سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

دو واکنش صادرکنندگان به تحویل ارز صادراتی + دیدگاه های شما
با توجه به تأسیس بانک های ایرانی در کشورهایی مثل بانک سامان نجف و انجام صادرات عمده تولیدکنندگان محصولات پلاستیکی به کشور عراق، به راحتی می شود انتقال ارز را انجام داد. بخش دیدگاه های این خبر با دریافت هر نظر جدید، به روزرسانی می شود.

طبق مصوبه هیئت وزیران، كليه صادركنندگان مكلفند ارز حاصل از صادرات را مطابق ترتيباتي كه توسط بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران مشخص مي‌شود، به چرخه اقتصادي كشور بازگردانند.

به گزارش ویکی پلاست، این بند مصوبه هیئت وزیران دو واکنش در بین صادرکنندگان ایجاد کرده است. دولت می گوید برای تحویل ارز صادراتی، پیمانی در کار نیست و اگر ارز به چرخه اقتصاد باز نگردد، خبری از معافیت صادراتی نیست.

«صادرکننده واقعی» به دلیل اینکه زیرساخت های خود را با قیمت های اعلام شده دولت تنظیم می کند و در حالت جدید نیز با این مصوبه کنار می آید و عمده ترین مشکل این دست صادرکنندگان، مشکلات زیرساختی نقل و انتقال بانکی است.

اما آن دسته از صادرکنندگان که با «صادرات پیله وری» اقدام به فرار مالیاتی می کردند با این اقدام مخالفند.

برای داشتن بازار شفاف، باید همه ارکان شفاف باشند و در کشورهای توسعه یافته نیز این روش انجام می شود.

ضمن یادآوری اینکه با توجه به تأسیس بانک های ایرانی در کشورهایی مثل بانک سامان نجف و انجام صادرات عمده تولیدکنندگان محصولات پلاستیکی به کشور عراق، به راحتی می شود انتقال ارز را انجام داد.

البته فراهم بودن زیرساخت های بانکی برای انتقال از سایر کشورها نیز مسئله بسیار مهمی است. یک صادرکننده عمده محصولات پلیمری در این خصوص به ویکی پلاست گفت: قيمت ارز تاييد است و مشكلي نيست، اما بايد زير ساخت هاي بانكي از نظر تحريمي و انتقالات بانكي شفاف و توسط دولت اماده شود كه صادر كننده را گرفتار نكند. ابزار انتقال وجه در كشورهاي مختلف مهيا نيست و مشكلات تحريم و انتقال وجوه توسط بانكها هنوز مشكل است.

 

دیدگاه رسیده 1:

دیدگاه رسیده یک تولیدکننده در خصوص طرح جدید ارزی بانک مرکزی

من فكر می كنم اگه این طرح اجرایی بشه واقعا یكی از بزرگترین كارهایی هست كه برای اقتصاد انجام شده.

امروز بانك ها شروع كردن به حواله پول با این نرخ فقط برای كسایی كه می خوان واقعا كالا وارد كنن.

حالا مهم نیست كه كالاش مواد اولیه ست، ماشین یا لباس و ... ولی كسی می خواد باهاش كار كنه نه كسی كه می خواد ببره بزاره تو متكاش كه گرون بشه.

این آفت اقتصاده و هیج جای دنیا این نیست كه شما بری صرافی بگی من ١٠٠.٠٠٠ دلار می خوام اسكناس بشمار بزارن جلوت.

این مصداق بزرگ قاچاقه اگه كسی دلار می خواد یعنی می خواد باهاش خریدی بكنه خوب اگه خرید مشخص باشه تو سیستم بانكی باید بیاد عوارض گمركیش رو بده.

پس كسی كه دیگه می خواد لباس و هر چیزه دیگه رو قاچاق كنه دیگه دسترسی به ارز نداره و خیلی كمك می كنه به تولید داخل وشفاف سازی ارزی

 

دیدگاه رسیده شماره 2:
ولی به نظر من که تولید کننده هستم و دارم صادرات به کشور عراق انجام میدم اصلا تا حالا دلار ندیدم ومعامله من فقط با ریال ایران بوده چطور ارز به بانک مرکزی بدم واز کجا بیارم فکر کنم باز به ضرر تولید کننده ها یه مصوبه غیر کارشناسی انجام دادن که چند واحد فعال رو هم زمین گیر بکنن آفرین به این کارشناسان اقتصاد ایران که هر روز بد تر از دیروز کار میکنن.

 

دیدگاه رسیده شماره 3:

اين مصوبه كاملا به ضرر توليدکنندگانی است که در حوزه صادرات به عراق فعالیت میکنند. اکنون تجار عراقی اکثر خریدهایشان را به صورت ریالی انجام می‌دهند و شیوه پرداخت انها نقدی میباشد. این طرح بزرگترین ضربه را به صادر کنندگان خرد که بیشترین فروششان از طریق فروش به تجار عراقی میباشد، خواهد زد. لازم به ذکر است که هم اکنون بانکهای ایرانی برای اتباع خارجی حساب ریالی افتتاح میکنند و اکثر این تجار حواله هایشان را از عراق به صورت ریالی از طریق صرافیهای انجا به صورت واریز مستقیم به حساب خودشان انجام میدهند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 60%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه
محمد صادقی چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
ما یک تولید کننده و صادرکننده در حوزه مواد غذایی هستیم و طی این چند سال تا حالا نشده بتونیم ارز بگیریم .تمام فروش ما توسط صرافی ها انجام میشه و مستقیما به صورت ریالی به حساب ما میریزند . حالا ارز از کجا بیاریم که تحویل دولت بدیم. این قانون فقط باعث توقف فعالیت صادراتی میشه
ارسال پاسخ
dsd دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۷
سلام. من منظور اين مصوبه رو متوجه نميشم يعني الان توليد كنندهايي كه محصولات خود رو بدون انتقال ارز به كشورهاي ديگر صادر ميكنند و نه تنها در قبال صادرات هيچ ارزي دريافت نميكنند بلكه به جهت بي ثباتي قيمت ارزهر روز با ضرر محصولات خود را بفروش ميرسونند الان بايد ماليات هم پرداخت كنند.بهرحال توليد كننده داره به اقتصاد كشور كمك ميكنه چه با آوردن ارز و چه بصورت ريالي. اصلا كشور عراق افغانستان پاكستان تركمنستان و ... دلارش كجا بود؟ يعني حمايت از توليد داخلي اينه؟؟؟؟ ارسال پاسخ
انور پیراسته جمعه ۲۴ فروردین ۱۳۹۷
اين مصوبه كاملا به ضرر توليدکنندگانی است که در حوزه صادرات به عراق فعالیت میکنند.اکنون تجار عراقی اکثر خرید هایشان را به صورت ریالی انجام میدهند و شیوه پرداخت انها نقدی میباشد .این طرح بزرگترین ضربه را به صادر کنندگان خرد که بیشترین فروششان از طریق فروش به تجار عراقی میباشد ، خواهد زد.لازم به ذکر است که هم اکنون بانکهای ایرانی برای اتباع خارجی حساب ریالی افتتاح میکند و اکثر این تجار حواله هایشان را از عراق به صورت ریالی از طریق صرافیهای انجا به صورت واریز مستقیم به حساب خودشان انجام میدهند. ارسال پاسخ
خالد ابراهیمی پنجشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۷
ولی به نظر من که تولید کننده هستم و دارم صادرات به کشور عراق انجام میدم اصلا تا حالا دلار ندیدم ومعامله من فقط با ریال ایران بوده چطور ارز به بانک مرکزی بدم واز کجا بیارم فکر کنم باز به ضرر تولید کننده ها یه مصوبه غیر کارشناسی انجام دادن که چند واحد فعال رو هم زمین گیر بکنن آفرین به این کارشناسان اقتصاد ایران که هر روز بد تر از دیروز کار میکنن ارسال پاسخ

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟