جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

5 طرح پتروشیمی در استان‌های ایلام، همدان و آذربایجان غربی با دستور رئیس جمهور افتتاح شد
طرح‌های الفین و گوگردزدایی در مجتمع پتروشیمی ایلام، پتروشیمی هگمتانه در همدان و طرح‌های سولفات پتاسیوم و اسید کلریدریک در پتروشیمی 5 طرح پتروشیمی است که با دستور رئیس جمهور در استان‌های ایلام، همدان و آذربایجان غربی به صورت رسمی افتتاح و بهره‌برداری از آنها آغاز شد.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از شانا، پروژه الفین به عنوان الفین سیزدهم کشور با تلاش مدیران، متخصصان و کارکنان شرکت پتروشیمی ایلام و هلدینگ خلیج فارس و بدون حضور لایسنسور و وندور خارجی پس از افتتاح توسط رییس‌جمهوری، وارد مدار تولید شد.

عملیات اجرایی این پروژه از سال 84 در زمینی به مساحت 12 هکتار آغاز شد، این واحد (فاز دوم مجتمع پتروشیمی) شامل واحدهای اجرایی الفین، شیرین‌سازی خوراک مایع (SRU) و واحد پلی‌پروپیلن است.

واحد الفین مجتمع پتروشیمی ایلام موسوم به الفین سیزدهم به عنوان تنها واحد الفین در غرب کشور در واقع مهمترین واحد فرآیندی و قلب مجتمع و ورودی اصلی خوراک مجتمع به شمار می‌آید، به عبارت دیگر این واحد به دلیل کراکینگ خوراک‌های گازی و مایع در کوره‌های خود و تولید سالانه 750 هزار تن محصولات متنوع و با ارزشی نظیر اتیلن، پروپیلن، بنزبن پیرولیز، برش‌های چهار کربنه و سوخت مایع به عنوان واحد مادر سایر واحدهای پایین‌دست واحدهای پلیمری همچون پلی‌اتیلن سنگین و پلی‌پروپیلن، پلی‌استایرن و واحدهای شیمیایی دیگر نظیر گلایکل‌ها و آروماتیک‌ها تلقی می‌شود.

از مهمترین ویژگی‌های بارز این طرح که آن را نسبت به سایر پروژه‌های مشابه متمایز می‌کند، می‌توان به مجاورت با پالایشگاه گاز ایلام و نزدیکی به خوراک، برخورداری از تنوع خوراک مایع و گاز، تولید محصولات متنوع که باعث افزایش قدرت مانور عملیاتی و پایداری تولید شده است و داشتن ناحیه سرویس‌های جانبی مستقل اشاره کرد.

این پروژه با تکیه بر توان و دانش بومی در سال جهش تولید با اعتبار 790 میلیون یورو سرمایه‌گذاری ارزی و 800 میلیارد تومان به صورت ریالی برای خدمت‌رسانی بیشتر به مردم ایلام به بهره‌برداری رسید.

بهره برداری از واحد سولفات پتاسیم پتروشیمی ارومیه

واحد سولفات پتاسیم پتروشیمی ارومیه با ظرفیت تولید سالانه 40 هزار تن سولفات پتاسیم و 50 هزارتن اسید کلریدریک با فرمان رئیس‌جمهوری از طریق ویدئوکنفرانس به بهره‌برداری رسمی رسید.

به گزارش شانا، واحد سولفات پتاسیم پتروشیمی ارومیه در سال 97 به‌منظور تکمیل زنجیره ارزش و توسعه صنایع پایین‌دستی تعریف و در کمتر از 24 ماه به همت متخصصان داخلی تکمیل شد و امروز (پنجشنبه، چهارم دی‌ماه) به‌عنوان یکی از طرح‌های جهش دوم صنعت پتروشیمی به بهره‌برداری رسید.

این واحد با سرمایه‌گذاری 585 میلیارد ریال ساخته شده که با 22.8 هزار تن اسیدسولفوریک و 34 هزار تن کلرید پتاسیم ناخالص به‌عنوان خوراک، دارای ظرفیت تولید سالانه 40 هزار تن سولفات پتاسیم و 50 هزار تن اسید کلریدریک است.

ارزش فروش محصولات واحد سولفات پتاسیم پتروشیمی ارومیه در مجموع 4650 میلیارد ریال پیش‌بینی می‌شود.

واحد سولفات پتاسیم پتروشیمی ارومیه با لیسانس CNBM چین و ازسوی شرکت مهندسی صنعت افروزان عرصه پارس قشم به‌عنوان پیمانکار مهندسی، تدارکات، خرید، طراحی و اجرا شده است.

ساخت واحد سولفات پتاسیم پتروشیمی ارومیه برای 70 نفر در زمان پروژه و برای 50 نفر به صورت مستقیم و 230 نفر به صورت غیرمستقیم در دوران بهره‌برداری اشتغال‌زایی ایجاد کرده است که بیش از 95 درصد از نیروهای شاغل در این واحد بومی هستند.

شرکت پتروشیمی ارومیه از شرکت‌های زیرمجموعه گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان (پترول) و هلدینگ خلیج‌فارس است.

تولید PVC پزشکی در پتروشیمی هگمتانه برای نخستین‌بار در خاورمیانه

همدان پتروشیمی هگمتانه با تولید انحصاری و دانش بنیان انواع پودر و گرانول PVC با گرید پزشکی استاندارد برای نخستین بار در خاورمیانه در استان همدان به بهره برداری رسید.

امروز، پنجشنبه 4 دی ماه 99، پتروشیمی هگمتانه پس از حدود 18 سال به صورت ویدئوکنفرانسی و با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار همدان و مدیران استانی و مدیران شرکت پتروشیمی کشور توسط رئیس جمهور افتتاح شد.

به گفته استاندار همدان، از پروژه هایی که سال ها به دلایل مختلف معطل مانده بود، پتروشیمی هگمتانه بود که خوشبختانه طی یکی دو سال گذشته با پیگیری های جدی و البته حضور مؤثر بخش خصوصی و فرزند خلف مرحوم علاقبندیان خیر بزرگوار کار پیگیری شد و خوشبختانه بعد از رفع موانعی که بر سر کار وجود داشت امروز شاهد یکی از پتروشیمی های مهم در کشور در استان همدان هستیم.

 


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک
 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟