جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رشد قیمت‌های پایه در بازار پتروشیمی‌ها
جریان کلی حاکم بر قیمت‌های محصولات پتروشیمی در بورس کالا حکایت از شتاب نوسان قیمت‌ها برای صعود دارد. افزایش 89/ 3 درصدی قیمت مبنای ارز همسو با نرخ‌های جهانی افزایشی محصولات پتروشیمیایی و پلیمری نیرو محرکه این شتاب بود و اثر قدرتمند خود را بر قیمت‌های پایه این هفته برجای گذاشت.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از دنیای اقتصاد، ردپای رشد قیمت‌های جهانی و نرخ ارز، سبز پوش شدن عموم قیمت‌های پایه محصولات پلیمری و پتروشیمیایی‌ها در بورس کالا را رقم زد.  بررسی قیمت کلیه محصولات پلیمری رشد حدود 3 تا 8 درصدی را نشان می‌دهد.

بیشترین افزایش قیمت در بین این محصولات مربوط به پلی‌پروپیلن نساجی است که با ثبت رشد 67/ 8 درصدی بیشترین افزایش نرخ را از آن خود کرد.

پس از آن دو محصول پلی‌اتیلن سنگین فیلم و پلی پروپیلن شیمیایی در رده‌های بعدی افزایش قیمت‌ها قرار گرفتند.

در این بین هر چهار گرید پلی اتیلن ترفتالات با 89/ 3 درصد تغییر، کمترین افزایش نرخ را ثبت کردند.  اوضاع غالب حاکم بر محصولات شیمیایی نیز روند صعودی قیمت‌ها را آشکار می‌کند.

مقایسه تغییرات نرخ در بین محصولات پلیمری و شیمیایی، دامنه نوسان بیشتری را برای گروه پتروشیمیایی‌ها نسبت به محصولات پلیمری نشان می‌دهد به‌طوری که قیمت محصولات پتروشیمیایی از یک درصد تا 25 درصد به شکل پراکنده افزایش قیمت داشته و حتی در تعداد اندکی از محصولات این گروه قیمت‌های کاهشی نیز به چشم می‌خورد. آروماتیک سنگین با رشد 75/ 25 درصدی بر صدر قیمت‌های افزایشی قرار گرفت.

پس از آن سایر محصولات تغییرات 10 درصدی یا کمتر را در قیمت‌ پایه تجربه کردند. آمونیاک (مایع و گاز) سردمدار قیمت‌های کاهشی بودند به‌طوری که نسبت به قیمت پایه هفته گذشته با کاهش 22/ 5 درصدی همراه شدند.

 


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک
 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟