جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

نوسان زیگزاگی قیمت‌های پایه پتروشیمیایی‌ها
قیمت‌های پایه محصولات پتروشیمیایی برای سومین هفته معاملاتی بورس کالا در سال جدید، در حالی اعلام شدند که قیمت مبنای دلار در معادله کشف نرخ با رشد 0.47 درصدی نسبت به 15 فروردین، به میزان 22 هزار و 620 تومان لحاظ شد.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از دنیای اقتصاد، بررسی قیمت‌های پایه اعلامی از ابتدای سال تا هفته جاری به وضوح رفتار زیگزاگی نرخ را به تصویر می‌کشد.

اینکه برخی از گریدها که هفته گذشته با رشد نرخ همراه بودند، در قیمت‌های اعلامی هفته جاری تغییرات کاهشی را تجربه کردند، گواه خوبی بر این ادعاست.

در مجموع می‌توان گفت مجموعه محصولات پلیمری و شیمیایی افزایش و کاهش نرخ پایه را همزمان در قیمت‌های پایه 22 ‌فروردین تجربه کردند که در کنار رشد اندک میانگین هفتگی بهای دلار، تنها برای برخی از گریدها قیمت‌های جهانی افزایش محدود را تجربه کردند و برای سایر محصولات، قیمت‌های جهانی کاهشی بود.

بیشترین افزایش نرخ پایه در بین محصولات پلیمری مربوط به پلی‌اتیلن سنگین اکستروژن (PE80) بود و در هفته معاملاتی جاری با قیمت پایه 27 هزار و 817 تومان عرضه خواهد شد که رشدی نزدیک به 4 درصد را تجربه کرد.

از بین پلیمرهای جذاب بورس کالا، پلی وینیل کلراید (PVC) 0/48 درصد افزایش در نرخ پایه نسبت به هفته ماقبل داشت.

اما برای پلی پروپیلن‌های شیمیایی و نساجی که از جمله گروه‌های کالایی پراهمیت به شمار می‌روند، با وجود آنکه هفته گذشته را با رشد نرخ پایه سپری کردند، اما در هفته جاری نه تنها خبری از افزایش قیمت آنها نبود، بلکه افت قیمت نزدیک به 2 درصدی را نیز به خود دیده‌اند.

پلی‌اتیلن ترفتالات‌های بطری، استایرن بوتادین رابر روشن و پلی‌اتیلن سنگین دورانی، تزریقی، سبک و سنگین فیلم از دیگر گریدهای کاهشی پیلمرها به شمار می‌روند.

در گروه شیمیایی‌ها اما نوسان قیمت پایه با پراکندگی بیشتری همراه شد به‌طوری‌که رشد نرخ پایه برای اوره پریل به نزدیکی 15 درصد رسید و در هفته جاری با قیمت 5 هزار و 458 تومان در بورس کالا عرضه می‌شود.

 


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک
 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟