جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

پرسش و پاسخ های متداول کار با سامانه جامع تجارت داخلی
سامانه جامع تجارت، پرسش و پاسخ های متداول تولیدکنندگان در کار با این سامانه را گردآوری و منتشر کرده است.

به گزارش ویکی پلاست سؤالات متداول مطرح شده و پاسخ ها، به شرح زیر است:

1. فعالین چه گروه های کالایی از سامانه تجارت داخلی استفاده می کنند؟

استفاده‌کنندگان از سامانه تجارت داخلی شامل گروه‌های کالایی گسترده‌ای است. ازجمله: محصولات کشاورزی (برنج، چای، روغن، شکر، قند، حبوبات)، دخانیات، صنایع پایین‌دست پتروشیمی، تایر، لوازم‌خانگی، شوینده‌ها، تلفن همراه و کاغذ. باید توجه داشت که این گروه‌ها با تغییرات فراوان در خود کالا و از طرفی نوع فعالین مشمول مواجه می‌شوند.

2. کاربر برای استفاده از سامانه تجارت داخلی چگونه باید فعالیت خود را آغاز نماید؟

پس از ثبت‌نام در سامانه جامع تجارت، نقش پایه حقیقی برای شخص ایجاد می‌شود. درصورتی‌که نوع فعالیت کاربر به‌صورت حقوقی باشد، برای ادامه کار ابتدا باید معرفی شرکت انجام شود و نقش پایه حقوقی دریافت گردد. پس‌ازآن برای تعریف نقش تاجر، با نقش پایه حقیقی/حقوقی و منوی عملیات پایه، بارگذاری صلاحیت‌ها، استعلام نقش تاجر و انتخاب گزینه «فعالیت تجاری جدید» اطلاعات خواسته‌شده را مشخص می‌نماید و پس از ثبت نقش تاجر حقیقی/حقوقی برای وی ایجاد می‌شود.

3. گزینه افزودن مجوزهای فعالیتی در تعریف نقش تاجر به چه منظور است؟

کاربر بسته به نوع فعالیتی که انتخاب کرده ممکن است نیاز باشد مجوز فعالیت خود را نیز در سامانه ثبت کرده تا دسترسی‌های موردنیاز برای وی ایجاد شود. به‌عنوان‌مثال؛ درصورتی‌که نوع فعالیت انتخابی وی تولیدکننده باشد، نیاز است تا مجوز تولیدی خود را در این قسمت وارد کرده و استعلام بگیرد تا در صورت تأیید آن بتواند به منوی‌های مخصوص تولیدکننده در سامانه تجارت داخلی دسترسی پیدا کند.

4. نحوه‌ی حذف نقش اضافی «تاجر» به چه صورت می‌باشد؟

اگر کاربر با نقش «تاجر» ایجادشده فعالیتی نداشته باشد می‌تواند با انتخاب نقش پایه حقیقی یا حقوقی نقش «تاجر» را حذف کند. برای این کار از منوی نقش جاری، وارد پایه‌ی حقیقی/حقوقی شده و در بارگذاری صلاحیت‌ها، استعلام تاجر داخلی، نقش را حذف می‌کند. اما اگر کاربر با نقش تاجر فعالیتی انجام داده باشد، پس از تعیین تکلیف اسناد و موجودی آن، برای حذف نقش باید با پشتیبانی تماس بگیرد و یا از طریق سیستم ثبت و پیگیری درخواست، مشکل خود را ثبت نماید.

5. واردکننده برای انجام فعالیت خود با نقش تاجر،‌ باید به چه صورت اقدام کند؟

موجودی اولیه واردکننده معمولاً از واردات وی ناشی می‌شود، در این حالت تاجر باید در تعریف نقش، نوع فعالیت را «واردکننده» انتخاب کرده باشد. سپس از منوی «اظهار ورود کالا» واردشده و در ثبت اظهار ورود جدید نوع سند را واردات انتخاب کرده و کالاهای موردنظر را به‌عنوان واردات خود اظهار نماید. پس‌ازآن، فروش این موجودی را، از گزینه «انتقال مالکیت» ثبت می‌نماید. برای برخی گروه‌های کالایی مانند؛ تجهیزات دارای سیم‌کارت و گوشی، واردات کاربر به‌طور خودکار از سامانه تجارت خارجی، به تجارت داخلی ارسال می‌شود و نیاز به اظهار ورود مجدد نیست. پس‌ازاینکه این کالاها ارسال شدند کاربر باید در نقش تاجر خود گزینه‌ی ثبت نهایی را کلیک کند تا کالاها به موجودی وی اضافه شوند.

6. تولیدکننده در سامانه تجارت داخلی چگونه شروع به فعالیت می‌کند؟

تولیدکننده ابتدا باید از منوی «اظهار تولید» تولیدات خود را اظهار نماید تا برای وی موجودی ثبت شود. سپس فروش این موجودی را از منوی انتقال مالکیت ثبت می‌کند.

7. فعالین صنایع پایین‌دست پتروشیمی، چگونه تولیدات خود را ثبت می‌کنند؟

این فعالین ابتدا باید مجوز خود را در «تعریف نقش» ثبت کرده و تأییدیه آن را دریافت کنند. سپس در نقش تاجر و اظهار تولید، از طریق گزینه «استعلام» از سامانه بهین یاب، آمار تولیدی که قبلاً در سامانه بهین یاب ثبت کرده و تأییدیه آن را دریافت کرده‌اند، استعلام نمایند تا به موجودی آن‌ها اضافه شود.

8. اگر فعالین صنایع پایین‌دست پتروشیمی در استعلام از سامانه بهین یاب با خطایی مواجه شوند، چگونه باید آن را پیگیری نمایند؟

در صورت خطا؛ پیغام سامانه «نحوه‌ی پیگیری» را برای کاربر مشخص می‌کند. به‌عنوان‌مثال؛ اگر خطاهایی مبنی بر اینکه «آمار تولید در سامانه بهین یاب تأیید نشده است»، «نداشتن ثبت‌نام در خرید مواد اولیه» و یا «نامعتبر بودن مجوز» دریافت کرد باید از سامانه، بهین یاب، علت را جویا شود. یا اگر با خطایی مبنی بر اینکه «برای این کالا شناسه کالا وجود ندارد» مواجه شد، باید از داخلی 5 و بخش شناسه کالا «درخواست صدور شناسه کالا» را مطرح کند. خطاهایی که مرجع مشخص برای پیگیری نداشتند، از طریق پشتیبانی سامانه بررسی می‌شوند.

9. فعالین صنایع پایین‌دستی، چگونه می‌توانند فاکتورهای فروش خود را ثبت نمایند؟

این دسته از کاربران، دو گزینه برای ثبت فروش‌های خود در اختیاردارند؛ یکی انتقال مالکیت و مکان، دیگری ثبت فاکتور الکترونیکی فروش. درصورتی‌که تاجر، فروش‌های خود را با واحد «کیلوگرم» انجام دهد؛ می‌تواند از گزینه «انتقال مالکیت و مکان» استفاده کند؛ اما اگر واحد اندازه‌گیری فروش غیر از کیلوگرم و مثلاً عدد، شاخه، کیسه، تن و ... بود، می‌تواند از طریق منوی «ثبت فاکتور الکترونیکی فروش» فروش خود را ثبت نماید. البته برای خودواحد کیلوگرم نیز، محدودیتی وجود ندارد. باید توجه داشت که در این حالت از موجودی تاجر، چیزی کسر نمی‌شود؛ اما مشکلی نیز برای وی ایجاد نخواهد شد.

10. توزیع‌کنندگان در سامانه چه اقدامی انجام می‌دهند؟

این دسته از فعالین که شامل عمده‌فروشان و خرده‌فروشان نیز می‌شوند؛ ابتدا می‌بایست، منتظر، ثبت فروش، از سوی حلقه‌ی بالاتر کالا بمانند و پس اینکه فروش به آن‌ها ثبت شد، در مدیریت اسناد ورودی، در صورت صحت سند فروش ثبت‌شده، آن را تأیید نموده؛ تا به موجودی‌شان اضافه شود. آنگاه فروش این کالاها را از طریق منوی «انتقال مالکیت و مکان» ثبت کنند.

11. انبار موقت برای چه فعالینی قابل‌استفاده است؟

کلیه فعالین می‌توانند از انبار موقت استفاده نمایند، اما جز در مورد تولیدکننده و واردکننده، برای سایرین محدودیت‌هایی در ثبت فروش از انبار موقت وجود دارد. این دسته از کاربران اگر درفروش از انبار موقت با محدودیت مواجه شدند باید قبل از ثبت فروش، ابتدا کالا را به انبار اصلی خود، انتقال مکان داده و سپس فروش خود را ثبت نمایند.

12. اگر تاجر خریدار در سامانه عضویت نداشته باشد، ثبت فروش آن چگونه است؟

در این شرایط فروشنده همچنان می‌تواند فروش به تاجر غیر عضو انجام دهد، اما به علت عدم ثبت‌نام طرف مقابل فاکتور فروش صادرشده، همیشه در وضعیت در انتظار تأیید ثابت می‌ماند. برای بعضی از کالاها محدودیت فروش به تاجر غیر عضو وجود دارد که خطای مناسب نشان داده می‌شود.

13. چه اسنادی در سامانه قابل‌ابطال بوده و نحوه‌ی ابطال آن چگونه است؟

کلیه اسناد در سامانه تجارت داخلی، قابل‌ابطال است؛ که با توجه به شرایط ابطال آنان، به 3 دسته زیر تقسیم می‌شوند: 1-1- اسناد خرده‌فروشی، برگشت از فروش، اظهار خرید و کلیه اسناد اظهار خروج که توسط خود کاربر قابل‌ابطال هستند. 2-1- اسناد انتقال مالکیت که همان اسناد فروش به تاجر هستند؛ تا زمانی که توسط خریدار تأیید نشده‌اند، قابل‌ابطال به‌وسیله فروشنده هستند، اما به‌محض تأیید خریدار، صرفاً توسط او و به شکل «برگشت از خرید» امکان بازگرداند آن‌ها به فروشنده وجود دارد. 3-1- کلیه اسناد اظهار ورود، فاکتور الکترونیکی فروش و خرده‌فروشی دارای شناسه رهگیری، تنها توسط پشتیبانی و با ذکر علت از سوی تاجر و ثبت تیکت، قابل‌ابطال هستند.

14. کاربر ثبت اظهار تولید اشتباه انجام داده است، چه اقدامی باید انجام دهد؟

معمولاً در اظهار تولید یا تعداد اشتباه وارد می‌شود، یا شناسه کالا: درصورتی‌که تعداد اظهارشده کمتر از تعداد تولید یا واردات باشد؛ باید تعدادی که کم واردشده را، در سند دیگری ثبت کند. مثلاً اگر تعداد واقعی 100 واحد باشد و در اظهار 70 واحد وارد کرده است، اظهار تولید دیگری به تعداد 30 واحد ثبت کند و در شرح تولید یا واردات علت این کار را توضیح دهد. اما اگر تعداد اظهارشده، بیشتر از تعداد واقعی باشد و یا اینکه شناسه کالا را اشتباه وارد کرده باشد، باید یک اظهار تولید جدید با تعداد و شناسه صحیح ثبت کند و در تماس با کارشناس سامانه، شماره سند اظهار صحیح و همچنین سند اظهار اشتباه را اعلام و درخواست حذف سند اظهار تولید را ثبت کند؛ تا از طریق تیکت پیگیری شود؛ و یا از طریق سیستم ثبت و پیگیری مشکلات از طریق سامانه درخواستش را ارسال نماید.

15. کاربر پیامکی از سامانه جامع تجارت، با این مضمون که » تعداد مشخصی بارنامه به‌عنوان فرستنده یا گیرنده بنام شما ثبت‌شده است«دریافت کرده است. پیگیری این موضوع از کدام قسمت سامانه امکان‌پذیر است؟

بسته به اینکه بارنامه‌های حقیقی یا حقوقی صادرشده باشند، این کار می‌بایست در نقش تاجر حقیقی یا حقوقی و از منو عملیات لجستیک داخلی، مدیریت اسناد حمل داخلی، بارنامه‌های دریافتی و ارسال، مشاهده گردد. مجموع این بارنامه‌ها با عدد ذکرشده در پیامک برابر است.

16. پیامکی مبنی بر اینکه؛ تعداد N عدد فاکتور خرید به نام شما در سامانه جامع تجارت ثبت‌شده است.: توسط کاربر دریافت شده است. کاربر چگونه موضع را پیگیری کند؟

این پیامک برای کلیه افرادی که در سامانه جامع تجارت و در بخش تجارت داخلی سندی در انتظار تأیید داشته باشند، ارسال می‌شود. این افراد به سه طریق می‌توانند سند موردنظر را رؤیت و آن را تأیید یا عدم‌تأیید کنند. روش اول، ورود به سامانه جامع تجارت و مشاهده اسناد خرید است. روش دوم استفاده از اپلیکیشن سامانه جامع تجارت و روش سوم نیز شماره-گیری کد دستوری #7777*4* است. جزئیات هریکی از این سه روش در سند راهنمایی که در انتهای خود پیامک ارسالی قرار دارد، توضیح داده‌شده است؛ که کاربر می‌تواند با دانلود و مطالعه آن، نسبت به بررسی اسناد اقدام کند.

17. برخی از کاربران سامانه، بدون اینکه از پیش ثبت نامی در سایت انجام داده باشند، نقش تاجر داشته و برای آن‌ها اطلاعاتی ثبت‌شده است. توضیح آن چیست؟

این نقش توسط خود سامانه و در هماهنگی با اصناف مرتبط برای فعالین آن حوزه ایجادشده است. مثلاً کلیه سوپرمارکت‌ها و یا داروخانه‌های سراسر کشور بدون اینکه ثبت‌نام داشته باشند، نقش تاجر مرتبط برای آن‌ها ایجادشده است و در صورت انجام ثبت‌نام اولیه، نیازی به تعریف نقش تاجر ندارد.

18. طریقه واردکردن مبلغ فروش، در قسمت انتقال مالکیت به چه صورت می‌باشد؟

مبلغ فروش باید قیمت خالص یک واحد از کالا، یعنی پس از اضافه کردن مالیات بر ارزش‌افزوده و کسر تخفیف و ... باشد.

19. انبار خریدار در قسمت «انبار مقصد» مشاهده نمی‌شود، چه اقدامی باید انجام داد؟

فروشنده می‌تواند در هنگام فروش، با انتخاب گزینه «نامشخص» برای انبار خریدار، ثبت انبار را در هنگام تأیید، به خود خریدار واگذار نماید. خریدار در هنگام تأیید، یا می‌تواند سند خرید را در انبار موقت تأیید کند و یا انبار از پیش تعریف‌شده خود را انتخاب نماید. اگر انباری تعریف نکرده باشد، می تواند در قسمت «مدیریت واحدهای انبار» انبار خود را ثبت کند و پس‌ از آن در ردیف ایجادشده «افزودن به لیست» را انتخاب کند.

20. نحوه افزودن نماینده، در تجارت داخلی به چه صورت می‌باشد؟

ابتدا شخصی که قصد دارد نماینده شود، در سامانه ثبت‌نام انجام دهد سپس تاجر اصلی از قسمت «عملیات پایه» وارد مدیریت نمایندگان شده و «ایجاد نماینده جدید» را انتخاب و پس از ثبت اطلاعات نماینده، درخواست را ارسال می‌کند، نماینده نیز وارد حساب کاربری خود شده و در قسمت «مدیریت پیشنهادهای نمایندگی» این نمایندگی را تأیید می نماید. لازم به ذکر است در هنگام تعریف نماینده، امکان ایجاد نمایندگی با دسترسی محدود و دسترسی کامل فراهم می‌باشد.

21. چرا برای بعضی از بازرگانان بعد از اعلام ترخیص کالا به‌صورت خودکار، نقش تاجر ایجادشده و سند اظهار موجودی برایشان ثبت می شود؟

خریدوفروش بعضی کالاها در داخل کشور، باید در سامانه جامع تجارت ثبت شود، چه این کالاها تولیدی باشند یا وارداتی. برای کالاهای وارداتی که در ثبت سفارش با شناسه کالا ثبت‌شده‌اند، پس از اعلام ترخیص، به‌صورت خودکار یک انبار و یک فقره سند اظهار موجودی ثبت می‌شود و اگر ثبت سفارش با شناسه ثبت‌نشده باشد، باید پس از اعلام ترخیص بازرگان، نقش تاجر را ایجاد کند و سپس ثبت انبار و اظهار موجودی انجام دهد. زمان الزام ثبت انتقال مالکیت کالا در داخل کشور، توسط اصناف و دفتر صنعت و معدن مربوطه مشخص می‌شود.

22. علت مشاهده انبارهای متعدد که توسط خود کاربر ثبت‌نشده در لیست انبارها چیست؟

اگر فروشنده در هنگام ثبت انتقال مالکیت، «آیا می‌خواهید محل انبار کالا را تغییر دهید» بردارد. به‌صورت خودکار، انبار مبدأ فروشنده، به لیست انبار خریدار اضافه می‌شود. در این هنگام، خریدار این موجودی را به انبار اصلی خود انتقال داده و سپس از گزینه حذف از لیست، در بخش مدیریت واحدهای انبار، آن را از لیست انبارهای خود حذف کند.

23. مدیرعامل شرکتی تغییر کرده است، اما پیامک‌های سامانه همچنان برای مدیرعامل قبلی ارسال می‌شود. این مسئله چگونه حل می‌شود؟

برای این کار؛ ابتدا مدیرعامل جدید باید در سایت ثبت‌نام نموده و پایه حقوقی را ایجاد کند. پس‌ازآن طی تماس با پشتیبانی سامانه و ارائه اطلاعات لازم، نقش تاجر حقوقی آن شرکت که در حساب کاربری مدیرعامل قبلی وجود دارد؛ به‌حساب مدیرعامل جدید منتقل می‌شود.

24. کاربری در هنگام ثبت فروش با خطای «برای انبار در انتظار، تأیید نمی‌توانید حواله یا رسید صادر کنید» مواجه شده است. علت چیست؟

هر انبار، پس از ثبت در سامانه انبارها به مدت یک ماه قابل‌استفاده خواهد بود و کاربر در این مدت باید با مراجعه به اداره صنایع و معادن محل انبار خود و ارائه مدارک لازم، نسبت به تأیید مالکیت یا بهره‌بردار بودن آن انبار اقدام نماید. در صورت تأیید مدارک وی، این خطا برطرف می‌شود.

25. کاربر در هنگام فروش با خطایی مبنی بر نیاز به ثبت یا سند، از نوع موجودی اولیه و یا بدون موجودی اولیه، مواجه شده است. علت چیست؟

هر کاربری در ثبت اولین فروش خود از یک انبار، می‌بایست مشخص نماید که آیا انبار وی غیر از کالایی که موجودی آن در سامانه وجود دارد موجودی دیگری نیز داشته است یا خیر. در صورت وجود موجودی دیگر؛ از منوی «اظهار ورود و نوع سند موجودی اولیه» مقدار آن را مشخص می-کند و اگر موجودی دیگری نداشت، نوع سند را بدون موجودی اولیه ثبت می‌کند. پس‌ازاین مرحله می‌تواند مجدداً برای ثبت فروش خود اقدام نماید.

26. یکی از عاملان توزیع تایر به‌اشتباه، فروش حواله‌ای که برای 4 حلقه تایر بود را 2 حلقه‌ای ثبت کرده است. چگونه باید آن را اصلاح کند؟

ابتدا نیاز است در بخش مدیریت اسناد، خروجی سند موردنظر را یافته و آن را باطل نماید. سپس از منوی اظهار خروج، نوع سند انبارگردانی (کاهش موجودی) را انتخاب کند. در توضیحات باید سند ابطال‌شده، شماره حواله و شرح ماوقع را ذکر کرده و سپس از گزینه افزودن کالا، تعداد صحیح یعنی 4 حلقه را انتخاب نماید و مراحل را تا ثبت نهایی پیش رود.

27. یکی از عاملان توزیع تایر، علی‌رغم داشتن موجودی برای ثبت فروش، با خطای عدم موجودی کافی مواجه شده است. برای اصلاح آنچه اقدامی باید انجام شود؟

کاربر باید در بخش عملیات لجستیک داخلی و زیرمنوی مدیریت واحدهای انبار، انبار مدنظر خود را یافته و گزینه مشاهده موجودی را انتخاب نماید. در کادر بازشده در کنار هر یک از شناسه‌های کالای تایر، یک گزینه اصلاح موجودی قرار دارد؛ که با کلیک بر روی آن، موجودی کاربری، برای آن شناسه کالا با سامانه انبارها یکسان می‌شود. گاهی کاربر شناسه کالای خود را مشاهده نمی‌کند که در این حالت باید تیکت ثبت شود؛ تا توسط پشتیبانی مشکل بررسی و اصلاح لازم صورت گیرد.

28. کاربری در بارگذاری فایل اکسل در سامانه، با خطا مواجه شده است. چه مسائلی ممکن است سبب ایجاد خطا شوند؟

در این زمینه ابتدا لازم است توجه شود که اکسل مدنظر باید حتماً از بخش مربوطه در سامانه دانلود شود و بدون هیچ تغییری در فرمت و شکل آن، صرفاً با ورود اطلاعات کامل شده و مجدداً بارگذاری شود. عمده خطاها، مربوط به عدم رعایت فرمت صحیح ورود اطلاعات است. مثلاً فرمت ورود تاریخ، عدم ایجاد یک ردیف خالی بین دو فاکتور مجزا، ثبت دو شناسه کالای مشابه در یک فاکتور، حذف شیت مثال و راهنما، ورود مقدار ممیزی و ... می‌تواند سبب خطا در بارگذاری فایل اکسل شود.

29. کاربری در اظهار شناسه رهگیری تلفن همراه، با خطا مواجه شده است. مسئله چگونه بررسی می‌شود؟

عمده خطاها در این بخش، مربوط به IMEI و یا عدم رعایت فرمت اکسل است. در فایل اکسل، شماره 6 رقمی کدفعالسازی اختیاری است و فقط نباید در همان فایل تکراری باشد. قیمت صحیح اگر مشخص نبود، کاربر می‌تواند آن را 1 ثبت کند. همچنین سایر ضوابط می‌بایست رعایت شود؛ اما اطلاعات وارده ممکن است مشکلات دیگری داشته باشند. مثلاً ثبت IMEI شرکت دیگر که باید در تعامل با آن واردکننده حل شود، نامعتبر بودن IMEI که از طریق imei.info قابل‌استعلام است یا تغییر شناسه کالای تلفن همراه. خطاهای نشان داده‌شده تا حد زیادی، گویای اقدام لازم برای حل مسئله هستند اما در غیر این صورت نیاز است فایل اکسل خطای تولیدی، به همراه شماره ثبت سفارش و کد یکتای منشأ ارز و اطلاعات عمومی کاربر تیکت شود.

30. اگر شرکت الف، مقداری کالا را در اختیار شرکت ب قرار داده و آن شرکت به‌عنوان حق‌العمل کار آن را فراوری نماید و مجدداً به شرکت الف برگرداند، چه مراحلی باید طی شود؟

در ابتدا شرکت الف باید از طریق انتقال مالکیت ماده اولیه خود را برای شرکت ب ارسال نماید. سپس شرکت ب باید تولیدی که از آن انجام داده را اظهار تولید کند. در مرحله بعد، شرکت ب کالای تولیدی را از طریق فروش حق العمل کار به شرکت الف فروش می زند و شرکت الف نیز ماده اولیه خود را از طریق استفاده در تولید خارج می کند.

31. شخص صاحب برند است و نیاز به دسترسی به منوی عملیات شناسه کالا دارد. چه اقداماتی لازم است انجام شود؟

شخص صاحب برند، ابتدا نیاز است نقش تاجر حقوقی خود را تعریف نماید. نکته‌ای که در این بخش باید به آن توجه داشته باشد این است که حتماً نوع فعالیت را صاحب برند ثبت کند. سپس مدارکی که نشان‌دهنده مالکیت معنوی او بر برند موردنظر است، باید به سامانه ارسال‌شده و توسط پشتیبان تیکت شود تا در صورت صحت آن، منوی عملیات شناسه کالا برای وی ایجاد شود.

32. اگر کاربری بخواهد سیستم خریدوفروش داخلی خود را به سامانه پیوند دهد، چگونه باید اقدام نماید؟

کاربر اگر شرایط زیر را دارد می تواند به ایمیل ITWS@ntsw.ir درخواست خود را ارسال نموده تا توسط پشتیبانی با وی تماس گرفته و راهنمایی لازم صورت گیرد. شرکت‌های بزرگی که تعداد اسناد آن ها زیاد بوده و زیرساخت IT لازم را به همراه یکی کارشناس IT دارند می توانند از این امکان بهره ببرند. البته نباید شرکت پخش باشند، زیرا نیاز به هماهنگی با سامانه جامع شرکت های پخش دارند.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 62%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه
سمیه دوشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۲
در زمان ثبت فاکتورهای فروش با اخطار "عملکرد خریدار کمتر از 70 درصد است و شما مجاز به فروش به این کاربر نمی باشید " مواجه میشویم برای حل این مشکل چکار باید کرد؟ ارسال پاسخ
Mhdi یکشنبه ۱ بهمن ۱۴۰۲
اخطار برخی کالاهای شامل کد رهگیری دارای کد رهگیری نمی‌باشد ارسال پاسخ
رضا شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۲
ارسال درخواست ثبت سفارش بانک و شعبه انتخابی نامعتبر است
وقتی درخوایت سفارش میزنم این خطا رو میزنه یعنی چه ارسال پاسخ
مهدی یکشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲
سلام اگر چند فاکتور را از یک شرکت عدم تایید زده شده باشد ایا میشود انها را دوباره تایید نمود و راه و روش چگونه است وباید چکار کرد ارسال پاسخ
افسانه شنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۲
سلام وقت بخیر من ذر سامانه جامع اظهار تولید سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ را ثبت کردم و از طریق مالکیت فروش فاکتورهای فروش ۱۴۰۲ را ثبت کردم و کمیاشتباهی اضافه تولید زده بودم که حذف کردم و اضافه تولید دارم و حالا میخوام فاکتور فروش های۱۴۰۱ راثبت کنم تولید های ۱۴۰۱ نمیاد که انتخاب کنم و فاکتورها ثبت کنم فقط موجودی اضافه تولی های ۱۴۰۲ میاد . نمیدونم چیکار کنم ارسال پاسخ
amini سه شنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۲
خطای فراخوانی متد در شناسه فروشنده چیست؟ ارسال پاسخ
آیلار چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
خیای ممنون وسپاسگزارم از اطلاعات جامعی که با سایتتون در اختیار همگان قرار دادین
خدا خیر روز افزون دهد ارسال پاسخ
رضایی شنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
سلام
اگر در سامانه جامع انبارها از سمت سامانه جامع تجارت داخلی رسید و حواله ای ثبت شده باشد، جهت حذف کردن آنها چه باید کرد؟ ارسال پاسخ
مهدی یکشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۲
سلام اگر در منو تایید بارنامه اشتباه ثبت بزنیم چیکاری رو باید انجام بدیم؟! ارسال پاسخ
علی اصغر دقیق دوشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۱
با سلام
من کارت بازرگانی از شیراز گرفتم و پروانه کسب تولیدی پوشاک از کهکیلویه و بویر احمد دارم. اکنون میخواهم ثبت سفارش پارچه بگیرم و پارچه وارد کنم. در قسمت ثبت سفارش گزینه استعلام اصالت پروانه کسب تولیدی پاسخی دریافت نمیکنم در صورتیکه پروانه تولیدی هیچ مشکلی ندارد. لطفا راهنماییم کنید که در چه سامانه ای باید پروانه تولیدی را بارگزاری کنم که سامانه بمن پاسخ دهد. ممنون ارسال پاسخ
مقنی یکشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
سلام برای فروش خارج از ضابطه چه کاری باید انجام داد؟
ارسال پاسخ
حبیب جمعه ۱۱ فروردین ۱۴۰۲
بایستی در منوی اظهار خروج وارد شده و انبار مورد نظر را انتخاب نمایید و کالا هایی که از ابتدای سال 97 تا انتهای 99 ورود شده به انبار شما انتخاب کنید و ثبت اولیه نمایید و بعد با همراه داشتن مدارک مورد مثبته به سازمانهای مورد نظر (جهاد یا صمت ) بستگی به نوع محصول ارائه نمایید
زنگنه یکشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
سلام ، هنگام تایید بارنامه شماره بارنامه استباه ثبت شده چگونه اصلاحش کنم؟
ارسال پاسخ
مهدی سه شنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۱
هدف از ثبت اطلاعات بارنامه در سامانه جامع تجارت چیست؟ آیا به اداره مالیات متصل است این اطلاعات ارسال پاسخ
وحید چگینی سه شنبه ۲۱ دى ۱۴۰۰
درود چگونه میتوان اصلاحیه فاکتور عدم تایید را به تایید برگردانند سپاسگزارم ارسال پاسخ
رحیمه هاشمزهی پنجشنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
تاریخ مقصدباتاریخ مبدا فرق دارد
رحیمه هاشمزهی ۳۷۱۹۵۱۶۶۳۶ پنجشنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
مبدا تاریخ انباروتاریخ بارنامه ۱۴۰۰/۱۲/۸تاریخ مقصد ۱۴۰۰/۱۲/۱۱ثبت شده الان گرفتارشدیم توپارکینگ بم
بابایی پنجشنبه ۸ مهر ۱۴۰۰
سلام برای نوار ابزار ی که فاکتور الکترونیکی فروش ندارد چگونه آن را ایجاد کنیم.( چگونه فاکتور الکترونیکی فروش را ایجاد کنیم؟) ارسال پاسخ
حسین اشرفی شنبه ۶ شهریور ۱۴۰۰
سلام وقت بخیر چرا برخی از فاکتورها به صورت اتوماتیک تائید میشود وبرخی دیگر نیاز به تائید دستی دارد.دلیل این اتفاق چیست؟تشکر ارسال پاسخ
امید خدا بنده لو دوشنبه ۲۸ تير ۱۴۰۰
سلام.جهت لغو عضویت در سامانه جامع تجارت چه باید کرد؟؟؟ ارسال پاسخ

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟