چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

افزایش 5 برابری مواد اولیه با جایگزینی ارز نیمایی/ تک نرخی شدن ارز نیازمند حرکتی حساب شده است
عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی تهران با اشاره به اینکه جایگزین شدن ارز 4200 تومانی با ارز نیمایی در اظهارنامه‌های وارداتی، رشد 5 برابری کالاها و خدمات را در پی خواهد داشت، گفت: دولت برای تک نرخی شدن ارز باید قدم به قدم و حساب شده عدمل کند.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از اکسپورتنا، سیده فاطمه مقیمی درباره جایگزینی ارز 4200 تومانی با ارز نیمایی در اظهارنامه های وارداتی بر مبنای لایحه بودجه 1400 اظهار داشت: در صورتی که ارز نیمایی جایگزین ارز 4200 تومانی شود، تورم مجدد ایجاد خواهد کرد.

وی ادامه داد: مواد اولیه اولویت یک و دو کالایی با ارز 4200 تومانی وارد کشور می شد و در صورتی که ارز نیمایی جایگزین این ارز شود و موارد یاد شده با ارز نیمایی وارد کشور شود، تقریبا این کالاها و مواد اولیه با رشد 5 برابری قیمت مواجه خواهد بود که در نهایت روی قیمت تمام شده کالا (چه کالای داخلی و چه کالای وارداتی) اثرگذار خواهد بود.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه اقتصاد بیمار کشور نمی تواند در برابر این افزایش قیمت و تورم تاب بیاورد، افزود: با این روند در نهایت قیمت تمام شده و اثرگذار در اقتصاد کشور برای مصرف‌کننده به همین میزان افزایش خواهد یافت؛ چراکه فروشندگان خدمات و کالای تمام شده بر اساس قیمت تمام شده محاسبات خود برای سود متعادل را انجام خواهند داد که در نهایت به قیمت مصرف کننده افزوده خواهد شد.

به گفته وی، با توجه به شرایط یاد شده باید یادآوری کرد که جامعه اکثریتی ایران که مصرف‌کنندگیشان بر مبنای درآمد کسب شده از حقوق و دستمزد مورد تایید وزارتخانه های مربوطه است، نمی توان این تورم را تحمل کنند.

مقیمی ضمن تاکید بر اینکه تک نرخی شدن ارز از اولویت های همیشگی اقتصاد بخش خصصوی بوده است، گفت: رسیدن به ارز تک نرخی نایزمند تامل بیشتر است و دولت باید حساب شده در این زمینه عمل کند. تک نرخی شدن باید پله پله و با شرایطی شکل بگیرد که مایحتاج عمومی مردم دستخوش مشکلات جدید نشود.

 


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟