنشینان و پیله‌وران و تخفیف 10 درصدی به کلیه صادرکنندگان است؛ بر این اساس از یک فروردین سال 98 تا پایان سال 1400 تعهد ارزی بر مبنای 90 درصد صادرات افراد خواهد بود.

 


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک
 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟