سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

پیشخوان خبر
۱۲ بهمن ۱۳۹۹ 0 572

wikiplast.ir

جنجال حداقل دستمزد

جنجال حداقل دستمزد
شمارش معکوس برای تعیین دستمزد کارگران آغاز شد. کارگروه دستمزد شورای‌عالی کار مذاکرات مقدماتی مزدی را شروع کرده تا در واپسین روزهای اسفند، درخصوص دستمزد سال آینده کارگران و مشمولان قانون کار تصمیم‌گیری شود.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از دنیای اقتصاد، دستمزد کارگران هر ساله در شورای‌عالی کار به‌صورت سه‌جانبه‌گرایی و با حضور نمایندگان کارگری، کارفرمایی و دولت مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

هم گروه کارگری عضو شورای‌عالی کار و هم گروه کارفرمایی امسال را سال ویژه‌ای می‌دانند. نمایندگان کارگران معتقدند دستمزد امسال باید به‌صورت ویژه افزایش یابد تا بخشی از معیشت از دست رفته این قشر از جامعه طی سالیان گذشته، جبران شود.

در مقابل نمایندگان کارفرمایی بر این باورند اگر دستمزد به‌صورت غیرمتعارف و خارج از عرف افزایش یابد در نهایت آثار و تبعات آن، سفره کارگران را هدف می‌گیرد چرا که با رشد غیرمتعارف دستمزد، هزینه تحمیلی به کارفرما مضاعف می‌شود و در نهایت این موضوع می‌تواند به تعدیل ناخواسته نیروی کار منجر شود.

با این حال کمتر از دو ماه به پایان سال مانده، شیوع پاندمی کرونا از یکسو، در مقابل تحریم‌ها که شرایط ایران را نسبت به سایر نقاط جهان که فقط از کرونا رنج می‌برند، متفاوت کرده است.

از سوی دیگر نیز به استناد اظهارات یکی از اعضای کارفرمایی شورای‌عالی کار، ظرفیت فعال واحدهای صنعتی امسال نیز روند کاهشی داشته به‌طوری‌که سهم واحدهای صنعتی فعال به 80 درصد تقلیل پیدا کرد.

در عین حال سهم بنگاه‌های کوچک و متوسط در اقتصاد ایران نزدیک به 90 درصد تخمین زده می‌شود که به گفته فعالان اقتصادی، افزایش غیرمتعارف دستمزد می‌تواند این صنایع را به‌شدت آسیب‌پذیر کند. در این پرونده «دنیای‌اقتصاد» به موضوع دستمزد از نگاه نمایندگان کارگری و کارفرمایی پرداختیم.
 


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 67%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟