جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

دولت هنوز شرایط بازگشت ارز را تعیین‌تکلیف نکرده، کارت بازرگانی صادرکنندگان را تعلیق می‌کند
رئیس کمیسیون تسهیل تجارت و توسعه صادرات اتاق بازرگانی تهران با اینکه تنها دو درصد از تسهیلات مصوب برای حمایت از صادرکنندگان در بودجه‌های سنواتی در اختیار سازمان توسعه تجارت قرار می‌گیرد، گفت: هنوز تکلیف رفع تعهد ارزی صادرکنندگان سال 1397 روشن نشده یا کارت بازرگانی برخی صادرکنندگان تعلیق شده است.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از اکسپورتنا، محمد لاهوتی، رئیس کمیسیون تسهیل تجارت ‌و توسعه صادرات اتاق تهران در جلسه کمیسیون تسهیل تجارت و توسعه صادرات اتاق بازرگانی تهران گفت: به گفته رئیس اتاق تهران، گویی دولت یک کارخانه تولید بخشنامه افتتاح کرده و هر روز بخشنامه جدیدی صادر می‌کند.

وی افزود: همین مساله سبب شده که انگیزه فعالان اقتصادی سلب شود. از این رو به نظر می‌رسد، امیدبخشی به فعالان اقتصادی در این جنگ اقتصادی از هر اقدامی مهم‌تر است.

رئیس کمیسیون تسهیل تجارت و توسعه صادرات اتاق تهران در بخش دیگری از سخنان خود به لزوم حمایت از صادرکنندگانی که حائز عنوان نمونه یا ممتاز می‌شوند پرداخت و گفت: موضوع دیگری که وجود دارد آن است که پس از طی فرآیند انتخاب صادرکنندگان نمونه و معرفی آنها، این صادرکنندگان فراموش شده و امتیاز ویژه‌ای بابت عملکرد شاخص خود دریافت نمی‌کنند.

وی افزود: اگرچه که قانون نیز اعطای مشوق‌هایی را پیش‌بینی کرده اما این قوانین اجرایی نمی‌شود.

به گفته لاهوتی، البته ما درک می‌کنیم که حمایت از صادرکنندگان نیازمند منابع مالی است و هنگامی که این منابع در قوانین بودجه سالانه لحاظ می‌شود و در پایان سال تنها دو درصد از آن در اختیار سازمان توسعه تجارت قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: این سازمان دیگر ابزاری برای حمایت در اختیار نخواهد داشت ولی دولت باید خود را در مقابل صادرکنندگان و اعطای مشوق‌های بودجه موظف بداند.

به گفته لاهوتی، واقعیت این است که امروز تولیدکنندگان و صادرکنندگان نیازمند حمایت‌های مادی و معنوی هستند؛ آن هم در شرایطی که مواجهه با مسایل حاکم بر اقتصاد ایران، صادرکنندگان و بنگاه‌های اقتصادی را فرسوده می کند.

او به ذکر مثالی پرداخت و گفت: هنوز تکلیف رفع تعهد ارزی صادرکنندگان سال 1397 روشن نشده یا کارت بازرگانی برخی صادرکنندگان تعلیق شده است.

وی ابراز امیدواری کرد که در سال پیش‌رو با گشایش‌هایی که اتفاق می‌افتد، زهر این مشکلات کمتر شود.


 


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک
 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه
علی سه شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۹
80درصد ارز صادراتی رو بردن تو ترکیه و ... ملک خریدن ؛ دولت تازه یادش افتاده یه اقدام مضحکی بکنه ارسال پاسخ

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟