جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

نحوه پیگیری سهمیه های تعلیق شده بهین یاب
یکی از تولیدکنندگان در پیامی به ویکی پلاست گفت: پیگیری های وی برای بازگرداندن سهمیه کسر شده مواد اولیه اش بی نتیجه مانده. دکتر ترکمان، رییس انجمن ملی پلیمر برای تولیدکنندگانی که سهمیه آن ها کسر شده، این راهنمایی را ارائه کرد. بشنوید.

برای پیگیری سهمیه های تعلیق شده چه مدارکی نیاز است؟

ارزش افزوده و حسابرسی انجام شده سال 98 از شرایط مهم برای پیگیری سهمیه های تعلیق شده است.

دکتر سعید ترکمان، رییس انجمن ملی پلیمر ایران در پاسخ به تولیدکننده ای که پیگیری سهمیه تعلیق شده‌اش بی نتیجه مانده بود، اظهار داشت: علی رغم سختی های موجود صنعت، مشکل جدیدی هم به این مشکلات اضافه شده و آن، بسته شدن بعضی از کدهای بهین یاب تولیدکنندگان است. ما با پیگیری که از وزارت صمت کردیم و به این رسیدیم که متاسفانه بعضی از واحدها چون در وقت تعیین شده، تکالیف قانونی خود را انجام نداده‌اند، سهمیه آن ها تعلیق شده است.

وی در توضیح راه های پیگیری بازگشت سهمیه گفت: تولیدکنندگان باید به استان مربوطه و کارگروه استانی مراجعه کرده و نامه 5 بندی را برای وزارت صمت بیاورند.

(ویکی پلاست | نامه 5 بندی شامل این موارد است:

1- انطباق با صورت معاملات فصلی خرید مواد اولیه و فروش محصولات ارائه شده به دارایی
2- انطباق با صورت های مالی حسابرسی شده (لازم به ذکر است مقدار تولید در یادداشت های 3- صورت های مالی بنگاه ها باید موجود باشد)
3- اطلاعات مالیات بر ارزش افزوده
4- میزان مصرف حامل های انرژی
5- لیست بیمه پرداختی)

البته عمده مشکل، الان در استان‌ها دیده می شود و استان‌ها هم بعضا نامه را می‌دهند و دقت لازم را ندارند. به عنوان مثال واحد (تولیدی) باید گزارش ارزش افزوده اش را داشته باشد.

ترکمان در مورد آخرین آمار شرکت هایی که سهیه آن ها تعلیق شده گفت: از حدود 2 هزار 800 واحدی که از بورس خرید می‌کنند تا کنون 2 هزار و 559 واحد، فاکتورهای خود را در سامانه جامع تجارت وارد کرده اند و در حدود 250 واحد الان دچار این معضل هستند. بعضی از واحدها یعنی در حدود 100 واحد، اصلا پیگیری نکردند چون ارزش افزودده را پرداخت نکرده بودند و مالیات تکلیفی را انجام نداده بودند و حدود 100 واحد دیگر هم در پیچ و خم های اداری هستند.

به گفته رییس انجمن ملی پلیمر، بعضی از واحدها مدعی هستند که 8 ماه در حال پیگیری اند که البته از اجرایی شدن این قانون هنوز 8 ماه نگذشته، ولیکن ظاهرا به خاطر دلایل دیگری، کدهای آن ها بسته نشده که این وظیفه هم ما (انجمن ملی پلیمر) و هم وزارت صمت هم سازمان صمت استان است که مشکل واحدهایی که تولید کننده واقعی هستند و به هر دلیلی تکالیف قانونی آن ها در وقت مقرر انجام نشده پیگیری کنیم.

وی افزود: همه سعی ما این است هر چه سریع‌تر این مشکل حل شود. نتیجه برخی یپگیری هایی که انجام دادیم این بوده واحدهای تولیدی، سال گذشته یا حسابرسی مالیاتی نداشتند یعنی حسابرسی رسمی اتفاق نیفتاده (که البته فروش آن ها عموما بالای 5 میلیارد تومان بوده و باید تکالیف قانونی خود را انجام می‌دادند) یا بعضا به هر حال مشکلاتی را بر سر راه دارند و بعضی از استان‌ها هم برای اینکه می‌خواهند اختیار را به دست خوشان بگیرند چابکی لازم را ندارند.

ترکمان در پایان با اشاره به حضور یک نماینده دائم در وزارت صمت گفت: از همه همکاران درخواست می کنم که موارد را به جزئیات به ما بگویند یا به تشکل های مربوطه خود منتقل کنند، چرا که نماینده مستقری از سوی کمیسیون بازرگانی (انجمن ملی) برای این کار مامور شده و تقریبا روزانه در وزارت صمت حضور دارد. البته حتما باید واحدهای تولیدی ارزش افزوده خود را پرداخت کرده و یا حسابرسی سال 98 آنها موجود باشد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟