یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

در بازار نفت چه خبر است؟
علاوه بر واکسیناسیون، اوپک پلاس همچنان تولید خود را محدود نگه داشت، عربستان سعودی علاوه بر سهمیه اوپک پلاس، یک میلیون بشکه در روز کاهش یک جانبه را نیز در اختیار گرفت. با توجه به کاهش تولید، این کاهش موثر بوده و باعث کاهش ذخایر جهانی نفت خام شده است.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از oilprice، در اوایل این هفته، به نقل از فایننشال تایمز، نفت خام برنت برای اولین بار در 14 ماه گذشته بیش از 70 دلار بود، اما بلافاصله پس از گزارش رسانه ها از حملات، ریاض گفت که به دلیل این حمله خسارت جدی وارد نشده و تولیدی نیز از بین نرفته است، بازرگانان مانند همیشه در مورد خبر حمله به زیرساخت های نفتی عربستان واکنش نشان دادند: آنها خرید نفت را آغاز کردند و قیمت را بالاتر بردند.

با این حال، آخرین گزارش ها در مورد تحولات قیمت نفت، حاکی از آن است که این افزایش خاص قیمت ها یک افزایش پایدار نخواهد بود.

قیمت ها هم اکنون پس از آنکه به بالاترین نرخ چند ماهه خود رسیدند ، تحت فشار بیشتر دلار آمریكا و اینكه حمله حوثی ها به زیرساخت های آرامكو تأثیری در تولید نداشت، كاهش یافته اند.

پس از تأیید مقدماتی لایحه محرک 1.9 تریلیون دلاری سنا که توسط رئیس جمهور جو بایدن ارائه شد، شاخص بورس این هفته جهش کرد و انتظار می رود تصویب نهایی، احتمالاً همین امروز باشد. بسته محرک یکی از عواملی است که تحلیلگران برای بهبود تقاضای نفت در بزرگترین مصرف کننده جهان عنوان کرده اند.

این بسته، همراه با کاهش تولید اوپک پلاس، می تواند از نظر فرضی قیمت ها را حتی بیشتر افزایش دهد (نزدیک به 80 دلار برای هر بشکه که عربستان سعودی برای تعادل بودجه خود نیاز دارد) اما در حال حاضر این تنها یک احتمال فرضی است.

در حالی که کارتل‌ نفتی در میان بیماری همه گیر از رقابت تولیدکنندگان شیل ایالات متحده جلوگیری کرده است و در حالی که خود تولیدکنندگان شیل مراقب عدم بازگشت سریع رشد اقتصادی بوده اند، این ممکن است با قیمت بیش از 70 دلار در هر بشکه تغییر کند.

سرعت گیرهای خارج از اوپک پلاس و حفاری های شیل نیز باقی مانده اند. به عنوان مثال، در ایالات متحده، تعدادی از متخصصان پزشکی به ایالات متحده هشدار داده اند كه در پی افزایش عفونت های جدید با ویروس کرونا، در آرامش محدودیت های حرکتی خود عجله نکنند.

در اروپا، انواع جدید (کرونا) در حال حرکت در سراسر کشورها هستند و نرخ جدید آلودگی را دوباره از بین می برند. این عدم اطمینان در چشم انداز، تقاضای نفت را افزایش می دهد و عدم اطمینان به نوبه خود منجر به افزایش نوسانات قیمت می شود.

 


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟