پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

10 کاربرد پلی یورتان که تا به حال به آن فکر نکرده اید
پلی یورتان ها یک مثال خوب می باشند، این مواد کاربردهای فراوان و متنوعی در زندگی انسان ها دارند. کاربردهایی که بیشتر برای آسایش و صرفه جویی در انرژی می باشد. برای سرگرمی و تفریح نیز از پلی یورتان ها استفاده می شود. ویژگی های خاص این مواد موجب تنوع فراوان در کاربرد پلی یورتان ها شده است.

ما در واقع نمی توانیم از مردم انتظار داشته باشیم که علاقه ای برای دانستن اینکه اجناس از چه موادی ساخته می شوند و چه خواصی دارند داشته باشند.

اما داشتن یک اطلاعات پایه در مورد اینکه اجناس از چه موادی ساخته می شوند به تصمیم گیری مصرف کننده برای خرید کمک می کند.

پلی یورتان ها یک مثال خوب می باشند، این مواد کاربردهای فراوان و متنوعی در زندگی انسان ها دارند. کاربردهایی که بیشتر برای آسایش و صرفه جویی در انرژی می باشد.

برای سرگرمی و تفریح نیز از پلی یورتان ها استفاده می شود. ویژگی های خاص این مواد موجب تنوع فراوان در کاربرد پلی یورتان ها شده است.

برای نشان دادن این موضوع به روش خودمان، لیستی از کالاهایی که پلی یورتان در آن نقش کلیدی دارد را به تصویر می کشیم. تعجب نکنید اگر آنها هیچ ربطی به یکدیگر ندارند این دقیقا هدف ماست.

توپ بولینگ: 
بولینگ به عنوان یک ورزش مدت زیادی وجود داشته است. مصریان باستان ۵۲۰۰ سال قبل از میلاد از سنگ ها برای بازی بولینگ استفاده می کردند. با این حال بولینگ از نیمه قرن بیستم به بعد موفق به کسب محبوبیت در بین مردم گردید. امروزه ۹۵ میلیون نفر از مردم در بیش از ۹۰ کشور به طور منظم به بازی بولینگ می پردازند.

تخته موج سواری:
همانطور که قبلا بحث شد پلی یورتان نقش مهمی در آوردن موج سواری در بین توده مردم داشت. نه تنها بسیاری از تخته هاu2ی موج سواری بسیار مدرن از پلی یورتان ساخته شده اند بلکه این پلی یورتان بود که یک انقلاب در این ورزش ایجاد کرده است. تخته های موج سواری پلی یورتان هم محکم و قوی و هم انعطاف پذیر هستند و بسیار ارزانتر از نمونه های چوبی آن می باشند. شما می توانید اطلاعات بیشتر در مورد پیشینه و کیفیت تخته های موج سواری از جنس پلی یورتان را در اینترنت بیابید.

قطار شهربازی:
سقوط ایمن با سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت برای افرادی که به دنبال هیجان می باشند کار آسانی نیست. u3با این حال این عملی است که به چرخ های پلی یورتان که در اکثر قطارهای شهربازی ها نصب می شود اختصاص دارد. انعطاف پذیری، سبکی، استحکام و دوام، آن را به بهترین ماده جهت این شرایط بحرانی تبدیل کرده است.

فوتبال:
توپ های فوتبال اروپایی مانند توپ های مسابقه ای آدیداس توپ فابریک بوندسلیگا از پلی یورتان ترموپلاستیک ساخته شده اند. مواد پلی یورتان همه کیفیت لازم برای توپ های فوتبال از قبیل سبکی، استحکام و پرتاب پایدار را فراهم می کند.u4 به علاوه به دلیل خصوصیات حرارتی، توپ های پلی یورتان دارای بهترین سازگاری و چسبندگی در تمامی شرایط آب و هوایی هستند.

عایق های حرارتی:
پلی یورتان یک ماده بسیار کار آمد جهت عایقکاری دیوار، سقف، لوله و حتی u5پنجره می باشد. در حقیقت عایق پلی یورتان مصرف انرژی را تا ۳۰ درصد کاهش می دهد. عایق های حرارتی پلی یورتان می توانند در موارد بسیار گسترده و گوناگونی برای صرفه جویی در مصرف انرژی و جلوگیری از اتلاف آن بکار برده شوند.

بانداژ (باند پیچی):
پلی یورتان به طور گسترده در بهبود زخم کاربرد دارد. تنها خوشبخت ترین افراد هستند که تا به حال باندپیچی تاول را امتحان نکرده اند. در این مواقع غشاء پلی یورتان با فراهم کردن یک محیط درمان مرطوب، در بهبود بهتر زخم کمک می کند.

پارچه کتانی:
ممکن است تعجب آور باشد، ولی پلی یورتان گاهی در مارک های روی پوشاک به کار می رود.u7 پوشش پلی یورتان در شلوارهای جین هنگامی که مطمئن هستیم به دلیل زیاد پوشیدن هیچ گونه خاصیت کشسانی ندارند ایجاد کشش می کند.

حفاظت ساحلی توسط پلی یورتان:
یکی از قابل توجه ترین نوآوری های پلی یورتان کاربرد آنها به عنوان یک پوشش برای محافظت از سدها در مقابل فرسایش می باشد.

سنگ های قرار گرفته در سدها توسط پلی یورتان پوشش داده می شوند تا در مقابل جذر و مد های پی در پی آب پایدار باشند. بزرگترین پروژه تا به امروز در مورد این پوشش حفاظتی جدید به تازگی در بتپولدر تکمیل شد. در نوک جنوبی ساحل دریای شمال هلندی، شما می توانید همه چیز در مورد آن یاد بگیرید.

یخچال پلی یورتان در سوازیلند:
سوازیلند یکی از فقیرترین کشورهای جنوب آفریقا می باشند. ۶۵ درصد از جمعیت آن با روزی کمتر از ۱ دلار زندگی می کنند و ۷۵ درصد آنها تنها از طریق کشاورزی امرار معاش می کنند. u9به دلیل اینکه برق به صورت گسترده در دسترس نمی باشد غذاها به سرعت در برابر نور خورشید از بین می روند و سردخانه های عمومی نیز به میزان محدودی استفاده می شوند.

توسعه یخچال های پلی یورتان خورشیدی یک نوآوری ارزشمند در سوازیلند می باشد. تازه نگه داشتن غذا برای مدت ۵ روز بدون استفاده از برق به لطف خاصیت عایق بودن پلی یورتان می باشد. این پروژه توسط یک شرکت محلی به نام Palfridge و شرکت بایر آلمان انجام شد است.

سقف های سبز (سقف های پوشیده شده با گیاهان):
شاید پیش از این نیز در مورد سقف های سبز و گیاهپوش آپارتمان ها و ساختمان ها چیزهایی شنیده باشید یا خود مواردی را به چشم دیده باشید.

اما این موضوع به عنوان یک موضوع مورد علاقه ما در تمام اوقات باقی مانده است. اما چگونه باید آن را توسط پلی یورتان انجام داد؟ در واقع پلی یورتان می تواند به جای پوشش های قدیمی و سنتی مورد استفاده قرار گیرد و نصب آن را بسیار آسان تر کند. در واقع این پوشش بسیار سبکتر از پوشش سنتی بوده و وزن و فشار کمتری را بر ساختمان وارد می کند.

منبع: آذین بسپار سپاهان

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟