شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

پتروشیمی لردگان به صورت رسمی وارد چرخه تولید شد
ششمین مجتمع پتروشیمی کشور با عنوان پتروشیمی لردگان روز پنجشنبه در حالی از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس با حضور رییس جمهوری، وزیر نفت و وزیر صنعت و معدن و تجارت در شهرستان لردگان استان چهارمحال و بختیاری به صورت رسمی وارد چرخه تولید شد که یکی از آرزوهای مردم استان برآورده شد.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از ایرنا، وزیر نفت در آیین افتتاح این  مجتمع که در قالب برنامه سی و چهارم تدبیر و امید برای جهش تولید برگزار شد، اظهار داشت: تولید این مجتمع اُوره و آمونیاک خواهد بود و ظرفیت تولید سالانه آن یک میلیون و 75 هزار تن اُوره و 80 هزار تن آمونیاک است.

بیژن نامدار رنگنه افزود: این طرح علاوه‌بر اهداف اقتصادی دارای انگیزه‌های اشتغالزایی و محرومیت‌زدایی از منطقه نیز بوده است.

وی با بیان اینکه پتروشیمی لردگان ششمین مجتمع پتروشیمی کشور است، تصریح کرد: با افتتاح این مجتمع تولید اوره آمونیاک کشور به طرز قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند که این موضوع در تحقق شعار جهش تولید بسیار موثر و بااهمیت است.

وزیر نفت از توسعه صنایع پایین‌دستی این مجتمع نیز خبر داد و گف: واحد کریستال ملامین یکی از این صنایع است که در حال حاضر 25 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و علاوه‌بر آن 2 پارک اوره نیز در دستور کار قرار دارد.

مدیرعامل پتروشیمی لردگان نیز در این آیین اظهار داشت: این مجتمع پتروشیمی در منطقه‌ای افتتاح شده که کشاورزی و دامداری از ظرفیت‌های مهم این منطقه به شمار می‌رود اما امروز یکی از بزرگترین مجتمع‌های پتروشیمی کشور را در اختیار دارد.

محسن محمودی افزود: با تامین 85 درصد از نیروهای متخصص و غیرمتخصص بومی استان در مجتمع پتروشیمی لردگان می‌توان گفت این واحد بومی‌ترین پتروشیمی کشور است بطوریکه در زمان اجرای طرح 2 هزار و 800 نیروی کار در این مجتمع به کارگیری شدند که از این تعداد 85 درصد نیروها بومی استان بودند.

وی میزان سرمایه‌گذاری این طرح را 754 میلیون یورو ارزی و یک هزار و 123 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این مجتمع ظرفیت سالانه تولید 670 هزار تن آمونیاک و یک میلیون و 80 هزار تن اوره را دارد که بر اساس مصوبات مقرر شده تا بخشی از فروش اوره به جهاد کشاورزی اختصاص یابد و مازاد آن صادر شود.

وی، دست‌یابی به دانش بومی نصب ماشین‌آلات و تجهیزات پتروشیمی را از مهمترین دستاوردها و شاخص‌های مجتمع پتروشیمی لردگان برشمرد و گفت: نصب و راه‌اندازی ماشین‌آلات این به دست متخصصان داخلی و ایرانی انجام گرفت که این موضوع در نوع خود بینظیر است.

به گزارش ایرنا، عملیات اجرایی مجتمع پتروشیمی لردگان واقع در منطقه فلارد در فاصله 55 کیلومتری لردگان از سال 1387 آغاز شد و اکنون پس از سال‌ها تحریم و فشارهای اقتصادی در آذرماه سال 1399 با حضور جمعی از مسئولان کشوری افتتاح شد.

این مجتمع به سبب دسترسی مناسب به منابع آب و گاز و نزدیکی به سه خط لوله گاز کشور و دارای بودن زمین و موقعیت مناسب از نظر تسطیح و انجام امور زیربنایی از موفعیت مکانی برخوردار است.

شرکت پتروشیمی لردگان یکی از شرکت های تابعه گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان است که در زمینی به مساحت 100 هکتار حداث و تجهیز شده است .

تولید این مجتمع اُوره و آمونیاک خواهد بود و ظرفیت تولید سالانه آن یک میلیون  و 75 هزار تن اُوره و 80 هزار تن آمونیاک است.

عمده‌ترین کاربرد آمونیاک در تولید انواع کودهای شیمیایی است، آمونیاک را می‌توان هم به صورت مستقیم به عنوان کود شیمیایی به کار گرفت و هم در تولید مواد مانند سولفات آمونیوم، مونوآمونیوم فسفات، دی آمونیوم فسفات و اُوره و دیگر کودهای شیمیایی از آن استفاده کرد.

در آیین افتتاح این طرح در شهرستان لردگان استاندار چهارمحال و بختیاری و جمعی از مسوولان حضور داشتند.

 


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟