پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رشد قیمت‌های پایه پتروشیمیایی‌ها
قیمت‌های پایه محصولات پتروشیمیایی در بورس کالا درحالی اعلام شد که دو سیگنال، یعنی رشد قیمت‌های جهانی و افزایش ناچیز میانگین ماهانه بهای نیمایی ارز، زمینه‌ساز سبزپوش شدن اکثر گروه‌های کالایی پتروشیمیایی‌ها شد.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از دنیای اقتصاد، بهای ارز در معادله کشف نرخ روز گذشته با 09/ 0 درصد افزایش نسبت به قیمت 16 آذر ظاهر شد و به قیمت 25 هزار و 652 تومان رسید.

این درحالی است که دیگر اهرم اصلی تعیین نرخ پایه یعنی قیمت‌های جهانی روند صعودی خود را حفظ کرده و سبب افزایش بهای پایه اکثر محصولات پتروشیمیایی در بورس کالا شده‌اند.

بازه رشد قیمت مواد اولیه پلیمری بین یک تا 5/ 5 درصد را نشان می‌دهد. بیشترین افزایش قیمت مربوط به پلی‌پروپیلن نساجی بوده که هفته جاری با قیمت پایه 28 هزار و 985 تومان در بورس کالا عرضه می‌شود.

در رده‌های بعدی افزایش قیمت پایه نیز پلی‌اتیلن‌های گرید بطری قرار دارند که رشد نزدیک به 5 درصدی را تجربه کردند. البته کاهش قیمت برای تعداد محدودی از محصولات پلیمری نیز دیده می‌شود و پلی‌استایرن معمولی و مقاوم هفته جاری را با کاهش 68/ 2 و 71/ 0 درصدی نرخ پایه پشت سر می‌گذارند.

اما در بین محصولات شیمیایی بازه تغییرات قیمت پایه وسیع‌تر بود. به‌طوری که اسید استیک با 82/ 16 درصد رشد بیشترین افزایش قیمت پایه را ثبت کرد.

در مقابل تولوئن دی ایزو سیانات با افت 77/ 5 درصدی، بهای 49 هزار و 20 تومانی را تجربه کرد. افزایش بهای پایه محصولات پتروشیمیایی نشان می‌دهد در بین دو سیگنال افزایشی معادله کشف نرخ پایه، همچنان نرخ‌های جهانی محرکی قدرتمندتر به شمار می‌روند و سکاندار رشد قیمت‌های پایه محصولات این بازار هستند.

 


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟