جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

چالش جدید تولیدکنندگان لوله‌های پلیمری
در حالی که لوله‌های پلی پروپیلنی مورد مصرف در سیستم‌های آب سرد و گرم و گرمایشی در بازارهای منطقه‌ای دارای مصرف گسترده و رو به رشدی بوده است، در کشور ما و در سال جهش تولید، شاهد عوامل بازدارنده در مصرف این نوع لوله‌ها هستیم.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از دنیای اقتصاد، دفتر تدوین مقررات ملی ساختمان در تازه‌ترین اطلاعیه خود، مصرف لوله‌های پلی پروپیلنی در سیستم آب گرم و سرد مصرفی را منوط به نصب کنترل‌کننده دمای آب گرم در ساختمان کرده است که به هیچ وجه این پیشنهاد عملیاتی نیست و آسیب زیادی به تولیدکنندگان این محصول در کشور و پتروشیمی‌های تولید‌کننده این نوع مواد اولیه وارد کرده است.

جالب اینجاست که این نوع لوله‌ها، تنها محصول تولیدی کشور در حوزه تاسیسات ساختمان است و مواد اولیه آن به‌طور کامل در پتروشیمی‌های داخل کشور تولید می‌شود و دارای گواهینامه فنی از آزمایشگاه تاسیسات مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی است،‌ بنابراین جای تعجب است که این دفتر از ظرفیت کارشناسی این آزمایشگاه که دارای سابقه 20 ساله در حوزه آزمون و گواهی فنی برای این نوع لوله‌هاست، استفاده نمی‌کند.

با وجود استاندارد ملی معتبر و اجباری در تولید این محصول و روشن بودن کاربرد و نوع مصرف در آن، دفتر تدوین مقررات ساختمان، استفاده از این محصول را محدود کرده است و هنوز در بسیاری از اداره‌های نظام مهندسی کشور، ابهام استفاده از این لوله‌ها در بخش ساختمان وجود دارد.

در همسایگی ایران و در روسیه، مصرف لوله‌های پلی‌پروپیلن دارای رشد است و سالانه 251 میلیون متر تقاضای مصرف در این کشور دارد.

مصرف لوله‌های تلفیقی و چندلایه در این کشور دارای کاهش تقاضا از سال 2012 است و به رقم 70 میلیون متر در سال 2018 رسید.

همچنین بیشترین رشد متعلق به لوله‌های PE-X (لوله‌های مقاوم در برابر حرارت) و PE-RT (لوله‌های مناسب برای لوله‌کشی) است که در سال‌های اخیر دارای رشد سالانه 10 درصدی در بازار است که از مزیت‌های آن می‌توان به انعطاف‌پذیر بودن این لوله‌ها و تعداد کمتر اتصالات در نصب اشاره کرد.

 


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه
امیر اسماعیلی چهارشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۹
با سلام اینکه نوشتید این لوله ها تنها لوله های مصرفی در تاسیسات ساختمان است لطفا اصلاح شود .لوله های pvc نیز در این حوزه کاربرد دارد.با این مطلب خوانندگان دچار گمراهی خواهند شد ارسال پاسخ

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟